موبایل

مشخصات فنی و زمان عرضه پیکسل فولد فاش شد

مشخصات فنی و زمان عرضه پیکسل فولد گوگل به‌عنوان رقیب اصلی گلکسی زد فولد 4 فاش شده که حاکی از عرضه این گوشی در ماه خرداد یا تیر است.

نخستین گوشی هوشمند تاشو گوگل (پیکسل فولد) در ماه ژوئن (خرداد/تیرماه) روانه بازار خواهد و ادعا می‌شود که این دستگاه رقیب گوشی‌های تاشو سامسونگ محسوب می‌شود. براساس اسنادی که از گوگل افشا شده، این غول فناوری تصمیم به رونمایی از این گوشی در روز چهارشنبه، 10 می (20 اردیبهشت) در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود، Google I/O دارد.

از طرفی برای آغاز جنگ گوشی‌های تاشو تا پاییز امسال باید منتظر ماند. سامسونگ هم احتمالاً گلکسی زد فولد 5 را در مراسم آنپکد ماه آگوست تا سپتامبر 2023 معرفی خواهد کرد. گزارش‌های پیشین در مورد این گوشی حاکی از تجهیز زد فولد 5 به لولای ارتقا‌یافته‌ای خواهد بود که طراحی آن شبیه به قطره آب است.

بیشتر بخوانید: گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip رسما رونمایی شدند [+مشخصات فنی و قیمت]

مشخصات فنی و زمان عرضه پیکسل فولد گوگل

طبق این اسناد که از سوی CNBC افشا شده، پیکسل فولد که از طرف افراد داخل شرکت با نام رمز «Felix» معروف است، «بادوام‌ترین لولا در بین گوشی‌های تاشو» را دارا خواهد بود. قیمت آن بیش از 1700 دلار خواهد بود و با گلکسی زد فولد 4 سامسونگ (1799 دلار) رقابت خواهد کرد.

در ادامه این اسناد آمده که گوگل تصمیم دارد پیکسل فولد را به عنوان یک دستگاه جیبی ضد آب با نمایشگر بیرونی 5.8 اینچی روانه بازار خواهد شد. خبرگزاری CNBC طبق عکس‌هایی که از دستگاه فاش شده حاکی از باز کردن نمایشگر آن همچون یک کتاب بوده تا نمایشگر کوچک 7.6 اینچی داخلی پیکسل فولد همچون یک تبلت نمایان شود.

بیشتر بخوانید ...   نخستین گوشی برند NIO معرفی شد [+مشخصات و قیمت NIO Phone]

مشخصات فنی و زمان عرضه پیکسل فولد

طبق گزارشات وزن آن نزدیک 280 گرم بوده که اندکی سنگین‌تر از گلکسی زد فولد 4 است، بااین‌حال از باتری بزرگ‌تری برخوردار است که طبق اعلام گوگل 24 ساعت یا با وجود حالت کم مصرف تا 72 ساعت فعالیت خواهد داشت.

افزون‌براین، ادعا شده که پیکسل فولد از تراشه Tensor G2 گوگل استفاده خواهد کرد. یعنی همان تراشه‌ای که سال پیش در گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو بهره‌برداری شده است.

در حالی که تولید تجهیزات سخت‌افزاری بخش کوچکی از درآمد گوگل را شامل می‌شود، پیکسل فولد گران‌ترین گوشی این شرکت محسوب خواهد شد. همچنین غول فناوری در چند سال اخیر تلاش داشته تا سیستم عامل اندروید و فروشگاه گوگل پلی را برای دستگاه‌های شرکت‌های دیگر، همچون سامسونگ که سردمدار فعلی بازار گوشی‌های تاشو است، ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخصات فنی و زمان عرضه پیکسل فولد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا