موبایل

سازمان اطلاعات روسیه مدعی استفاده آمریکا از آیفون برای سرقت اطلاعات شهروندان روسی شد

سازمان اطلاعات روسیه معتقد است که آمریکا برای سرقت اطلاعات شهروندان روسی گوشی‌های آیفون آنها را هک کرده است.

سازمان اطلاعات روسیه در خبری عجیب عنوان کرد که آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده (NSA) با هدف سرقت اطلاعات شهروندان روسی گوشی‌های آیفون آنها را هک کرده است و در این بین اپل نیز دسترسی لازم برای این سرقت را به اداره مذکور داده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: مهمترین علل مهاجرت کاربران از اندروید به آیفون مشخص شد [+اینفوگرافیک]

هک گوشی‌های آیفون منجر به سرقت اطلاعات شهروندان روسی شد

دولت روسیه می‌گوید: «آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده (NSA) آیفون شهروندان روسی را هک و اپل با ارائه‌ دسترسی غیرمجاز به این سازمان به روند مذکور کمک کرده است.»

رویترز گزارش داده که ادعای روسیه از سوی سرویس امنیت فدرال این کشور (FSB) مطرح شده است. این سرویس می‌گوید:

نقشه‌ آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده (NSA) را در بدافزارهای ناشناخته‌ برای دسترسی به آسیب‌پذیری‌های موسوم‌ به BackDoor (در پشتی) در گوشی‌های ساخت اپل کشف کرده است.

FSB ادعا می‌کند چند هزار آیفون ازجمله گوشی‌های مشترکان داخلی روسیه به بد‌افزار ساخت NSA آلوده شده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین اظهارداشت گوشی‌های متعلق به دیپلمات‌های خارجی مستقر در روسیه، اعضای ناتو، سوریه و چین هدف قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید ...   شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی معرفی می‌شود

هک گوشی‌های آیفون منجربه سرقت اطلاعات شهروندان روسی شد

FSB معتقد است هک آیفون‌های شهروندان روسی، رابطه‌ نزدیک اپل و NSA را نشان می‌دهد. به‌نوشته‌ 9to5Mac، احتمال دارد هک آیفون‌ها به‌عنوان منبعی برای کسب اطلاعات درمورد حمله به اوکراین انجام شده باشد.

مدت کوتاهی پس‌از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در سال گذشته، جاسوسان ایالات‌متحده و بریتانیا با کشف و افشای اطلاعاتی که براساس آن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد حمله به اوکراین را داشت، ادعا کردند اطلاعاتی دراین رابطه به‌دست آورده‌اند؛ اطلاعاتی که هنوز نمی‌دانیم از طریق چه روشی جمع‌آوری شده‌اند.

دولت روسیه اوایل سال جاری، استفاده از آیفون را برای مقامات خود ممنوع کرد و تا یکم آوریل به آ‌ن‌ها مهلت داد گوشی خود را تعویض کنند. پوتین می‌گوید شخصاً از هیچ گوشی هوشمندی استفاده نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ سرقت اطلاعات شهروندان روسی به‌وسیله دولت آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا