رمزارزها

از ایلان ماسک به‌خاطر سودجویی با دستکاری قیمت دوج کوین شکایت شد

جمعی از سرمایه‌گذاران دوج کوین ایلان ماسک را به دستکاری قیمت این رمزارز متهم کرده و مدعی تحمل زیان‌های چند میلیارد دلاری از این بابت شده‌اند. آن‌ها می‌گویند مدیرعامل تسلا پس از تغییر لوگوی توییتر به نماد دوج کوین دست به انجام معاملات نهانی زده است.

به گزارش رویترز، گروهی از سرمایه‌گذاران اخیراً شکایتی جمعی را علیه ایلان ماسک در دادگاه فدرال منهتن ثبت کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند ثروتمندترین فرد کنونی دنیا با اقدامات مختلفی ازجمله تغییر لوگوی توییتر به دوج کوین موجب افزایش 30 درصدی قیمت این رمزارز شده است.

آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که او با انتشار پست‌های مختلف، پرداخت پول به اینفلوئنسرها، استفاده از برنامه Saturday Night Live برای اشاره به دوج کوین و دیگر ترفندهای عمومی قیمت را بالا برده، از معاملات خود به سود رسیده و به آن‌ها ضرر زده است.

ایلان ماسک سرمایه‌گذاران دوج کوین را بازی داده است؟

در این شکایت آمده است که او با جارچی‌گری، دستکاری در بازار و معاملات نهانی از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده و در عوض به تبلیغ خود و شرکت‌هایش پرداخته است. شاکیان باور دارند که ماسک عامدانه قیمت دوج کوین را در بیش از دو سال اخیر بالغ بر 36 هزار درصد رشد داده و بعد موجب سقوط آن شده است.

بیشتر بخوانید ...   نکات مهمی که باید پیش از خرید شیبا بدانید

این شکایت جدید در واقع سومین متمم برای شکایتی است که اولین‌بار در ماه ژوئن پارسال علیه ماسک به ثبت رسید. مدیرعامل تسلا در ماه مارس خواستار نادیده گرفته‌شدن دومین متمم این پرونده توسط دادگاه شده بود و ادعا می‌کرد که این شکایت فقط نوعی داستان‌سرایی است.

«الکس اسپیرو»، وکیل ایلان ماسک و تسلا از اظهارنظر درباره این شکایت جدید خودداری کرده است. وکیل شاکیان پرونده نیز هنوز توضیح بیشتری در این باره منتشر نکرده است.

ماسک چندی قبل در مصاحبه‌ای برای اولین‌بار گفته بود که خرید رمزارزها یا دوج کوین را به هیچ‌کس توصیه نمی‌کند، اما همچنان به‌نظرش دوج کوین بهترین ارز دیجیتالی موجود است، چون ایده بامزه‌تری دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا