موبایل

گلکسی S24 اولترا احتمالا به باتری‌ خودروهای برقی مجهز می‌شود

گلکسی S24 اولترا سامسونگ حدود ده ماه دیگر عرضه خواهد شد، یعنی توسعه قطعات داخلی آن باید به‌زودی تمام شود تا زمان کافی برای آزمایش و ساخت دستگاه وجود داشته باشد. طبق آخرین گزارشی که از سوی نشریات کره‌ای منتشر شده، پرچمدار بعدی سامسونگ ممکن است از فناوری باتری جدیدی بهره ببرد که در صنعت خودروهای برقی استفاده می‌شود.

نشریه کره‌ای The Elec ادعا کرده بخش SDI سامسونگ که مسئولیت تحقیق‌و‌توسعه باتری این شرکت را برعهده دارد، قصد دارد برای گوشی‌های هوشمند به باتری‌های روی هم انباشه شده روی بیاورد. در این روش به جای تغییر محتوای شیمیایی باتری، چیدمان سلول‌های آن تغییر می‌کند که باعث می‌شود باتری در همان حجم، دارای ظرفیت بالاتری باشد.

به عنوان مثال، کمپانی آئودی در خودرو Q8 e-tron خود از فناوری مشابهی برای قرار دادن یک باتری 114 کیلووات ساعتی در داخل آن استفاده کرده است.

گلکسی S24 اولترا می‌تواند گوشی جمع‌وجورتری باشد

در حالی که کاملاً مشخص است که باتری‌های گوشی‌ها در محیطی بسیار متفاوت‌تر از خودروهای برقی کار می‌کنند، اما در این گزارش ادعا شده که باید انتظار بهبود 10 درصدی در تراکم باتری را داشته باشیم. البته با این وجود نیز نمی‌توان گفت که گلکسی S24 اولترا دارای باتری 5500 میلی آمپر ساعتی خواهد بود، چرا که سامسونگ حتی می‌تواند با وجود یک سلول کوچک‌تر، فضای داخلی دستگاه برای قطعات دیگر را آزاد کند یا یک گوشی جمع‌و‌جورتر طراحی کند.

بیشتر بخوانید ...   بهترین گوشی های شیائومی تا 3 میلیون تومان [مهر 1402]

مشخصات مربوط به باتری‌ها معمولاً یکی از اولین جزئیاتی هستند که در طول مراحل توسعه یک گوشی اخبار آن‌ها فاش می‌شود، بنابراین می‌توان انتظار داشته باشیم که به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر شود.

در گزارش‌های قبلی درباره پرچمدار آینده سامسونگ گفته شده بود که این دستگاه احتمالاً با تراشه 10 هسته‌ای اگزینوس 2400 و 16 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. در گزارش دیگری درباره گلکسی S24 اولترا به وجود یک دوربین تله‌فوتو کمتر نسبت به S23 اشاره شده بود.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا