بازار خودرو

شیائومی SU7 اولترا به یکی از سه مسابقه‌دهنده سریع در نوربرگ‌رینگ پیوست

شیائومی SU7 پیشرفته‌ترین، گران‌ترین و بالغ بر این‌ها، سریع‌ترین نسخه از سدان‌های برقی چینی محسوب می‌شود. به‌تازگی نمونه اولیه این خودرو به پیست نوربرگ‌رینگ راه یافته تا رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند. این خودرو توانست دور این پیست را در مدت زمان ۶ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۹۱ هزارم ثانیه طی کند که موجب شد شیائومی SU7 Ultra به یکی از سه خودروی سریع در نوربرگ‌رینگ تبدیل شود.

اما این نخستین باری نیست که شیائومی SU7 Ultra موفق به ثبت رکوردی در نوربرگ‌رینگ می‌شود. در ماه اکتبر سال گذشته، نمونه اولیه این خودرو تحت راندگی «دیوید پیتارد» موفق به طی کردن پیست نوربرگ‌رینگ در زمان ۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه و ۸۷۴ هزارم ثانیه شد. این رکورد، شیائومی SU7 اولترا را به یکی از رقبای برجسته در بین خودروهای چهاردر نوردشلایف تبدیل کرد، اما در جدول رکوردهای این پیست، هیچ جایگاهی برای سدان‌های چهاردر وجود ندارد. به همین دلیل، شیائومی SU7 Ultra در موقعیت ویژه‌ای برای نمونه‌های اولیه و خودروهای پیش‌تولید قرار گرفت و در این بخش، رتبه چهارم را پس از خودروهایی چون پورشه ۹۱۹ هیبرید اوو، فولکس واگن ID.R و لوتوس اویجا X کسب کرد.

تلاش دوباره برای بهبود رکورد شیائومی SU7 اولترا

اکنون شیائومی بار دیگر اقدام به ثبت رکورد کرده و توانسته است تا حدود ۲۰ ثانیه زمان خود را بهبود بخشد. با این دستیابی جدید، موقعیت شیائومی SU7 Ultra از رتبه چهارم به سوم ارتقا یافته است. رکورد اولیه شیائومی SU7 اولترا مجدداً توسط راننده بریتانیایی، دیوید پیتارد ثبت شد و پس از آن، همکار او، «وینسنت رادرماکر» از بلژیک پشت فرمان این خودروی چینی نشسته و به ثبت رکورد جدید ۷ دقیقه و ۴ ثانیه و ۹۵۷ هزارم ثانیه در کلاس خودروهای برقی نائل آمد.

نمونه اولیه شیائومی SU7 Ultra برای دستیابی به این رکورد، بهینه‌سازی شده است. پره‌های آیرودینامیکی این خودرو قادر به تولید نیروی رو به پایین به مقدار ۲ هزار و ۱۴۵ کیلوگرم هستند. همچنین، سیستم تعلیق این خودرو به‌منظور مسابقه تنظیم شده و لاستیک‌های آن نیز از چسبندگی بهتری برخوردارند. شیائومی SU7 اولترا به سه موتور الکتریکی مجهز است که در مجموع، قدرتی برابر با هزار و ۵۴۸ اسب‌بخار و گشتاوری معادل هزار و ۷۷۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا