بازار خودرو

این خودرو چینی موقعیت ارواح را نشان می‌دهد!

نوعی باگ نرم‌افزاری و انتشار ویدیوهایی خاص سبب شده تا برخی کاربران به شوخی از خودرو چینی بگویند که موقعیت ارواح را نشان می‌دهد!

آیا واقعا این خودرو چینی موقعیت ارواح را نشان می‌دهد؟ گمراه نشوید این مسئله واقعیت ندارد و فقط یک باگ نرم‌افزاری در خودرو شاسی بلند چینی لی اتو L9 رخ داده که شبیه به نمایش ارواح در نمایشگر خودرو بوده است و صاحب این خودرو را تا مرز سکته برد. آنطور که در خبرها آمده این خودرو پیشرفته دارای سنسور خودران سطح 4 با انواع سنسور برای اسکن محیط اطراف است که اخیرا به علت خطای آن در تجزیه و تحلیل باعث ترس و وحشت صاحب این خودرو شده است.

بیشتر بخوانید: حذف اندروید از خودروهای جنرال موتورز ؛ آغازی بر پایان اندروید اتو!

این خودرو چینی موقعیت ارواح را نشان می‌دهد!

لی اتو L9 شاسی بلند چینی پیشرفته‌ای است که یک سیستم خودران سطح ۴ با انواع سنسورها را جهت اسکن محیط اطراف در اختیار راننده می‌گذارد. به‌تازگی یکی از صاحبان این شاسی بلند چینی به‌خاطر خطای آن در تجزیه و تحلیل، ابتدا به ترس و وحشت افتاده؛ اگر دقیق‌تر بگوییم، فکر کرده است که خودرو او ارواح سرگردان در اطراف را به‌وضوح نمایش می‌دهد!

این خودرو چینی موقعیت ارواح را نشان می‌دهد!

صاحب چینی مذکور لی اتو ال ۹ اخیراً به یک قبرستان رفته بود تا به رسم همیشگی چینی‌ها احترام خود به نزدیکان درگذشته را نشان بدهد. با این حال، احتمالاً باگ خودرو او چیزی جز پشیمانی برایش باقی نگذاشته است. او در نمایشگر خودرو خود تعدادی عابر پیاده و دوچرخه‌سوار را مشاهده کرد که شاید در نگاه اول هیچ جای تعجبی نداشته باشد؛ اما نکته مهم این است که در واقعیت هیچ اثری از عابر پیاده یا دوچرخه‌سواری نبود. مواجهه با چنین باگی در حوالی یک قبرستان می‌تواند هر کسی را حداقل برای لحظه‌ای بترساند؛ به‌همین خاطر، دور از انتظار نیست که فرد تصور می‌کند نمایشگر خودرو دارد ارواح را نمایش می‌دهد!

این خودرو چینی موقعیت ارواح را نشان می‌دهد!

به‌گفته صاحب این لی اتو L9 چنین خطایی ناشی از محدودیت‌های سنسورها در تشخیص عوامل مختلف است. کمپانی لی اتو هم پس از این‌که مدتی پیش خطایی مشابه در یکی از خودروهای آن گزارش شد، رسماً از وجود باگی در الگوریتم‌ها خبر داد. ضمناً ذکر کرد که قطره‌های باران اختلالاتی را در عملکرد دوربین دید عقب به وجود آورده‌اند. از این رو، باید روی رفع این مشکل سیستم اسکن خودرو چینی کار شود که منجر به چیزی شبیه به نمایش ارواح در محیط اطراف می‌شود!

اس یو وی چینی Li Auto L9 از یک سیستم خودران و کمک‌راننده پیشرفته اختصاصی تحت عنوان Li AD Max با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا بهره می‌برد. این سیستم 6 دوربین 8 مگاپیکسلی و 5 دوربین 2 مگاپیکسلی برای اسکن محیط، سنسور لیدار 128 لاینی، رادار جلو و 12 سنسور اولتراسونیک را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اینکه خودرو چینی موقعیت ارواح را نشان می‌داد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا