موبایل

مشخصات چیپ تنسور G3 سری پیکسل 8 گوگل فاش شد

گوگل با سری پیکسل 7 چیپست تنسور G2 را نیز معرفی کرد. این چیپ 5 نانومتری در پیکسل 7a که ماه گذشته معرفی شده بود نیز استفاده شد و همچنین گوشی تاشو پیکسل فولد نیز از آن بهره می‌برد. حالا اطلاعات جدیدی از نسل بعدی چیپ گوگل، یعنی تنسور G3 که با نام رمز zuma شناخته می‌شود منتشر شده که انتظار می‌رود در اواخر امسال، سری پیکسل 8 با بهره‌مندی از آن‌ها معرفی شوند.

طبق اطلاعات منتشر شده از این چیپست، تنسور G3 ظاهراً دارای 9 هسته پردازنده کلی خواهد بود که از چهار هسته Cortex-A510، چهار هسته Cortex-A715 و یک هسته Cortex-X3 با کارایی بالای و فرکانس 3.0 گیگاهرتز تشکیل شده است.

ارتقا پردازنده گرافیکی چیپ سری پیکسل 8

تنسور G3

در ادامه گزارش گفته شده که تنسور G3 از پردازنده گرافیکی Arm Mali-G715 استفاده می‌کند که نسبت به پردازنده گرافیکی هفت هسته‌ای Mali-G710 نسل قبل، ارتقای قابل توجهی محسوب می‌شود. هرچند منابع این گزارش تعداد هسته‌های موجود در این پردازنده را به‌طور دقیق مشخص نکرده‌اند، اما گفته می‌شود که G715 دارای 10 هسته خواهد بود ویژگی رهگیری پرتو که هم اکنون در پرچمدارانی مانند گلکسی S23 اولترا سامسونگ موجود است را در دسترس کاربران پیکسل قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید ...   گوشی تاشو آنر V Purse معرفی شد؛‌ ترکیب جذاب کیف دستی و گوشی هوشمند! [+قیمت]

یکی دیگر از تغییرات مهم تنسور G3 این است که به‌طور پیش‌فرض فقط برنامه‌های 64 بیتی روی آن نصب شده‌اند، در حالی که گوشی‌های مجهز به Tensor G2 مانند پیکسل 7 برنامه‌های 32 بیتی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. بسیاری از توسعه‌دهندگان از مدت‌ها قبل منتظر این تغییر در اندروید بوده‌اند.

از جذاب‌ترین ویژگی‌های ذکر شده برای تراشه جدید گوگل می‌توان به سیستم رمز گذاری ویدیویی AV1 اشاره کرد که باعث می‌شود پیکسل 8 از جمله اولین دستگاه‌هایی باشد که آن را ارائه می‌کند. یک TPU (واحد پردازش تنسور) کاملاً جدید نیز در تنسور G3 وجود خواهد داشت که با نام مز Rio نشاخته می‌شود. ظاهراً سرعت کلاک آن 1.1 گیگاهرتز است و در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا