بازار خودرو

اخذ مالیات 20 میلیاردی از خودروهای لوکس ؛ بیشتر مالیات خودروهای لوکس دریافت نمی‌شود!

آمارهای سازمان امور مالیاتی حاکی از اخذ مالیات 20 میلیاردی از خودروهای لوکس از مجموع دو‌هزار و 200 میلیارد تومان مالیات این خودروها در سال 1401 بوده است.

«سید‌هادی سبحانیان»، رئیس سازمان امور مالیاتی، در مورد مالیات خودروهای لوکس بیان داشت: «در سال 1400، 177 هزار خودرو لوکس شناسایی شده که برای آنها دوهزار میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده است. از این رقم 770 میلیارد تومان وصول شده است.»

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

وی در خصوص اخذ مالیات 20 میلیاردی از خودروهای لوکس طی سال 1401 اضافه کرد: «در سال 1401 نیز 263 هزار خودرو شناسایی و 2200 هزار میلیارد تومان مالیات تومان تعیین شد. با‌این‌حال از این رقم 20 میلیارد تومان مالیات وصول شده است. به گفته سبحانیان، علت این است که مالیات‌ها به‌تازگی به مودیان اعلام شده است.»

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای بنز 2023 ؛ سوپرلوکس‌هایی که هوش از سرتان می‌برند

اخذ مالیات 20 میلیاردی از خودروهای لوکس در سال 1401

از طرفی 520 هزار خودروی لوکس هم برای سال 1402 شناسایی شده که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، اقدامات لازم برای اخذ مالیات آنها به‌سرعت در حال پیگیری این سازمان است. هم‌اکنون نیز شاهد افزایش تعداد مشمولان این پایه مالیاتی جدید نیز هستیم. بنابراین در صورتی که باز هم این میزان تاخیر در رسیدگی به اعتراضات مربوطه وجود داشته باشد، عملاً امکان اجرای رویکرد متفاوت در بخش مالیات وصولی خودروهای گران‌‌قیمت نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید ...   بررسی ام وی ام X22 پرو با موتور سه سیلندر توربو +‌ تجربه رانندگی، قیمت، مشخصات فنی و آپشن‌ها

اخذ مالیات 20 میلیاردی از خودروهای لوکس

به ادعای رئیس سازمان امور مالیاتی، قسمتی از دلایل میزان بالای اعتراضات، عدم‌صحت کافی در داده‌هایی بوده که در دسترس سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. بنابراین باید هر چه سریع‌تر باید اقدامی در زمینه افزایش دقت اطلاعات مورد استفاده سازمان امور مالیاتی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اخذ مالیات 20 میلیاردی از خودروهای لوکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا