بازی و سرگرمی

منبع داخلی: سرنوشت لیان کندی در بازی Resident Evil Requiem به پایان می‌رسد

یکی از منابع معتبر داخلی مرتبط با مجموعه Resident Evil، یعنی داسک گالم (Dusk Golem)، که پیشتر اطلاعات فراوانی از بازی Resident Evil Requiem را فاش کرده است، به این نتیجه رسیده که Capcom با جدیدترین عنوان این سری قصد دارد داستان پیچیدۀ شخصیت مشهور لیان کندی را به اتمام برساند.

از زمان انتشار تریلر معرفی بازی Resident Evil Requiem، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون محتوای داستانی و شخصیت‌های موجود در آن شکل گرفته است. اما بی‌شک یکی از اساسی‌ترین جوانب این گمانه‌زنی‌ها، شایعات مربوط به شخصیت لیان کندی (Leon Kennedy) می‌باشد. این منبع که قبلاً اعلام کرده بود لیان نقشی کلیدی در داستان بازی RE:9 ایفا خواهد کرد، اینک تصریح کرده که این بازی، به عنوان پایانی بر داستان این شخصیت و آغازی نو برای مجموعه Resident Evil طراحی شده است. داسک گالم اعلام کرده است:

تا جایی که اطلاعات دارم، این بازی قرار است با توجه به شعار «پایان‌های منتظر و آغازهای مجدد»، به آخرین حضور لیان به عنوان شخصیت اصلی داستان تبدیل شود (گرچه احتمالاً او در انیمیشن‌ها و بازی‌های پیش‌درآمد همچنان دیده خواهد شد).

<pزمانی که یکی از طرفداران از او پرسید آیا این به معنای مرگ شخصیت لیان است، او پاسخ داد:

واقعاً که من به طور کامل از نحوه اختتام RE9 یا سرنوشت لیان آگاه نیستم. اما می‌توانم پایانی را تصور کنم که در آن او می‌گوید «دیگر خیلی پیر شده‌ام و می‌خواهم بازنشسته شوم».

او همچنین درباره وجود عناصری از ترس روان‌شناختی در داستان شخصیت لیان گفت:

به طور حتم این چنین خواهد بود. این عنوان، نخستین اثر از مجموعه Resident Evil است که توسط Capcom به عنوان یک بازی «ترس روان‌شناختی» معرفی و تبلیغ می‌شود. حتی در توضیحات این بازی آمده است که «آیا می‌توانید با گذشته خود مواجه شوید؟». این موضوع می‌تواند به طور همزمان برای لیان و گریس (شخصیت اصلی دیگر بازی) برقرار باشد.

البته این تنها نکته‌ای نیست که داسک گالم به آن اشاره کرده است، زیرا بر اساس توییت‌های پیشین او می‌توان به این نتیجه رسید که چرا Capcom چنین تصمیمی را برای سرنوشت لیان اتخاذ کرده است. داسک گالم با اشاره به مشکلاتی که در داستان‌های سری وجود دارد، نظیر عدم توسعه روی پایان برخی عناوین مانند صحنه پایانی Resident Evil 6 با شخصیت جیک، پایان Resident Evil Revelations 2 و شخصیت ناتالیا، و حتی پایان Resident Evil Village (که به گفته او قرار بود پیش‌درآمدی برای بازی چندنفره RE باشد) اظهار داشت:

پس از درگذشت کارگردان داستانی سری Resident Evil، آقای Noboru Sugimura، که مدتی پس از انتشار Code Veronica فوت کرد، تقریبا هر یک از تیم‌های توسعه دهنده هر یک از بازی‌ها، داستان مخصوص به خود را می‌نوشتند.

این موضوع می‌تواند دلیل عدم انسجام داستانی در این سری و همچنین دلیل تمایل Capcom به بستن پرونده شخصیت‌های قدیمی و به نوعی «آغاز دوباره» را توضیح دهد. به احتمال فراوان Capcom قصد دارد با معرفی شخصیت‌های جدید، داستانی پیوسته و منسجم برای این فرنچایز در سال‌های آینده بنا کند و از پایان‌های ناتمام و حفره‌های داستانی فایق آید.

Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلتفرم‌های PS5 ،Xbox Series X/S و PC عرضه خواهد شد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا