بازار خودرو

قیمت تویوتا کرولا در بازار آزاد ایران چقدر است؟


قیمت تویوتا کرولا پس از آزاد شدن واردات آن تعیین شد که به نظر می‌رسد نسبت به سایر خودروهای وارداتی غیر چینی، قیمت بالایی برای آن تعیین شده است.

تویوتا کرولا یکی از خودروهایی بود که در فهرست وارداتی‌ها به بازار عرضه شد و اولین دسته از این خودرو در حال تحویل به مشتریان بوده و فرآیند شماره‌گذاری آنها آغاز شده است. قیمت این خودرو برای مشتریان متقاضی در شرکت به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۵ میلیون تومان تعیین شده بود و حال مشتریانی که قرار است این هفته خودروی خود را دریافت کنند، خودروهای کرولای وارداتی را برای فروش آگهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:  طرح فروش اقساطی تیگارد X35 آذر 1402 [+شرایط و قیمت]

با بررسی پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو می‌توان قیمت این سدان وارداتی را در بازار آزاد مشاهده کرد. بر اساس آگهی‌های منتشر شده، فروشندگان قیمت ۴ میلیارد تا ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این سدان ژاپنی در نظر گرفته‌اند. البته می‌توان انتظار داشت که این قیمت با ادامه فرآیند تحویل‌ها، تنظیم شود اما تا زمانی که تعداد عرضه برای خودروهای غیر چینی به مقدار قابل توجهی نرسد، اختلاف قیمت بین این خودروها در بازار نسبت به شرکت همچنان بالا خواهد ماند. این به دقت همان روندی است که برای کیا سلتوس نیز مشاهده شد.

تویوتا کرولا به دو موتور وارد بازار خواهد شد؛ ۱.۲ لیتری توربو و ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که هر دو مدل توسط معین موتور وارد کشور می‌شوند.  اما اولین نمونه‌های عرضه شده مجهز به پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو هستند. این سدان با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو شارژ قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر را تولید می‌کند که نیروی تولیدی از طریق جعبه 10 سرعته‌ی CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو وارداتی دارای تجهیزات مدرنی همچون کروز کنترل تطبیقی، دوربین و سنسور پارکینگ عقب، صفحه نمایش ۹ اینچی چندرسانه‌ای، سانروف، سیستم استارت استاپ، ۷ کیسه هوا با ۱۱ نقطه ایمنی (شامل راننده، سرنشین، جانبی، پرده ای و زانویی)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، دستیار رانندگی بین خطوط، ترمز پارک برقی، سنسور فشار تایرها (TPMS)، تهویه الکترونیکی دستی و غیره است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی قیمت تویوتا کرولا در بازار آزاد چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا