هوش مصنوعی

با هوش مصنوعی می‌توانم حتی پس از مرگ در فیلم‌ها ظاهر شوم

«تام هنکس»، بازیگر مشهور هالیوود، اخیراً در گفت‌وگویی درباره پیچیدگی‌های فناوری هوش مصنوعی و استفاده از چهره او در فیلم‌ها حتی پس از مرگش صحبت کرده است. او می‌گوید همین فردا ممکن است از دنیا برود، اما هوش مصنوعی شرایطی را ایجاد کرده است که فیلم‌سازان می‌توانند تا پایان دنیا از چهره او در آثارشان استفاده کنند.

به گزارش BBC، تام هنکس 66 ساله به‌تازگی در پادکست «آدام باکستون» درباره پیچیدگی‌های حقوقی فناوری جدید هوش مصنوعی حرف زده است. او می‌گوید این فناوری چالش‌های هنری و حقوقی متعددی را به‌وجود خواهد آورد. هنکس می‌گوید اولین‌بار زمانی با این مسئله مواجه شد که فیلم The Polar Express در سال 2004 به نمایش درآمد. این فیلم به‌طور کامل به‌صورت دیجیتالی و با فناوری «موشن کپچر» ساخته شده بود.

بازیگر فیلم‌های The Forrest Gump و Cast Away توضیح می‌دهد: «ما این آینده را می‌دیدیم؛ می‌دیدیم که صفر و یک‌های داخل کامپیوترها می‌توانند یک چهره و شخصیت را بسازند. این قضیه حالا چند میلیارد برابر پیشرفته‌تر شده است و همه‌جا آن را می‌بینیم.»

تام هنکس می‌گوید وضعیت مالکیت فکری چهره بازیگران باید مشخص شود

هنکس می‌گوید گفت‌وگوهایی در صنعت سینما پیرامون چگونگی محافظت از بازیگران در برابر آثار این فناوری صورت گرفته است: «می‌توانم به شما بگویم که بحث‌هایی در همه اتحادیه‌ها، همه آژانس‌ها و همه شرکت‌های حقوقی به‌وجود آمده است تا مسائل حقوقی مربوط به مالکیت فکری بر چهره و صدای من و بقیه مشخص شود.»

بیشتر بخوانید ...   آمازون ظاهراً در حال ساخت یک چت‌بات هوش مصنوعی برای جستجو است

این بازیگر کهنه‌کار سینما اضافه می‌کند: «حالا هر‌کسی می‌تواند با کمک فناوری هوش مصنوعی یا دیپ‌فیک خودش را در هر سنی بازسازی کند. ممکن است فردا در تصادفی با یک اتوبوس بمیرم، اما نقش‌آفرینی‌هایم همچنان ادامه پیدا کند.»

هنکس می‌گوید دستاوردهای فناوری می‌تواند باعث ایفای نقش او در فیلم‌هایی شود که خودش در حالت عادی تمایلی به حضور در آن‌ها نداشت. این بازیگر آمریکایی می‌گوید شاید مردم متوجه شوند که شخصیت‌های یک فیلم با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، اما آیا این موضوع برای آن‌ها اهمیتی خواهد داشت؟

هوش مصنوعی در صنعت موسیقی هم چالش‌هایی را به‌وجود آورده است. چند وقت پیش آهنگی با شبیه‌سازی صدای Drake و The Weekend منتشر شده بود که از سرویس‌های استریم موسیقی حذف شد. بااین‌حال، افرادی مثل Grimes از موسیقی‌دان‌ها دعوت کرده‌اند تا با استفاده از صدای او آهنگ بسازند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا