رمزارزها

قیمت بیت کوین تا پایان 2024 به 100 هزار دلار می‌رسد

بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر فرازونشیب‌های زیادی داشته است. بااین‌حال شرکت Standard Chartered پیش‌بینی کرده که ارزش بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین رمزارز بازار تا انتهای سال 2024 به 100 هزار دلار خواهد رسید و پایان رسمی «زمستان رمزارزی» را رقم خواهد زد.

به گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت Standard Chartered باور دارند که بیت کوین می‌تواند از اتفاقات اخیر صنعت بانکداری بهره بگیرد و با افزایش سود حاصل از استخراج رمزارزها شرایط بهتری پیدا کند. «جف کندریک»، رئیس واحد تحقیقات دارایی‌های دیجیتال این شرکت می‌گوید: «هرچند منابع تردید باقی می‌مانند، ولی فکر می‌کنیم که مسیر رسیدن به سطح قیمت 100 هزار دلاری شفاف‌تر می‌شود.»

بیت کوین امسال تا همین نقطه رشد نسبتاً خوبی را تجربه کرده است. این رمزارز در ماه آوریل برای اولین‌بار در 10 ماه گذشته از مرز قیمت 30 هزار دلار بالاتر رفت. اگر به‌خاطر داشته باشید، سال گذشته به‌دنبال افزایش نرخ بهره بانکی، شرایط بازار متلاطم شد و با فروپاشی برخی از شرکت‌های رمزارزی، تریلیون‌ها دلار سرمایه بر باد رفت.

بیشتر بخوانید ...   ارزش بازار صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت کوین از نقره فراتر رفت

پیش‌بینی قیمت بیت کوین به حقیقت می‌پیوندد؟

اگرچه پیش‌بینی Standard Chartered می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و طرفداران بازار رمزارزها جذاب باشد، اما این اولین‌باری نیست که چنین ارقامی برای آینده قیمت بیت کوین در نظر گرفته شده است. پیش‌تر و به‌خصوص در دوره‌ای که این بازار رونق بیشتری داشت، تحلیلگران مختلفی افزایش چشمگیر قیمت این رمزارز را پیش‌بینی می‌کردند.

در ماه نوامبر 2020، تحلیلگر شرکت Citi پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین تا پایان سال 2022 به حدود 318 هزار دلار می‌رسد. اما همه دیدیم که چگونه بسیاری از این پیش‌بینی‌ها با شکست مواجه شدند و قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار پارسال با افت 65 درصدی به حدود 16,500 دلار رسید.

ازاین‌رو باید منتظر باشیم تا ببینیم این پیش‌بینی چه سرانجامی خواهد داشت و آیا بیت کوین در تقریباً یک سال و نیم آینده می‌تواند بالاترین قیمت‌های تاریخ خود را بشکند یا خیر.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا