بازار خودرو

واردات خودروهای SWM به ایران قطعی شد [+عکس]


واردات خودروهای SWM به ایران توسط یک خودروساز خصوصی و صاحب‌نام قطعی شد. بر این اساس انتظار می‌رود دو کراس‌اوور از SWM به‌زودی وارد ایران شوند.

واردات خودروهای SWM به ایران پس‌‌از چند سال غیبت دوباره از سر گرفته می‌شود. آنطور که در آخرین خبرهای حوزه خودرو منتشر شده است، شرکت خودروسازی کرمان موتور درنظر دارد ضمن واردات خودروهای این برند به ایران، کار مونتاژ دو خودرو کراس‌اوور از SWM را به‌نام‌های G01 و G05 را آغاز کند. گفتنی‌ست که این دو خودرو قرار است با محصولات دیگری مانند فیدلیتی پرایم و مکث تیارا رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد؛ سدان لوکس چینی برای رقابت‌ با بهترین‌ها [+تصاویر و مشخصات]

واردات خودروهای SWM به ایران قطعی شد

آن‌طور که مشخص است صنایع خودروسازی کرمان برنامه مونتاژ محصولات SWM را دارد و برای همین احتمال دارد که در آینده نزدیک کراس‌اوورهای G01 و G05 به بازار ایران بیایند. البته در آخرین به روزرسانی‌های انجام شده توسط SWM، کراس‌اوور G01 در تیپ FF و کراس‌اوور G05 در تیپ پرو ( Pro ) به بازار معرفی شده‌اند.

در آخرین تغییرات انجام شده برای محصولات SWM، در کنار امکان سفارش تیپ‌های دنده دستی و شش سرعته اتوماتیک AT، این امکان فراهم است تا مشتریان جعبه دنده‌های ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه را سفارش‌گذاری کنند. در حال حاضر پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربو شارژ بر روی کراس‌اوورهای SWM نصب می‌شوند. این احتمال دارد که G01 FF و F05 پرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ ۱۵۶ اسب‌بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر به بازار ایران بیاید. اما هنوز مشخص نیست که صنایع خودروسازی کرمان کدام جعبه دنده را برای خودروهای SWM انتخاب کرده است.

نشان SWM اصالت ایتالیایی دارد و سال‌ها در زمینه تولید موتورسیکلت مشغول بوده است. اما زمانی که قرار شد تا اس دبلیو ام به صنعت خودروسازی قدم بگذارد، همکاری را با نشان برلیانس آغاز کرد و محصولاتی مانند G01 و G05 را به بازارهای هدف معرفی نمود.

حضور مجدد محصولات SWM آن هم با صنایع خودروسازی کرمان می‌تواند خبری خوب برای مالکان G01 و G01 F باشد. زیرا تا به امروز سیف خودرو نتوانسته روند مناسبی در عرضه و خدمات پس از فروش برای این محصولات داشته باشد. همین مسئله سبب شده است تا بازار فروش خودروهای SWM در ایران ضعیف باشد. حال با همکاری این خودروساز چینی و صنایع خودروسازی کرمان، احتمال آن زیاد است که تولید G01 و G05 در آینده نزدیک آغاز شود.

این خودروها در نمونه فول آپشن به امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سقف پانورامای برقی، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، سردکن صندلی راننده، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، جلو آمپر دیجیتال، اخطار برخورد از جلو و… مجهز هستند.

کراس اوور G05 پرو خودرویی ۷ نفره است و احتمالاً با حضور خود در بازار ایران با محصولاتی چون فیدلیتی پرایم و مکث تیارا رقابت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص واردات خودروهای SWM به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین خودرو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا