کامپیوتر و سخت افزار

کارت گرافیک RX 7600 دسکتاپ در Computex رونمایی می‌شود

اینطور که سایت Igor’sLAB اعلام کرده، شرکای برد AMD برای رونمایی از کارت گرافیک های دسکتاپ سری Radeon RX 7600 RDNA 3 طی رویداد Computex خودشان را آماده می‌کنند. در حال حاضر با این رویداد تنها چند هفته فاصله داریم.

انویدیا هنوز هیچ تغییری در وضعیت کارت گرافیک RTX 4060 Ti نداده و چیزی به شرکای برد خود اعلام نکرده است. گفته شده که هفته گذشته این شرکت چند جلسه با شرکای برد خود داشته و انتظار می‌رفت که تغییری در وضعیت این کارت‌ها ایجاد یا اعلام بشود، اما هیچ خبری نبود. این خبر برای کاربرانی که منتظر کارت گرافیک‌های زیر 500 دلار هستند چندان خبر خوبی نیست، چرا که نه انویدیا و نه AMD هنوز هیچ کارت گرافیکی از نسل جدید در این بازه قیمتی معرفی نکرده‌اند.

قاعدتاً انتظار داریم که انویدیا ماه آینده کارت گرافیک RTX 4060 Ti را عرضه کند، در حالی که هر لحظه امکان دارد شرکت AMD کارت گرافیک‌های دسکتاپ مجهز به سیلیکون Navi 33 را به بازار عرضه نماید. این پردازشگر پائین‌ردۀ RDNA 3 تا به این لحظه تنها در لپ تاپ‌ها استفاده شده و اولین بررسی‌های آن نیز حدود چهار ماه پس از معرفی منتشر شده‌اند و همچنان خبری از عرضه گسترده آن‌ها نیست.

رونمایی از کارت گرافیک RX 7600 دسکتاپ در Computex

اینطور که Igor در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده، برخی شرکای برد AMD قرار است کارت گرافیک های دسکتاپ سری Radeon RX 7600 را طی رویداد Computex 2023 رونمایی کنند. اگر این خبر درست باشد، شرکت AMD بالاخره یک کارت گرافیک اقتصادی از خانواده RDNA 3 در سبد محصولات خودش خواهد داشت؛ در غیر این صورت هیچ کدام از شرکای برد این شرکت جرئت نخواهند کرد این کارت گرافیک‌ها را به صورت عمومی نمایش دهند، مگر بدون اسم رسمی و صرفاً در حد نمونه‌های مهندسی.

معمولاً شرکت AMD با دست پُر در رویداد Computex ظاهر می‌شود و بسیاری از سخت افزارهای جدید خود را طی آن رونمایی می‌کند، اما این شرکت برای رویداد امسال یعنی Computex 2023 هنوز هیچ برنامه‌ای نظیر رویداد از پیش ضبط شده یا سخنرانی زنده که ممکن است مربوط به معرفی یک محصول یا یک سری محصول جدید باشد، زمان‌بندی و اعلام نکرده است. این رویداد قرار است در تاریخ 30 می آغاز بشود، اما اولین سخنرانی آن یک روز قبل‌تر و با میزبانی مدیرعامل انویدیا، جنسن هوانگ برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

بدون امتیاز