کامپیوتر و سخت افزار

اینتل در حال آماده سازی پردازنده پرقدرت جدید برای پلتفرم LGA 1700

بر اساس آنچه که از سوی ASRock گزارش شده است، ممکن است اینتل در حال آماده‌سازی یک پردازنده مرکزی پرقدرت جدید برای پلتفرم LGA 1700 باشد، موضوعی که باعث شده ASRock اعلام کند خود را برای میزبانی از این پردازنده‌های پرقدرت اینتل بر روی مادربردهای جدید آماده کرده است.

ASRock خط تولید Z790 خود را برای پشتیبانی از پردازنده‌های دسکتاپ LGA 1700 اینتل آماده می‌کند

دیروز بود که ASRock سه مادربرد جدید خود در سری Z790 Phantom Gaming را معرفی کرد. این مادربردها عبارتند از Phantom Gaming Z790 Riptide WiFi، Z790 Lightning WiFi و پرچمدار گروه یعنی Z790 Nova WiFi. هر سه این مادربردها دارای یک گزینه اتصال شبکه جدید و قوی هستند که قابلیت‌های Wi-Fi 7 و LAN 5 گیگابایتی را ارائه می‌دهد که برای اولین بار به پلتفرم‌های دسکتاپ راه پیدا کرده است. تاکنون فقط ASRock و MSI این ویژگی‌ها را برای خط تولید آینده خود اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود که در هفته آینده اطلاعات بیشتری در Computex 2023 ارائه شود.

پردازنده پرقدرت جدید اینتل

مادربرد ASRock Phantom Gaming Z790 Nova WiFi یک طراحی کاملاً جدید است و دارای انتقال برق فاز 20+1+1 بسیار قدرتمند است. همچنین این مادربرد از یک خنک کننده هیت سینک بسیار پیشرفته استفاده می‌کرد و به نظر می‌رسد ASRock ممکن است فاش کند که چرا این شرکت تصمیم گرفت یک قدم جلوتر از طراحی Z790 Taichi خود برای این مادربرد برود.

در بیانیه مطبوعاتی، یک بخش عمده از اطلاعات نادیده گرفته شده است که توسط Videocardz مورد توجه قرار گرفت. در این بیانیه گفته شده است که Nova WiFi برای پشتیبانی از پردازنده مرکزی آینده پرقدرت نیز آماده خواهد بود. ما می‌دانیم که سوکت LGA 1700 در حال حاضر از پردازنده‌های نسل 12th Alder Lake و 13th Gen Raptor Lake پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که احتمال کمی وجود دارد که Meteor Lake به پلتفرم دسکتاپ راه پیدا کند، تنها امکانی که برای عرضه یک پردازنده مرکزی پرقدرت‌تر باقی می‌ماند، عرضه یک محصول جدید از سری اینتل Raptor Lake است.

ASRock از سری جدید گیمینگ PHANTOM خود رونمایی کرد و با افتخار مدل پیشرفته Z790 Nova WiFi7 را معرفی کرد، NOVA نماد نور و انرژی خیره کننده {همچون}یک انفجار ستاره است که پشتیبانی قدرتمندی را برای گیمرها فراهم می‌کند. مادربرد جدید مجهز به جدیدترین WiFi7 و LAN 5 گیگابیت در ثانیه برای ارائه سریعترین اتصال به اینترنت و پشتیبانی از پردازنده های مرکزی آینده پر قدرت است.

نقل از ASRock

گفته می‌شود که سری جدید اینتل Raptor Lake برای رایانه‌های رومیزی در نیمه دوم سال 2023 عرضه می‌شود و پیشرفت‌هایی را در زمینه‌هایی مانند سرعت کلاک داشته که شایعات می‌گویند تا 6.2 و حتی 6.5 گیگاهرتز را ارائه می‌کند. می‌دانیم که اینتل با Core i9-13900KS خود که اولین پردازنده 6 گیگاهرتزی است و 150 وات برق در کلاک پایه و 253 با توان کامل توربو مصرف می‌کند، همه چیز را به حداکثر رسانده است. این تراشه می‌تواند به راحتی تا 450 وات و بالاتر را در صورت اورکلاک مصرف کند و این نیز حتی بدون در نظر گرفتن اورکلاک LN2 است.

پردازنده پرقدرت جدید اینتل

بنابراین اگر اینتل واقعاً می‌خواهد به سمت سرعت کلاک بالاتر حرکت کند، می‌توانیم انتظار افزایش چشم‌گیر دیگری در مصرف انرژی کلی داشته باشیم که باعث می‌شود Raptor Lake به یکی از پرقدرت‌ترین طراحی‌های تراشه‌های اصلی در سال‌های اخیر تبدیل شود.

مطالب مرتبط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)