کامپیوتر و سخت افزار

اینتل پردازنده Core i9-12900KS را با بسته بندی جدید عرضه می کند

اینتل یک PCN (اعلان تغییر محصول) را برای پردازنده مرکزی دسکتاپ پرچمدار Alder Lake خود منتشر کرد. هرچند که تولید این محصول متوقف نمی‌شود، اما از این به بعد در یک بسته‌بندی جدید عرضه می‌شود. بنابراین، اینتل همان تغییراتی را که در آگوست سال گذشته برای سری K انجام داد، در محصولات نسل دوازدهم Core KS خود اعمال می‎کند. یک بسته بندی ممتاز سری KS که دارای یک ویفر پلاستیکی کوچک بود که می‌توانست به عنوان یک لوح یادبود از سوی اینتل برای طرفداران اینتل باشد. اما از این به بعد نسخه جدید در جعبه استاندارد و بدون ویفر ارسال می‌شود.

 بسته بندی جدید اینتل

اینتل فعلا برنامه‌ای برای تغییر میزان عرضه پردزانده‌ها به بازار ندارد

پردازنده مرکزی Core i9-12900K یک نسخه بسیار binned از Core i9-12900K است، اما با این حال هر دو محصول دارای تعداد هسته/رشته‌های یکسان 8P/8E هستند. نوع KS دارای 300 مگاهرتز کلاک بالاتر در مقایسه با محصولات سری K است و سرعت آن تا 5.5 گیگاهرتز می‌رسد. جانشین دارای هسته‌های کارآمدتر (8P/16E) است و رسما توانایی تقویت تا 6.0 گیگاهرتز را در خود دارد.

در ژانویه امسال، اینتل پردازنده مرکزی Core i9-13900KS را روانه بازار کرد که همراه آن یک ویفر کوچک نیز عرضه می‌شد، اما از طرف دیگر بسته‌بندی آن بسیار نازک‌تر است. این بسته بندی جدید به اینتل اجازه می‌دهد تا تمامی سری‌های Core i9 را در جعبه‌ای با همان اندازه عرضه کند. البته هیچ تغییری در تعداد واحدهای ارسالی به سمت بازارهای هدف و شرکای تجاری به وجود نخواهد آمد.

پردازنده مرکزی اینتل Core i9-12900KS در حال حاضر با قیمت 399.99 دلار به فروش می‌رسد که رقم بسیار کمتری نسبت به قیمت آن در زمان عرضه (739 دلار) است. اما کسانی که به هرحال ترجیح می‌دهند جدیدترین نسل را بخرند، می‌توانند Core i7-13700K را انتخاب کنند که پیکربندی هسته‌ای مشابه دارد، اما 100 مگاهرتز ساعت کمتری دارد.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز