هوش مصنوعی

تحول در بازی‌سازی؛ انویدیا مکالمات طبیعی را با هوش مصنوعی ممکن می‌کند

انویدیا می‌خواهد ابزارهای هوش مصنوعی مولد مثل ChatGPT را به دنیای بازی‌های ویدیویی بیاورد. این شرکت در رویداد کامپیوتکس 2023 دموی پلتفرم جدیدی به‌نام ACE را به نمایش گذاشت که اجازه می‌دهد بازیکن با صدای خودش با شخصیت‌های درون بازی صحبت کند و از طریق هوش مصنوعی مولد پاسخ‌های خود را بگیرد.

انویدیا در رویداد کامپیوتکس 2023 نیم‌نگاهی به آن‌چه احتمالاً آینده بازی‌های ویدیویی خواهد بود را به نمایش درآورد. در این ویدیو بازیکن به‌جای انتخاب از بین گزینه‌های مختلف دیالوگ که معمولاً روی صفحه در دسترس قرار می‌گیرند، با میکروفن و صدای خودش صحبت می‌کند و پاسخش را از هوش مصنوعی مولد می‌گیرد.

انویدیا تأکید می‌کند که انعطاف‌پذیری یکی از قابلیت‌های اصلی پلتفرم ACE است و به شخصیت‌ها اجازه خواهد داد تا با پس‌زمینه‌های مختلفی که توسط توسعه‌دهنده برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، به حرف‌های بازیکن پاسخ بدهند.

درباره پلتفرم انویدیا ACE چه می‌دانیم؟

انویدیا ACE صرفاً یک مدل هوش مصنوعی تولید متن نیست. این پلتفرم می‌تواند با کمک هوش مصنوعی انیمیشن شخصیت‌ها را تغییر دهد تا حرکاتشان با پاسخ‌هایشان هماهنگ شود. این شرکت می‌گوید سیستم آن‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده است که به شخصیت‌های داخل بازی اجازه می‌دهد تا با یکدیگر هم گفت‌وگو داشته باشند و شروع گفت‌وگو لزوماً نیازمند اقدام از سوی بازیکن نباشد.

بیشتر بخوانید ...   متا با مدل هوش مصنوعی Llama 2 Long روی دست رقبای خود زد

این دمو با همکاری شرکت Convai ساخته شده و از موتور Unreal Engine 5 استفاده می‌کند. هدف از ساخت این دمو به‌نمایش‌گذاشتن ابزارهای پلتفرم ACE بوده که شامل ابزارهای NeMO برای استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ، Riva برای تبدیل گفتار به متن و متن به گفتار و غیره می‌شود.

پلتفرم ACE هنوز در دست توسعه قرار دارد و انویدیا اعلام نکرده است که این پلتفرم چه زمانی عرضه خواهد شد. فعلاً اطلاعات زیادی درباره این فناوری در دسترس نیست، اما این شرکت می‌گوید بخش عمده پردازش‌های این پلتفرم روی فضای ابری اجرا می‌شود، بنابراین احتمالاً به سخت‌افزارهای عجیبی برای استفاده از این قابلیت نیاز نخواهیم داشت.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا