بازار خودرو

مهمترین معیار انتخاب خودرو از دید بانوان چیست؟

مهمترین معیار انتخاب خودرو از دید بانوان مشخص شد. برای بدست آمدن این معیار یک نظرسنجی بین‌المللی انجام شده که نتایج جالبی در پی داشته است.

مهمترین معیار انتخاب خودرو از دید بانوان مشخص شد. درنتیجه یک نظرسنجی بین‌المللی که بین 14 هزار زن انجام شده است، مشخص شد که فاکتور ایمنی خودرو برای این قشر از جامعه از هرچیزی مهم‌تر است. اما تنها این مورد، معیار انتخاب خودرو مناسب از دید زنان نیست و موارد دیگری مانند سیستم تهویه خودرو، فضای داخلی کابین، جالیوانی و… نیز در این بین حائزاهمیت هستند.

بیشتر بخوانید: فروش موفق خودروهای تسلا در سه ماهه اول 2023؛ رکورد قبلی شکسته شد

مهمترین معیار انتخاب خودرو از دید بانوان چیست؟

پرسشی که در این نظرسنجی مطرح شده است، به انتظارات زنان از خودروها می‌پردازد. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که زنان از خودروهای خود چه می‌خواهند؟ و مطابق پاسخ‌های زنان به این پرسش، ایمنی خودرو مهم‌ترین خواسته زنان از اتومبیل‌هایشان است.

نماینده صربستان در هیات داوران خودرو سال جهانی زنان، با ۱۴هزار زن در جریان این نظرسنجی مصاحبه کرده است. اکثر زنان در این نظرسنجی، ایمنی کلی خودرو و ایمنی صندلی‌ها را به عنوان مهم‌ترین خواسته‌های خود از اتومبیل‌های جدید عنوان کردند. مصرف‌کنندگان زن به عواملی همچون چراغ‌های راهنما، چراغ‌های ترمز، برف پاک کن‌ها، آینه‌های عقب، کتابچه راهنمای استفاده و مسیریاب ماهواره‌ای از عوامل تاثیرگذار بر خرید یا نخریدن خودرو هستند.

در رده‌های بعدی، فضای کابین، عملکرد فنی خودرو و نحوه تنظیم صندلی و فرمان قرار داشتند. زنان به ویژگی‌های ایمنی مانند دوربین‌های دید عقب، رادار نقاط کور و سایر وسایل کمکی رانندگی توجه می‌کنند. اما در سوی دیگر مواردی همچون جالیوانی و سایر فضاهای درون کابین خودرو یا سیستم تهویه مطبوع نیز از مشخصه‌های تاثیرگذار بر انتخاب یک خودرو از سوی زنان هستند.

بیشتر بخوانید ...   آموزش کامل روش خرید خودرو از بورس کالا

مهمترین معیار انتخاب خودرو از دید بانوان چیست؟

در رده سوم فاکتورهای مدنظر زنان پس از ایمنی خودرو، جنبه‌های ظاهری و محیط زیستی قرار دارند. چهره خودرو و همچنین میزان مصرف سوخت اتومبیل از جمله مشخصه‌های تاثیرگذار بر تصمیمات زنان هستند. قابلیت اطمینان خودرو و همچنین هندلینگ آن‌ها نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

نتایج این گزارش در مورد ایمنی خودرو، اشتباه بودن افسانه‌های قدیمی را ثابت می‌کند. از گذشته‌های دور تا امروز در جوامع مختلف، زنان را قشر احساساتی و عاطفی جامعه می‌دانستند. این اعتقاد غلط بیان می‌کند که زنان براساس احساسات و عواطف خود تصمیم می‌گیرند و سهم منطق در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها کمتر است. با این حال نتایج تحقیقات اخیر نشان داد که زنان در حوزه خرید خودرو، تصمیمات منطقی اتخاذ می‌کنند.

وقتی زنان منطق را مقدم بر احساسات قرار می‌دهند، ترجیح می‌دهند قبل از تصمیم‌گیری تا حد امکان اطلاعات جمع‌آوری کنند.با این حال نتایج نظرسنجی کلی نیست و تفاوت‌های تصمیم‌گیری در طبقه‌بندی‌های اجتماعی مشاهده می‌شود. برای مثال ایمنی خودرو و به خصوص حفاظت از سرنشینان کودک، در صدر مشخصه‌های یک خودرو محبوب از دید مادران است. مادرانی که سرپرست فرزندان کوچک‌تر هستند، به دنبال فضایی برای لوازم خود و سهولت دسترسی به بخش‌های مختلف خودرو هستند. از سوی دیگر زنان ساکن امارات متحده عربی، به قدرت خودرو بیش از هر فاکتور دیگر اهمیت می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مهمترین معیار انتخاب خودرو از دید بانوان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا