بازار خودرو

مخالفت هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام با واردات خودرو دست دوم

طرح واردات خودرو دست دوم که دولت امید زیادی به آن داشت دوباره مورد مخالفت قرار گرفته و هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی کشور با آن مخالفت کرده است.

طرح واردات خودرو دست دوم یکی از مصوبات خبرساز  اخیر مجلس بوده که در آخرین روزهای تصدی پرهیاهو فاطمی امین بر وزارت صمت به مجلس ارسال شد و مورد تصویب این نهاد نیز قرار گرفت. طرح واردات خودروهای کارکرده چنانچه اجرا می‌شد، قابلیت تبدیل به یکی از برگ‌های برنده دولت سیزدهم را داشت؛ اما حالا این طرح دوباره در مرحله نهایی، با مخالفت هیئتی از شورای سیاست‌گذاری عالی روبرو شده و جهت بررسی بیشتر به مجلس برمی‌گردد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو کارکرده به کشور اعلام شد [+مخالفت نهادهای بالادستی با واردات خودرو دست دوم]

مخالفت دوباره با مصوبه واردات خودرو دست دوم

طبق اعلام سخنگوی این شورا، هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام مصوبه واردات خودروهای کارکرده را در مغایرت با سیاست کلی نظام قلمداد کرده و آن را به مجلس برای بررسی بیشتر ارسال کرده است. براساس اظهارات وی، حالا لایحه‌ای در مورد خودروهای کارکرده در مجلس اعلام وصول شده و اگر این لایحه در مجلس به تصویب برسد، مجدداً آن را مورد بررسی قرار خواهند داد. لازم به ذکر است که شورای نگهبان به مصوبه مذکور ایرادی وارد نکرده است.

بیشتر بخوانید ...   مشخصات فنی و تصاویر فیدلیتی پرستیژ رسما توسط بهمن موتور منتشر شد [+تاریخ عرضه به بازار]

واردات خودرو دست دوم

از طرفی همچنان از واردات خودروهای صفرکیلومتر هم اطلاعات بیشتری در دست نیست. طرح واردات جدید خودرو برنامه واردات 100 هزار دستگاه خودروی وارداتی به بازار کشور را داشت، اما تا به امروز و پس از گذشت 8 ماه، هنوز خودروهای وارداتی به بازار ایران تزریق نشده‌اند. بنابراین حتی درصورت موافقت تمام نهادها با طرح واردات خودروهای کارکرده، این احتمال بازهم وجود دارد که مدت‌ها طول بکشد تا اتومبیل‌های دست‌دوم به بازار ایران وارد شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مخالفت دوباره با طرح واردات خودرو دست دوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا