بازار خودرو

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2 [+امکانات رفاهی و قیمت]

اگر قیمت‌های امروز را فاکتور بگیریم و نگاهی به همین دو سه سال گذشته بیندازیم، باید بگوییم که خودرویی بهتر و به صرفه‌تر از پژو 206 وجود نداشت. بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2 مشخص می‌کند که این ادعا تا چه اندازه درست است.

ایران خودرو نزدیک به دو دهه قبل تصمیم گرفت با شرکت فرانسوی پژو همکاری تجاری کند و برخی از محصولات آن را در داخل کشور مونتاژ کند. از جمله بهترین و محبوبترین خودروهای بازار ایران، پژو 206 تیپ 2 و پژو 206 تیپ 5 هستند که امروز قصد داریم درباره دومین تیپ این هاچ بک فرانسوی صحبت کنیم. تیبا 2 و کوییک سایپا را می‌توان به‌عنوان رقیبان اصلی 206 تیپ 2 معرفی کرد؛ ولی اگر از ما می‌شنوید، پژو 206 ارزشش بیشتر از اینها است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

قیمت پژو 206 تیپ 2 خودرو طی دو سال اخیر افزایش شدیدی را تجربه کرده، ولی با این حال، مشتریان بی‌تفاوت به گرانی این هاچ بک فرانسوی، همچنان به خرید آن تمایل دارند. به طور کلی می‌توان ویژگی‌های مثبتی را برای این خودرو برشمرد که عبارتند از: مصرف سوخت بهینه، ظاهر هماهنگ و زیبا و قطعات یدکی فراوان و خدمات پس از فروش خوب.

البته این خودرو معایبی هم دارد که از جمله آنها می‌توان به کیفیت ساخت پایین پس از سال 91-92 به بعد، عایق‌بندی ضعیف و فضای کم برای سرنشینان اشاره کرد. تیپ‌های مختلف این خودرو امکانات متنوعی دارند ولی قوای محرکه همه آنها یکسان است. در ادامه با جزئیات بیشتری به بررسی پژو 206 تیپ 2 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی ساندرو استپ وی

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

گفتیم که یکی از پرفروش ترین و محبوبترین هاچ بک‌های بازار ایران را ایران خودرو تولید می‌کند. پژو 206 تیپ 2 از اوایل دهه 80 شمسی به بازار کشورمان راه پیدا کرد و از همان ابتدا، طرفداران زیادی داشت. طراحی جذاب و امکانات مطلوب از جمله دلایل موفقیت این هاچ بک در بدو ورود بودند و متاسفانه از آنجایی که تنوع محصولات و کیفیت خودروها در ایران پایین است، همچنان پرفروش محسوب می‌شود.

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2
بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

جوانان هنوز هم که هنوز است از خرید این خودرو خوشحال و راضی هستند و تمایل به خرید آن زیاد است. این خودروی هاچ بک از همان ابتدا در 6 تیپ تولید می‌شد، ولی ایران خودرو بیشتر تیپ‌ها را از رده خارج کرد؛ چرا که فروش بالایی از آنها نداشت. تنها نسخه‌های محبوب این خودرو، همان تیپ 2 و 5 هستند که گفتیم. پیش از این، تیپ 5 این خودرو را بررسی کردیم و خالا قصد داریم به بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2 بپردازریم.

طراحی ظاهری و داخلی پژو 206 تیپ 2

همان‌طور که اشاره کردیم، پژو 206 موفقیت خود را مدیون طراحی ظاهری است؛ چرا که پویا و اسپرت است و در دوره‌ای با این طراحی روانه بازار شده که سایر خودروها از این المان‌های طراحی بی‌بهره بوده‌اند. شاید باورتان نشود ولی ظاهر این خودرو هنوز هم تازه و جوان پسند است و می‌توان با تیونینگ آن زیباترش کرد.

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

در دهه هشتاد شمسی، اغلب مردم پراید، پژو 405 و پژو روآ می‌خریدند و فقدان یک خودروی خوش چهره احساس می‌شد. طراحی تخم مرغی 206 هاچ بک انقلابی در زمینه خودروهای موجود در بازار به وجود آورد.

با نگاهی به بدنه هاچ بک فرانسوی بازار، شاهد خطوط سیال و روانی خواهیم بود که خودنمایی می‌کنند. درب‌ها و گلگیرها با چنین خطوطی برجسته و بزرگ به نظر می‌رسند. از دیگر المان‌های 206 هاچ بک می‌توان به چراغ‌های بزرگ کشیده در نمای جلویی و ظاهر تهاجمی، تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های عقب، طرح کریستالی چراغ‌های جلو و طراحی سپر عقب اشاره کرد.

علاوه بر چهره بیرونی جذاب پژو 206، محیط کابین آن نیز در بدو ورود جذابیت‌های بسیاری برای مشتریان داشت. حتی امروز هم این خودرو کابین راحت و زیبایی برای کاربران دارد و نمی‌توان منکر این موضوع شد. ارگونومی و کاربری آسان و دسترسی راحت به ابزارهای داخل خودرو نقاط قوت 206 هستند. ولی نقطه ضعف بزرگ این هاچ بک فرانسوی، کمبود فضا است و عملا سرنشینان عقب با مشکل فضای پا مواجه هستند.

از وقتی که ایران خودرو با مانع تحریم‌ها مواجه شد، برای تولید پژو 206 از متریال بی‌کیفیت داخلی استفاده کرد و همین مورد باعث شد سطح کیفی کابین کاهش یابد. اما در مجموع، کیفیت طراحی این خودرو مطلوب ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات بهمن موتور 10 مهر 1402 [قیمت روز خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی و اینرودز]
بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2
بررسی پژو 206 تیپ 2

بیشتر بخوانید:

بررسی مزدا 3 نیو

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

پس از بررسی پژو 206 تیپ 2 از نظر طراحی ظاهری، نوبت به بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2 می‌رسد. از نظر ابعادی، طول، عرض و ارتفاع پژو 206 به ترتیب 3822 میلی‌متر، 1652 میلی‌متر و 1432 میلی‌متر است. علاوه‌براین، فاصله محوری این خودروی هاچ بک 2441 میلی‌متر و وزن آن با تمامی تجهیزاتی که رویش نصب شده، 1024 کیلوگرم است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانه 1.4 لیتری تنفس طبیعی تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2 نشان می‌دهد که نیروی محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود و می‌تواند در عرض 14.1 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعتی برسد. به طور ترکیبی موتور تنفس طبیعی این خودرو در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، 6.3 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. البته به احتمال زیاد و به خاطر یورو 4 بودن 206، مصرف سوخت آن در جاده بیشتر خواهد شد.

امکانات رفاهی پژو 206 تیپ 2

گفتیم که 206 تیپ‌های مختلفی در بازار دارد ولی بیشتر از همه تیپ 2 و 5 پرفروش هستند. اگر بخواهیم تیپ‌های گوناگون این خودروی هاچ بک را از یکدیگر تشخیص دهیم باید به سطح امکانات رفاهی و ایمنی آنها نگاه کنیم. فول‌ترین نسخه این خودرو تیپ 5 است که آپشن‌های رفاهی بیشتری در قیاس با سایر تیپ‌ها دارد و تیپ 2 هم معمولی‌ترین و کم‌آپشن‌ترین نسخه خواهد بود.

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

از جمله امکانات رفاهی پژو 206 تیپ 2 می‌توان به 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضدقفل EBA ،ABS و EBD، فرمان هیدرولیک، سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل کابین، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط‌های تاریک، سیستم کنترل بخار بنزین، آینه‌های جانبی دستی، شیشه بالابر برقی درهای جلو و کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان اشاره کرد.

قیمت پژو 206 تیپ 2

هم اکنون در بازار آزاد قیمت پژو 206 تیپ 2 تا 550 میلیون تومان می‌رسد در حالی که قیمت پژو 206 تیپ 2 کارکرده بین 350 تا 500 میلیون تومان بسته به مدل و سلامت ماشین متغیر است.

جمع‌بندی

در بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2  گفتیم که این خودرو یکی از معمولی‌ترین مدل‌های این خودرو است و قیمت مناسبی نیز دارد. عامل موفقیت این هاچ بک جذاب همین سادگی و در عین حال جذابیت و زیبایی آن است. مشتریان امروزه به ظاهر خودرو و آپشن‌های آن بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند.

از جمله مزایای این خودروی هاچ بک جمع و جور شهری می‌توان به گستردگی مناسب شبکه خدماتی و دسترسی مطلوب به قطعات یدکی، مصرف سوخت قابل قبول، ترمزگیری نسبتاً خوب، بازار دست دوم عالی و بهبود سطح آپشن‌ها نسبت به تیپ 3 اشاره کرد. از معایب پژو 206 تیپ 2 نیز باید به قدیمی بودن پلتفرم و پیشرانه 8 سوپاپه با راندمان پایین و شتاب نه چندان جالب، فضای بسیار کم صندلی عقب، افت شدید کیفیت ساخت در سال‌های اخیر و هندلینگ متوسط اشاره نمود.

سوالات متداول

مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2 چیست؟

نیروی محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود و می‌تواند در عرض 14.1 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعتی برسد. به طور ترکیبی موتور تنفس طبیعی این خودرو در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، 6.3 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. البته به احتمال زیاد و به خاطر یورو 4 بودن 206، مصرف سوخت آن در جاده بیشتر خواهد شد.

قیمت پژو 206 تیپ 2 کارکرده چقدر است؟

قیمت پژو 206 تیپ 2 کارکرده بین 350 تا 500 میلیون تومان بسته به مدل و سلامت ماشین متغیر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی پژو 206 تیپ 2 چیست؟ آیا مشخصات این خودرو ارزش قیمت پژو 206 تیپ 2 را دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا