بازار خودرو

پلیس راهور:‌ در 10 سال گذشته، ایمنی خودروهای داخلی 1 درصد هم افزایش نیافته است!

جانشین پلیس راهور در اظهاراتی اعلام کرد که در 10 سال گذشته حتی به میزان یک درصد هم شاهد پیشرفت در کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی نبوده‌ایم.

«سردار حسینی»، جانشین پلیس راهور ضمن بیان آمار تصادفات در سال 1401 به موضوع نقش طراحی خودروها در پیشگیری از تصادفات پرداخت: «خودرو می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام‌شده در سال 1401 متأسفانه 19 هزار و 491 نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.»

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

طبق اعلام فرماندهان پلیس، خستگی و خواب‌آلودگی از عمده‌ترین علل تصادفات منجر به فوت در ایران بوده زیرا بیشتر جاده‌ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب‌آلودگی حین رانندگی خواهد شد؛ در اینجا نقش ایمنی خودروهای داخلی در حفظ جان راننده در صورت بروز تصادف بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال 1401 شکسته شد!

اهمیت ایمنی خودروهای داخلی در کاهش تصادفات

از موضوعاتی که پلیس راهور و کارشناسان برجسته این حوزه طی چند سال گذشته به آن پرداخته‌اند بحث ایمنی خودروهای داخلی و تأثیر آن بر آمار بسیار بالای فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشورمان بوده که در برخی از تصادفات همچون تصادف زنجیره‌ای بهبهان که کیسه هوای هیچ یک از خودروها باز نشده بود، مسئله ناایمن بودن خودروهای تولید داخل بیش از قبل مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت.

بااین‌حال تا امروز در تصادفات مرگباری مثل بهبهان که به طور مشخص، پای عدم ایمنی و استاندارد حداقلی خودروهای داخلی در میان بوده، ادعاهای عجیبی همچون توسعه چشمگیر استانداردها و ایمنی خودروهای تولید داخل توسط خودروسازان مطرح شده است یا حتی در پاره‌ای از تصادفات سنگینی که به‌علت عدم عملکرد ایربگ خودروها، شهروندان زیادی را متاسفانه به کام مرگ کشانده است، توجیه غیرقابل تصوری همچون «عدم‌تصادف با زاویه مناسب» را اعلام داشته‌اند!

بیشتر بخوانید ...   ایرانخودرو بی‌سروصدا تولید پژو پارس ELX TU5 را متوقف کرد

ایمنی خودروهای داخلی

در همین راستا و جهت بررسی ابعاد مسئله حیاتی ایمنی خودروهای داخلی و نقش این امر در میزان تصادفات مرگبار، گفت‌وگویی با سردار «تیمور حسینی»؛ جانشین پلیس راهور شکل گرفت و وی در این زمینه به خبرنگار تسنیم اعلام کرد:

«در 10 سال گذشته حتی به‌اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم.»

سردار حسینی ضمن اشاره به اینکه همچنان «پراید» و «پژو 405» باوجود توقف خط تولیدشان، در صدر تصادفات فوتی قرار دارند، شرح داد: «به‌جز پژو 206 و 207، بن‌سازه (پلت‌فرم) تمام خودروها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودروهایی با بن‌سازه پراید و پژو 405 هستیم!»

طبق اعلام جانشین پلیس راهور، در واقع ظاهراً تولید یک خودرو متوقف می‌شود اما در حقیقت با همان بن‌سازه، خودروهای دیگری به تولید می‌رسد که صرفاً در ظاهر با هم تفاوت دارند و از نظر ایمنی هیچ وجه تمایزی با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم پیشرفت در ایمنی خودروهای داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا