بازار خودرو

واردات خودروهای اپل (Opel) به ایران تایید شد؛ ترکیب وارداتی‌ها جذاب‌تر می‌شود

برند اپل که از خودروسازان قدیمی و شناخته‌شده آلمانی است یکی از گزینه‌هایوارداتی به کشور محسوب می‌شود و حالا واردات خودروهای اپل تایید شده است.

این روزها خبر واردات خودروهای اپل به صدای بلندتری شنیده می‌شود و لذا شایعاتی از موفقیت یک شرکت خصوصی برای دریافت مجوز واردات محصولات با نشان اروپایی به گوش می‌رسد. اپل پیش از انقلاب ایران، حضوری چشم‌گیر با مدل‌های رکورد و کاپیتان و تعداد محدودی جی تی در دهه 40 داشت که در بین مردم بسیار محبوب بودند، اواسط دهه 50 نیز مدل کمودور از سوی شرکت پارس خودرو با نام شورلت رویال روانه بازار شد که سدانی قدرتمند و مدرن در دوره خود به شمار می‌آمد.

بعد انقلاب و با پایان جنگ نیز در اوایل دهه 70، به‌طور دقیق سال 1372، اپل با شرکت ملبا به ایران ورودی مجدد داشت و در نمایشگاه بین المللی آن سال هم با نمایش مدل‌های کورسا، آسترا، وکترا و امگا تغییراتی جالب توجه در حوزه خودروهای وارداتی فراهم آورد، ملبا با خدمات مناسب و انتخاب محصولات روز اپل موفق به فراهم‌سازی خواسته کسانی که در پی یک خودروی جذاب، مهیج ، اصیل و با پرستیژ اروپایی بودند، شد و خاطرات دهه‌های 40 و 50 را برای طرفداران این برند زنده کرد. با پایان واردات خودرو در ایران در سال 1374 تعداد محدودی از مدل سدان لوکس امگا روانه ایران شد که تا سال‌ها در کنار مرسدس بنز به عنوان لوکس‌ترین خودروی بازار ایران محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید ...   تعرفه واردات خودرو 15 درصد کاهش می‌یابد

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

از سرگیری واردات خودروهای اپل

بااینکه تلاش‌های از سوی اپل در اواسط دهه 90 ورود دوباره به بازار ایران انجام شد، بااین‌حال عدم برنامه‌ریزی وجود زیر‌ساخت‌های لازم چنین امکانی را برای اپل فراهم نساخت. حالا مجدداً در این روزهایی که واردات خودرو تب‌وتاب بالایی را به علت محدودیت‌های همکاری و سقف قیمتی ندارد، شنیدن نام اپل با آن همه خاطرات و مدل‌های جذاب می‌تواند قوت قلبی برای طرفداران این برند در آغاز سال جدید باشد.

واردات خودروهای اپل

بااینکه فعلاً واردکننده و مدل‌های انتخابی برای بازار ایران تعیین نشده، اما قطعاً اپل برای تکرار موفقیت خود نیازمند یک تیم حرفه‌ای و معتبر خواهد بود. قطعاً گستره‌ای از محصولات اپل در بازه کمتر از سقف واردات 20 هزار یورو جای خواهد گرفت و لذا اجازه ورود به ایران را خواهد داشت.

البته طی این مدت خیلی از برندها تصمیم به حضور در بازار ایران را داشتند که در حد صحبت‌های ابتدایی باقی ماند، به‌هرحال با این خبر امید فراوانی ایجاد شده تا اپل موفق به ایجاد جذابیت در بازار خودروهای وارداتی به طور ویژه‌ای شود. درحال‌حاضر باید منتظر قطعی شدن این همکاری و تعیین محصولات وارداتی اپل به ایران باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات خودروهای اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا