بازار خودرو

واردات خودروهای MG به ایران تایید شد

واردات خودروهای MG به ایران تایید شده و گفته می‌شود شرکت فرداموتورز تصمیم دارد چند مدل از محصولات این برند را وارد بازار خودروی کشور کند.

واردات خودروهای MG به ایران توسط شرکت فردا موتورز قطعی شد. براساس اخبار منتشر شده، فردا موتورز به‌عنوان یک شرکت فعال در زمینه واردات خودرو قصد دارد تعداد 5 مدل خودرو از برند MG را به کشور وارد کند. البته این خبر توسط منابع غیررسمی به بیرون درز کرده، ولی می‌توان گفت که به احتمال زیاد این خودروها نیز در بازار خودرو کشور دیده شوند.

مدتی می‌شود که تب واردات خودرو به ایران داغ شده و شرکت‌های مختلف در برنامه واردات خودرو، شروع به مذاکره با شرکت‌های مختلف مانند کیاموتورز، چانگان، هیوندای و شرکت‌های دیگر خودروسازی کردند. طی این برنامه، نخست محموله کیاموتورز به ایران از طریق گمرک وارد شد و کم‌کم شرکت‌های دیگر نیز راهی کشور شدند. اما در این لیست به‌وضوح دیده می‌شود که خودروهای چینی بازار واردات را پر کرده‌اند.

شرکت خودروسازی MG نیز یک شرکت چینی است که فردا موتورز عهده‌دار واردات آن به کشور شده است. البته این لیست مدام درحال افزایش است و احتمال اینکه شرکت‌های چینی دیگر در برنامه واردات خودرو به کشور وارد شوند، بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانیدبررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی و قیمت]

واردات خودروهای MG به ایران قطعی شد

واردات خودرو در سال جدید برنامه‌ای جدید و خوشحال‌کننده پیش‌رو دارد. خودروهای خارجی دست‌دوم باکیفیت نیز قرار است وارد کشور شود تا بازار را رونق دهد. حال خبر رسیده که خودورهای برند معتبر برند MG نیز قرار است وارد کشور شوند. این می‌تواند خبر خوبی برای قشر کم‌درآمد باشد. زیرا خودروهای این شرکت علی‌رغم باکیفیت بودن از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات بهمن موتور امروز 24 آذر 1402 [قیمت روز خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی و اینرودز]

واردات خودروهای MG به ایران قطعی شد

براساس خبر منتشر شده درباره واردات این برند، 5 مدل خودرو MG قرار است وارد بازار ایران شوند که یک مدل سدان، سه مدل کراس‌اوور و یک مدل هاچبک است. این خودروها به شرح زیر هستند:

  • سدان MG 5GT
  • کراس‌اوور MG RX5
  • کراس‌اور MG HS
  • کراس‌اور MG ZS
  • هاچ‌بک MG ۳

این 5 خودرو گزینه‌های مربوطه هستند که درصورت توافق دوطرفین به‌زودی وارد کشور خواهند شد.

MG یکی از بهترین زیرمجموعه‌های شرکت معتبر سایک (SAIC) بوده که محصولات مختلف و متفاوتی به بازار عرضه کرده است. البته باید به این موضوع توجه کرد که به دلیل شرایط شرکت سایک و تحریم‌های ایران، احتمالاً خودروهای MG به‌صورت CBU و واسطه‌ای وارد کشور شوند. به بیان دیگر، فردا موتورز نمی‌تواند قطعات خودروهای MG را به‌طور مجزا وارد و در داخل به مونتاژ و عرضه آن‌ها بپردازد. درعوض خودروها به‌طور کامل در کشور مبدأ ساخته می‌شوند (CBU) و به‌واسطه یکی از کشورهای همسایه، در دسترس واردکننده ایرانی قرار می‌گیرند.

شاید برایتان مهم باشد که شرکت فردا موتورز علاوه‌بر مذاکراتی که با شرکت MG دارد، پیش‌تر مذاکراتی نیز با شرکت BYD انجام داده است که علاوه‌بر واردات خودروهای این شرکت، بتواند در حوزه مونتاژ نیز فعالیت کند. این شرکت هم‌اکنون تولیدکننده خودروهایی همچون خودروهای زیر است:

  • فردا ۵۱۱
  • فردا SX5
  • فردا T5
  • FMC M4 یا همان سوبا M4 است که در نمایشگاه‌های مختلف توانسته نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

اگر مذاکرات فردا موتورز با طرف چینی به نتیجه برسد، سبد خرید این شرکت با برندهای متفاوت و متنوع پر شده و نیاز بازار کشور به خودروهای خارجی را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات خودروهای MG به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا