بازار خودرو

نقد و بررسی ماشین‌های جدید الکتریکی ولوو و حس خوب آنها

نقد و بررسی ماشین‌های جدید الکتریکی ولوو و حس خوب آنها

انواع اتومبیل‌های الکتریکی اینجا هستند و موارد دیگر نیز در حال ساخته شدن و عرضه شدن هستند، این واقعیتی است که باعث ایجاد رقابتی شده است که طی دهه‌های گذشته در صنعت خودرو دیده نشده است. برخی از تولیدکنندگان بر دستیابی به بهترین دامنه کلی متمرکز هستند، در حالی که دیگران به دنبال پیشرانه‌های ظاهر و نمایش کارایی ماشین‌های الکتریکی خود هستند. اکنون در اینجا ولوو وجود دارد که تصمیم گرفته است به طور کلی بر روی موارد راحتی رانندگی و اتومبیل تمرکز کند و در تلاش است تا تجربه‌ای ایجاد کند که افراد در اتومبیل احساس راحتی کنند به صورتی که انگار هنوز در اتاق نشیمن خود هستند.

در تاریخ ۳۰ ژوئن، یک خودروساز سوئدی رویدادی زنده را در شهر خود یعنی گوتنبرگ سوئد برگزار کرد تا شگفتی‌های مهندسی آینده خود را به نمایش بگذارد. این خودروساز که برای اولین بار Tech Moment ولوو لقب گرفته است، از این زمان برای نشان دادن اینکه چگونه اصول طراحی آن و تمرکز بر ایمنی ماشین‌های جدید را شکل می‌دهند، استفاده کرده ‌است.

در حال حاضر، ولوو فقط یک ماشین کاملاً برقی در جاده‌های ایالات متحده دارد: the XC40 Recharge. ولوو به زودی کراس اوور شارژ C40 را نیز به نمونه کارهای خود اضافه خواهد کرد. در همین حال، تنها گزینه الکتریکی باتری دیگر polestar از مارک spin-off ولوو ارائه می‌شود که polestar 2 را ارائه می‌دهد، این یک سدان برتر است که با همان معماری جمع و جور xc40 ساخته شده است. (هیبریدها داستان متفاوتی هستند. ولوو هفت وسیله نقلیه هیبریدی کامل را ارائه می‌دهد که فاصله بین بنزین و برق خالص را پر می‌کند.)

ولوو برای به نمایش گذاشتن فناوری جدید خود در یک مکان، وسیله نقلیه‌ای را کهConcept Recharge  نامیده می‌شود و از آن به عنوان مانیفست برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی کاملاً الکتریکی یاد می‌کند.

بدنه براق و مدرن آن به طور عمدی مینیمالیستی است و دارای مناطق وسیعی از فلز شکل با استفاده از گوشه‌های چین خورده هوشمند و خطوط بدن نادر برای شکستن یکنواختی است. یک موقعیت برای نشستن بالاتر با کاپوت شیب دار و سقف تغییر شکل یافته برای حداکثر دید در جاده بدون ایجاد خطر در برد انتخاب شده است.

در حالی که تماشاگران می‌توانند در تمام روز فضای بیرونی براق و زیبای اتومبیل و آن چراغ‌های جلای باشکوه که Thor’s Hammer  نام دارند و در واقع ولوو این اسم را انتخب کرده است، را نگاه کنند، جادوی واقعی با پیشرانه الکتریکی جدید شروع می‌شود.

نسل دوم پلتفرم EV ولوو به طور کامل در مورد چگونگی ساخت اتومبیل‌های الکتریکی ولوو با شروع مهندسی بسته‌های باتری آن را توضیح می‌دهد. تراکم کلی انرژی در مقایسه با فناوری باتری موجود در وسایل نقلیه امروزی در جاده تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد، که به طور قابل توجهی دامنه بیشتری را برای هر بار شارژ فراهم می‌کند و تقریباً نیمی از زمان صرف شده در اتصال را کاهش می‌دهد.

به عنوان یک مزیت اضافی، بسته طراحی شده مجدداً به مهندسان اجازه می‌دهد تا فاصله چرخ‌های خودرو را گسترش دهند و از دور چرخ جلو و عقب به حداقل برسند و همچنین کف آن را مسطح کنند، این به این معناست که پیشرانه جدید تا حدی به خاطر کاربرد بسیار زیاد فضای داخلی فوق العاده بزرگ Concept Recharge تشکر می‌کند.

قبل از ارائه‌ی Tech Moment، ولوو تصمیم گرفته بود که به یک برند کاملاً الکتریکی تبدیل شود. این خودروساز می‌گوید به لطف همکاری اخیر با تولیدکننده باتری سوئدی Northvolt، تا سال ۲۰۳۰ کل ناوگان آن برق می‌گیرد.

ولوو، کابین آینده خود را به عنوان اتاق زندگی اسکاندیناوی توصیف می‌کند. عناصر طراحی مینیمالیستی می‌توانند به شما این احساس را دهد که در داخل یک Ikea روی چرخ نشسته‌اید، اما هدف اصلی این است که هنگام استفاده احساس آرامش پیدا کنید و از آن استقبال کنید، به طوری که انگار شماهرگز از راحتی خانه خود خارج نشده‌اید.

فضای داخلی به طور کامل به صورتی طراحی شده است که برای ترویج رانندگی بدون حواس‌پرتی مناسب می‌باشد. خطوط روان و خطوط معقول برای تمرکز حواس راننده به جاده کمک می‌کند. حتی چیدمان سیستم سرگرمی و دسته دیجیتالی جدید یک موضوع بصری را نشان می‌دهد و یک چیدمان برای آنچه راننده نیاز دارد در هر لحظه مشاهده کند متمرکز است: ترافیک اطراف، کنترل‌های مورد استفاده اخیرا و غیره.

احساس خوب صندلی‌ها با گنجاندن آنچه که ولوو به عنوان رانندگی بدون نظارت توصیف می‌کند، افزایش خواهد یافت.

ایمنی همیشه از اولویت های اصلی ولوو بوده است. در واقع، این مهندس ولوو نیلز بولین بود که کمربند ایمنی سه نقطه‌ای را در سال ۱۹۵۹ اختراع کرد و این پیشرفت مهمی در ایمنی خودروها بود که ولوو حق ثبت اختراع هر خودروساز را برای استفاده در وسایل نقلیه خود باز کرد. اکنون بعد از ۶۰ سال، همچنان ایمنی جز موارد مهم یک اتومبیل می‌باشد، اما به جای استفاده از کمربند و کیسه هوا برای کاهش تصادف و مرگ و میر، تمرکز را به استفاده از تکنولوژی به عنوان یک ابزار در هدف نهایی از یک آینده بدون تصادف منتقل شده است.

ولوو ادعا می‌کند که با استفاده از یک واحد تشخیص و تابش نور نصب شده بر روی سقف، همراه با مجموعه سنسورهای جمع آوری داده خودرو، امکان اتوماسیون نسبی وجود دارد که از لاین مرکز و سایر نوع کنترل کروز عبور می‌کند. این ویژگی امروزه در بسیاری از اتومبیل‌های مدرن وجود دارد. مهندسان خودروساز تصدیق می‌کنند که رانندگان در نهایت می‌توانند در تحت شرایط خاص دست و چشم خود را از جاده برداشته و به ماشین اجازه دهند خودش رانندگی کند. ولوو می‌گوید گسترش این ویژگی آهسته و ثابت خواهد بود و با بزرگراه‌های محدود امضا شده توسط تیم خارج از تکنولوژی آغاز خواهد شد.

قابل توجه است که سایر خودروسازان نیز وعده‌های مشابهی داده‌اند. تسلا شاید با وعده نهایی خود یعنی رانندگی کامل توسط ماشین، شاخص‌ترین گروه باشد، اگرچه رویکرد آن به جای استفاده از حسگرهای دیگر مانند LiDAR پایین‌تر می‌باشد. در هر صورت نباید انتظار داشته باشید به این زودی‌ها ماشین جدیدی در بزرگراه مشاهده کنید که خودش رانندگی می‌کند.

گرچه طراحی دقیق هر اتومبیل منحصر به فرد و متناسب با مشتریان آن خواهد بود، اما کاملاً واضح است که ولوو قصد دارد کل تجربه رانندگی را به همان اندازه لذت بردن از نشستن بر روی صندلی و تماشای فیلم در اختیار شما قرار دهد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا