بازار خودرو

خیانت شورای رقابت به مصرف کنندگان خودرو علنی شد | مردم باید صنعت ورشکسته را سرپا نگه دارند؟

شورای رقابت در اقدامی عجیب و در حالی که قیمت دلار با کاهش محسوس مواجه شده اقدام به افزایش قیمت رسمی حدود ۱۰ درصدی محصولات ایران و خودرو و سایپا کرد تا انتقادات از این تصمیم جنجالی بالا بگیرد.

 

خیانت شورای رقابت به مصرف کنندگان خودرو علنی شد | مردم باید صنعت ورشکسته را سرپا نگه دارند؟

سالها بود که مرجع نرخ گذاری بر روی قیمت خودروهای داخلی مشخص نبود و بحث بر سر اینکه چه کسی این قیمت ها را تعیین کند همواره مطرح بوده است. شورای رقابت که تا پیش از این مسئولیتی بابت بالا رفتن قیمت خودرو قبول نمی کرد و افزایش قیمت حبابی قیمت خودرو را ناشی از تقاضای بازار و افزایش قیمت ارز می دانست امروز در شرایطی که قیمت ارز در حال کاهش و تقاضایی نیز در بازار وجود ندارد در اقدامی حیرت انگی مبادرت به افزایش قیمت دستوری محصولات ایران خودرو و سایپا کرد تا مشخص شود خائنی که در سالهای اخیر در پشت پرده تمایل به بالا رفتن قیمت ها به سود خودروسازان و یان مصرف کنندگان فعالیت  می کرده کدام مرجع بوده است.

بیشتر بخوانید ...   خودرو اقتصادی کادیلا یا ال 90 ایرانی توسط پارس خودرو رونمایی شد [+مشخصات فنی و امکانات رفاهی]

 

گفته می شود این تصمیم برای خروج خودروسازان از زیاندهی و ورشکستگی و جلوگیری از بیکاری هزاران نیروی کاری که در این دو مجموعه فعالیت می کنند اتخاذ شده است که اگر هم چنین باشد، تصمیم منطقی اتخاذ نشده چرا که مردم نباید هزینه سو مدیریت آقایان در تولید خودروهای بی کیفیت را بدهند. اینکه تنها کمیت را بالا برده و به کییت بی اهمیت باشیم، هنر مدیریتی نیست.

 

 


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا