بازار خودرو

شاهین پلاس رسما معرفی شد [مشخصات و تصاویر]

شاهین پلاس رسماً توسط سایپا معرفی شد. شاهین پلاس به‌عنوان بهترین خودرو ساخت شرکت سایپا به‌زودی وارد بازار خواهد شد.

شرکت سایپا در مراسم افتتاح خط تولید پیشرانه ME16 که در شرکت مگا موتور برگزار شد، علاوه‌بر اطلاعاتی که در مورد خودرو ساندرو ایرانی داد، از خودرو شاهین پلاس نیز به‌طور رسمی رونمایی کرد. این خودرو در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و به‌زودی پس‌از طی کردن مراحل توسعه وارد بازر خودرو کشور خواهد شد. حال بیایید نگاهی به مشخصات سدان جدید سایپا بیندازیم.

بیشتر بخوانید: قیمت چانگان CS35 پلاس رسما توسط سایپا اعلام شد

شاهین پلاس رسماً توسط سایپا معرفی شد

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که شاهین پلاس معرفی شده در این مراسم، نمونه نهایی نبوده و قرار است تا نسخه‌های تولید انبوه این سدان سایپایی ارتقا یافته تغییراتی در تریم داخلی و داشبورد داشته باشند. گفته می‌شود که شاهین پلاس از اواخر تابستان امسال وارد جاده‌های کشور می شود و در حال حاضر نمونه‌های آزمایشی آن در جاده‌های کشور مشغول تست هستند.

شاهین پلاس رسماً توسط سایپا معرفی شد

مشخصات فنی و امکانات شاهین پلاس

شاهین PLUS به پیشرانه ME16 سایپا و مگا موتور مجهز است. این پیشرانه نمونه ایرانیزه EC5 گروه PSA است که از قراردادهای دوران برجام به سایپا رسیده و امروز به در کارخانه مگا موتور تولید می شود. ME16 سایپا در بحث فناوری تولید، ساختار بلوک سیلندر، فرایند تولید، اجزای سرسیلندر، رینگ، یاتاقان و برخی جزئیات جرقه‌زنی و پاشش سوخت متفاوت از پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و در کنار توان بیشتر مصرف سوخت کمتری را هم دارد.

بیشتر بخوانید ...   تولید چانگان هانتر در ایران تایید شد [+مشخصات فنی و قیمت در ایران]

پیشرانه شاهین پلاس ۱.۶ لیتر حجم دارد و با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تولید می‌شود. این پیشرانه فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی را دارد و به صورت پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را به دست آورده است. نسل جدید دینام‌ها و پمپ روغن هم برای ME16 استفاده شده و در نهایت می‌بینیم که شاهین پلاس قدرت ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر دارد. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 (با مهنسی آیسین) توان را به چرخ‌های جلوی شاهین PLUS دنده دستی می‌رساند و در نسخه اتوماتیک، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

شاهین PLUS در تیپ‌های دنده دستی و اتوماتیک به امکاناتی مانند سانروف، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا و… مجهز است. در نمونه فول آپشن شاهین پلاس امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی جدید، شیشه‌های دودی عقب و… دیده می‌شود.

باید به این نکته توجه داشت که نمونه‌های نهایی شاهین پلاس در بحث تریم داخلی، داشبورد، رودری‌ها و برخی امکانات ایمنی و رفاهی متفاوت از شاهین G و شاهین CVT هستند و در جایگاه بالاتری قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شاهین پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا