بازار خودرو

ال 90 ایرانی در حضور وزیر صمت رونمایی شد [+فیلم]

وزیر صمت صبح امروز ضمن حضور در کارخانه مگا موتور، اقدام به رونمایی از خط تولید پیشرانه M 16 ال 90 ایرانی و البته معرفی از این خودرو جدید کرد.

به گزارش تکراتو و به نقل از همشهری آنلاین، صبح امروز با حضور «رضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارخانه مگا موتور خط تولید پیشرانه M16 سایپا افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه فروش خودرو [+زمان تحویل و قیمت خودروها]

رونمایی از ال 90 ایرانی

در طول حضور وزیر صمت در این مراسم از دو محصول کادیلا و شاهین پلاس که با پیشرانه ME16 روانه بازار خواهند شد نیز رونمایی شده است. گفتنی است که شاهین پلاس و P90 با پیشرانه ME16 سایپا عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است که P90 جایگزین خودرو ال 90 می‌شود. در ادامه ویدیو رونمایی از ال 90 ایرانی را ببینید:

پیشرانه به‌کارگرفته در این خودرو همان قوای محرکه سری EC5 گروه PSA بوده که حق امتیاز آن در دوران برجام به شرکت سایپا سیتروئن اعطاء شده است. پیشرانه ME16 سایپا 1.6 لیتر حجم دارد و درکنار آن 16 سوپاپ فناوری VVT وجود دارد. قوای محرکه شاهین پلاس و P90 امکان تولید 113 تا 115 اسب بخار را با گشتاور 145 تا 150 نیوتن متر را دارد.

ال 90 ایرانی

از طرفی جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE توان را به چرخ‌های جلوی این سدان‌های توسعه یافته و جدید انتقال خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رونمایی از ال 90 ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا