بازار خودرو

زمان ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 [+شرایط و جزئیات ثبت نام]

ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 از سوم خرداد 1402 آغاز می‌شود.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، زمان مرحله دوم ثبت نام در طرح یکپارچه فروش خودرو را اعلام کرد. بنابر اعلام وی، متقاضیان باید مبلغ 100 میلیون تومان به حساب وکالتی در یکی از بانک‌های عامل واریز کنند. این شرط درست همان شرط اولیه برای اولین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو است. آنطور که قالیباف اعلام کرده بود، مرحله دوم ثبت‌نام خودرو در طرح یکپارچه وزارت صمت از 16 اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد. اما زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 بعدها تغییر کرد و حالا 20 اردیبهشت اعلام شده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت ویژه سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402 [+قیمت و خودروهای طرح]

ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

امید قالیباف با بیان اینکه در مرحله اول طرح یکپارچه تخصیص خودرو ۹۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت:

این خودروها در حال تحویل است و در ماه اردیبهشت و خرداد مجموعاً ۲۵۰ هزار خودرو تحویل داده می‌شود.

وی وعده داد که با ادامه فرآیند تحویل خودروها، قیمت در بازار آزاد شکسته شود و گفت: «طی روزهای اخیر نیز قیمت‌های بازار شیب نزولی داشته است.»

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اعلام شد
ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

سخنگوی وزارت صمت افزود:

در حال حاضر شاهین با قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومان تحویل داده می‌شود، اما در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است. سوال من از متقاضیان خودرو این است که چرا بازار آزاد را انتخاب و پول اضافه پرداخت می‌کنند؟ تولید روزانه شاهین در سال قبل ۶۵ دستگاه بود، اما امسال به روزی ۲۲۰ دستگاه رسیده است. در مورد بقیه مدل‌های خودرو نیز همین وضعیت حاکم است.

قالیباف درباره مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو گفت: «ثبت‌نام در مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود که فرآیند آن شبیه مرحله اول است. بنابراین متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است.»

همچنین به گفته این مقام مسئول بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد.

انصراف ایرانخودرو از حضور در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو [بروزرسانی 7 اردیبهشت 1402]

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 ؛ فعلا حساب وکالتی نسازید!
ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

چندی بعد از اعلام زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 مدیرعامل جدید ایران‌خودرو در گفتگویی با تسنیم در خصوص زمان برگزاری مرحله دوم طرح فروش یکپارچه وزارت صمت گفت: «در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا خواهد بود.» به نقل از تسنیم، علیمردان عظیمی، گفت:

متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند امروز (۵ اردیبهشت) برای اصلاح ثبت نام به سایت مراجعه و خودروهایی که ظرفیت خالی دارند، یعنی رانا، تارا، آریسان و هایما را انتخاب کنند. امکان تحویل این خودروها در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

وی افزود: «اگر باز هم نتوانستند در سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند یا به آن‌ها نوبت داده نشد، نوبت سال ۱۴۰۳ به قوت خود باقی است.»

عظیمی همچنین درباره مشارکت ایران خودرو در طرح بعدی فروش خودرو، گفت: «احتمالا با این میزان عرضه، امکان عرضه دیگری برای شرکت ایران خودرو وجود نداشته باشد. بنابراین احتمالا در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا انجام خواهد شد.»

وی افزود: «افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده تا ۱۴ اردیبهشت ماه مهلت دارند وجه خود را تکمیل کنند.»

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو کارکرده به کشور توسط وزارت صمت اعلام شد [+جزئیات]

هایما در مرحله دوم فروش خودرو عرضه می‌شود [برورسانی 9 اردیبهشت 1402]

گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه محصول هایما در مرحله دوم فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد. با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، محصول هایما در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آن‌ها براساس برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

بر همین اساس، مشتریانی که تمایل به خرید این محصول دارند، می‌توانند نسبت به نام نویسی در مرحله دوم که در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو وزارت صمت اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند. ایران خودرو تاکید کرده اولویت‌بندی زمانی برای اختصاص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یک پارچه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات بهمن موتور امروز 19 دی 1402 [قیمت روز خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی و اینرودز]

با توجه به استقبال بالای مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز خود را متعهد می‌داند تا نسبت به اختصاص ظرفیت عرضه براساس برنامه تولید اقدام کند تا امکان ایفای تمامی تعهدات در موعد مقرر و سررسید فراهم شود. به طور حتم، در صورت وجود ظرفیت در خطوط تولید ایران خودرو، در هر مرحله از فروش نسبت به افزایش ظرفیت عرضه اقدام و ایجاد امکان خرید متقاضیان از طریق سامانه یک پارچه فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پرسودترین خودروهای مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو [+بررسی و مقایسه قیمت]

زمان و شرایط ثبت نام در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو اعلام شد [بروزرسانی 17 اردیبهشت 1402]

قیمت جدید خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت ابلاغ شد
ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از تاریخ چهارشنبه ‌۲۰ اردیبهشت‌ آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ‌۲۹ اردیبهشت‌ ادامه خواهد یافت.

پس از آن، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت‌نام و اعمال بلک لیست‌ها (‌اولین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، ثبت نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد‌ به انجام خواهد رسید.

برپایه این گزارش، اولویت بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در روز هفدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد‌ اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و ‌غیره) ‌انجام خواهد شد.

همچنین در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد. بالاخره در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد.

شرایط ثبت‌نام، فهرست خودروهای طرح و قیمت محصولات خودروسازان اعلا شد [بروزرسانی 21 اردیبهشت 1402]

با توجه به عدم حضور ایرانخودرو در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو،‌ فهرست خودروهای مرحله دوم بیشتر شامل محصولات سایپا است. البته در بین مونتاژکاران نیز عدم حضور بهمن موتور بسیار به چشم می‌آید. خبری از لاماری ایما هم نیست.

نکته مهم اما این که با وجود اعلام رسمی و تکرار چندباره مسئولین ایرانخودرو برای عرضه هایما در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو، با اعلام لیست محصولات مرحله دوم فروش بزرگ خودرو مشخص شده که حتی ایرانخودرو هایما را هم عرضه نمی‌کند. البته ممکن است طی روزهای آتی عرضه هایما در این طرح اعلام شود اما در حال حاضر ایرانخودرو به کل از قید حضور در مرحله دوم طرح گذشته است. در ادامه لیست خودروهای مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو و قیمت آن‌ها را می‌بینید. البته 4 خودرو هنوز قیمت نهایی ندارند:

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد
ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

به‌منظور شرکت در این طرح حداقل موجودی لازم جهت قرارگیری در لیست نوبت‌دهی تمامی خودروهای داخلی مبلغ «صد میلیون تومان» بوده و موعد مسدودیت این وجه اعتبار در حساب شخصی وکالتی مشتریان تنها تا هنگام اعلام نتایج نوبت‌دهی خواهد بود، شایان توجه است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی برای همه متقاضیان طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی خواهد بود.

طی این مرحله متقاضیان دارای شرایط لازم که اقدام به مسدودسازی وجه اعتبار لازم در حساب وکالتی کرده‌اند، توانایی انتخاب 5 اولویت برای ثبت‌نام اولیه به‌منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی براساس لیست انتظار را خواهند داشت.

بنابراین پیش‌نیاز ثبت‌نام متقاضیان جهت لیست نوبت‌دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدودسازی وجه اعتبار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا