ایجاد 490 هزار فرصت شغلی و حمایت 55 میلیارد دلاری از تولید ناخالص داخلی آمریکا
طبق گزارشی که توسط یوتیوب منتشر شده است، این پلتفرم در سال 2024 قادر خواهد بود بیش از 490 هزار شغل تماموقت را ایجاد کند و بیش از 55 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) اضافه نماید، که این اطلاعات از سوی Oxford Economics تأیید شده است.
اکوسیستم خلاقانه یوتیوب تنها به افرادی که محتوا تولید میکنند محدود نمیشود، بلکه شامل کسانی است که با این تولیدکنندگان همکاری داشته و شامل تدوینگران ویدیو، دستیاران، افراد روابط عمومی و همچنین کارکنان شرکتهایی که خدمات مرتبط با تولید محتوا ارائه میدهند، مانند Patreon، Spotter و Linktree نیز میباشد.
نقش یوتیوب در ایجاد اشتغال در ایالات متحده
اگرچه در سالهای اخیر سرمایهگذاران ریسکپذیر مانند گذشته در این حیطه سرمایهگذاری نمیکنند، اما آمارها نشان دهنده ادامه رشد اکوسیستم خلاقانه یوتیوب است. بهگونهای که در سال 2022، یوتیوب و Oxford Economics گزارش دادند این اکوسیستم تقریباً 390 هزار شغل خلق کرده و بیش از 35 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده افزوده است و در دو سال اخیر این اعداد بهترتیب به 490 هزار شغل و 55 میلیارد دلار رسیدهاند.
یکی از عوامل اصلی در این حجم عظیم ارقام، فرصتهای درآمدزایی پایدار و چشمگیر است که یوتیوب برای خالقان محتوا فراهم میآورد. ترکیبکنندگان محتوا که در برنامه همکاری یوتیوب واجد شرایط هستند میتوانند تا 55 درصد از درآمد تبلیغاتی حاصل از ویدیوهای خود را به دست آورند.
حتی تولیدکنندگان محتوا با تعداد متوسط بینندگان نیز قادرند ماهانه درآمدی چند هزار دلاری کسب کنند. در حالی که پلتفرمهایی از قبیل تیکتاک و YouTube Shorts در تلاشند تا روشهایی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات ارائه دهند، هنوز هیچ راهکار مؤثری برای توزیع منظم درآمد تبلیغاتی میان تولیدکنندگان محتوای کوتاه یافت نشده است.
تولیدکنندگان محتوا که بخش در حال توسعهای از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل میدهند، خواهان حمایتهای قویتری از سوی نهادهای مالی و دولتی هستند؛ زیرا بسیاری از آنها با مشکلاتی نظیر دشواری در دریافت کارتهای اعتباری تجاری و وامهای بانکی روبرو هستند، حتی زمانی که توانایی مالی خود را به روشنی اثبات کردهاند.
در پاسخ به اهمیت روزافزون این صنعت، هفته گذشته دو نماینده کنگره ایالات متحده، «یوت کلارک» از نیویورک و «بث ون دوینه» از تگزاس، گروه دوحزبی «کارگروه خالقان محتوا» را راهاندازی کردند تا از اقتصاد مرتبط با تولید محتوا حمایت کنند و ظرفیتهای آن را مورد توجه قرار دهند.