نرم افزار و برنامه ها

سامسونگ به تمسخر تغییرات تازه سیستم‌عامل‌های اپل پرداخت

در یک واکنش سریع و تهاجمی، تنها دقایقی پس از شروع رویداد WWDC25 اپل، سامسونگ با انتشار پست‌های قابل توجه در شبکه اجتماعی ایکس، به تمسخر طراحی تازه «شیشه مایع» و قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شده در iOS 26 پرداخت. این شرکت بزرگ کره‌ای ادعا کرد که بسیاری از این ابتکارات پیش‌تر در اکوسیستم گلکسی و رابط کاربری One UI 7 ارائه گردیده‌اند.

در روز دوشنبه، اپل از نسخه جدید سیستم‌عامل‌های خود رونمایی کرد. به محض گذشت 20 دقیقه از مراسم کوپرتینویی‌ها، سامسونگ با ارسال پست‌های کنایه‌آمیز در ایکس، به استقبال تازه‌ترین نوآوری‌های اپل آمد. کره‌ای‌ها به‌طور کلی سه انتقاد کنایه‌آمیز به کوپرتینویی‌ها ابراز کردند.

تمسخر سیستم‌عامل‌های جدید اپل توسط سامسونگ

سامسونگ با اشاره به زبان طراحی جدید اپل در ایکس نوشت: «آیا اکنون به سفارشی‌سازی اپلیکیشن‌ها و نوارهای شناور رسیده‌اید؟ آیا رابط کاربری شیشه‌ای شیک به نظرتان آشنا نمی‌آید؟» این کنایه نه تنها به رابط کاربری One UI 7 خود سامسونگ که از افکت‌های محو استفاده می‌کند، بلکه به شباهت مشهود این طراحی با رابط کاربری Aero در ویندوز ویستا مایکروسافت (محصول سال 2006) و طراحی Material 3 Expressive گوگل برای اندروید 16 اشاره دارد. بسیاری از کاربران و منتقدان نیز به این تشابه ها و همچنین مشکلاتی که در خواندن متون در برخی طراحی‌های شفاف جدید اپل وجود دارد، پرداخته‌اند.

طراحی شیشه‌ای ویندوز ویستا در سال 2006

در حین برگزاری مراسم، اپل از قابلیت جدید ترجمه زنده خود رونمایی کرد که بلافاصله سامسونگ در ایکس به آن واکنش نشان داد: «شما تازه به ترجمه زنده رسیدید؟ خوش آمدید! ما با GalaxyAI مدتی است که متن و گفتار را به‌صورت آنی ترجمه می‌کنیم.» این قابلیت از زمان عرضه سری گلکسی S24 در اکوسیستم سامسونگ فعال شده و در حال استفاده است.

مک اواس 26

علاوه بر این، سامسونگ در یک پست دیگر به قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل واچ نیز طعنه زد. این شرکت نوشت: «هوش مصنوعی به ساعت شما می‌آید؟ چه جالب! ساعت ما از قبل می‌داند که چه زمانی آنقدر خسته‌اید که به این چیزها توجهی نکنید.» این پست سامسونگ به قابلیت‌های هوش مصنوعی موجود در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ که شامل تحلیل پیشرفته خواب است، اشاره داشت.

برخلاف رویدادهای اخیر گوگل و سامسونگ که تمرکز گسترده‌ای بر هوش مصنوعی داشتند، اپل در رویداد 90 دقیقه‌ای خود به ندرت از کلمه «AI» استفاده کرد و به‌نظر می‌رسد با احتیاط و با تأکید بر حریم خصوصی، در حال ادغام این فناوری با محصولات خود است. این رویکرد محتاطانه در واقع فرصتی را برای رقبایی چون سامسونگ فراهم کرده تا با به‌نمایش گذاشتن پیشتازی خود در ارائه این قابلیت‌ها، خود را در موقعیت برتر احساس کنند.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا