نرم افزار و برنامه ها

طراحی سایت کرمانشاه

امروزه روند کلی کسب و کارها از سنتی به سمت دیجیتالی سوق گرفته است .شرکت دیجیتال مارکتینگ اندیشه دیجی با پشتوانه شرکت اندیشه نگارغرب در کرمانشاه روی کار آمده است تا بهترین خدمات را در زمینه طراحی سایت به شما ارائه دهد .

به صورت کلی، طراحی سایت برای یک پایگاه اینترنتی در جهت اطلاع رسانی در خصوص شرکت و محصولات و خدمات آن شرکت می باشد. طراحی سایت شامل مراحلی از جمله لایه سازی، صفحات وب، تولید محتوا، طراحی های گرافیکی و رعایت اصول سئو است.

 

 مراحل طراحی سایت

طراحی سایت در حقیقت به معنای طراحی، ساخت و راه اندازی یک سایت است که با کمک بهینه سازی یک سایت قدیمی انجام می گیرد. طراحی سایت دارای چهار مرحله اصلی می باشد که در ذیل برای شما توضیح داده شده است.

طراحی وایر فریم

نوع سایت با توجه به نیاز مشتری تعیین می شود. بعد از در نظر گرفتن نیاز مشتری طراح سایت می بایست یک نمای کلی سایت را طراحی کند. این کار در واقع نقشه کلی از صفحات سایت خواهد بود و قرارگیری عناصر مختلف در این مرحله تعیین می‌گردد که به این مرحله از سایت طراحی وایر فریم گفته می شود.

طراحی گرافیک سایت

پس از اینکه محل قرارگیری عناصر سایت کاملاً مشخص شد باید سایت طراحی شود این مرحله با توجه به داشتن نوع کسب و کار اینترنتی و با استفاده از نرم افزار های مختص رنگ بندی و گرافیکی طراحی انجام می گیرد.

 کدنویسی و برنامه نویسی

با در نظر گرفتن نیاز مشتری سایت طراحی شده است و در این مرحله باید از روشهای متفاوتی برای مدیریت سایت به کار گرفته شود. تصمیم در مورد سیستم های مدیریت سایت بر اساس سطح هزینه و نیاز مشتری انجام خواهد شد.

 راه اندازی سایت

بعد از انجام مراحل قبل نوبت به راه اندازی سایت می شود در اینجا باید یک هاست و نام دامنه مناسب برای اینکه سایت پیکربندی شود انتخاب نمود تا بتوان آن را در دسترس عموم قرار داد.

 وظایف طراح سایت

برای اینکه یک سایت حرفه‌ای را پیاده سازی کنیم، نیازمند حداقل دو تیم و دو شخص هستیم. یک تیم برای طراحی شکل و ظاهر سایت و یک تیم برای کدهای سرور و کدهایی که برای کاربران قابل دیدن نیست.

طراحی سایت کرمانشاه

طراحی سایت یکی از عوامل مهمی است که امروزه اغلب کسب و کارها به آن مشغول به فعالیت هستند باید گفت علم و فناوری در جهان گسترش پیدا کرده است و باعث شده که طراحی سایت برای تمامی کسب و کارها یک امر مهم و ضروری به حساب بیاید و طراحی سایت برای مشاغل شهرهای بزرگ بسیار پررنگ‌تر شده است.

به عنوان مثال باید گفت طراحی سایت در استان کرمانشاه که یکی از استان های بزرگ ایران می باشد، از مشاغل مهم می باشد. به همین علت است که طراحی سایت در شهر کرمانشاه باعث شده که کسب و کارهایی که در کرمانشاه راه اندازی شده اند در مسیر پیشرفت خود قرار بگیرند.

طراحی سایت برای مجموعه و سازمان هایی که قرار است مسیر موفقیت را بپیمایند بسیار لازم می باشد طراحی وب سایت دارای مراحل پیچیده ای است که اگر به شکل درست توسط طراحان صورت نگیرد موفقیت مشاغل صورت نخواهد گرفت و انواع مشاغل در کار خود موفق نخواهند شد.

طراحی سایت در ایلام

داشتن یک سایت می تواند در موفقیت کسب و کار اثرگذار باشد و بسیاری از افراد به دنبال طراحی سایت هستند. معمولاً طراحی سایت برای فروشگاه ها یا شرکت ها صورت می گیرد که مشتری بتواند طی مراحلی مشخص وارد یک شرکت شده و باعث شود گردش مالی و توانایی شرکت بالا رود و همچنین با انجام طراحی سایت شرکت سازنده در تلاش است که کیفیت کالا و خدمات خود را بالا ببرد.

مزایای سایت حرفه ای

اگر یک سایت مناسب به حرفه ای باشد می تواند به پیشرفت کار کمک کند و مانند یک کاتالوگ عمل ‌کند و می تواند مشتریان زیادی را جذب کند.

اطلاعات باید در سایت به صورت دائمی و به روز باشد یکی از مزایای طراحی سایت این است که همیشه در دسترس افراد قرار گیرد و این موضوع سبب می شود که در هر ساعتی از شبانه روز بتوانند مشتری های زیادی را جذب کنند.

ارتباط داشتن کاربر بسیار کارساز بوده و افراد می توانند برای اینکار بخشی را به عنوان نظرسنجی در سایت در نظر گیرند.

طراحی سایت در دنیای امروز مزایای خیلی زیادی دارد و می تواند اطلاعات مورد نیاز را در مورد حرفه و کسب و کار در اختیار افراد قرار دهد.

تیم‌ حرفه‌ای طراحان سایت ایلام دارای تجربه های فراوانی در طراحی انواع پروژه های سایتی شده که باعث شده اند بیشتر کسب و کارها از طریق سایت رونق بخشیده شود، همچنین این افراد اطلاعات سایت را به صورت متناوب به روز رسانی خواهند کرد تا بتوانند مشتریان زیادی را برای حرفه ای مشخص جذب نمایند.

انواع طراحی سایت

امروزه روش های طراحی سایت متفاوت است همه ما می‌دانیم که وب سایت ها مجموعه صفحاتی هستند که با همدیگر در ارتباط اند و شامل انواع متن، تصویر در یک صفحه هستند.

هر یک از این صفحات دارای یک آدرس است که مربوط به صفحه می باشد و در یک یا چند سرور میزبانی خواهد شد. اگر فرد تصمیم به طراحی سایت داشته باشد و این کار را تنها در جهت رونق کسب و کار و شرکت خود انجام دهد هنگامی که این تصمیم گرفته شود باید مشخص کرد چه روشی از طراحی سایت را در نظر دارد.

در این مرحله  باید روش های طراحی سایت مورد بررسی قرار گیرد و بررسی کرد روش های طراحی سایت چه کاربرد و تفاوت هایی دارند و در نهایت مناسب ترین روش انتخاب شود.

به طور کلی باید گفت روش‌های طراحی سایت به سه روش استاتیک و داینامیک و فلش می باشند. شرکت هایی که طراحی سایت را در کشور ایران انجام می دهند بسیار زیاد هستند.

دلایل تفاوت قیمت ها در طراحی سایت

انواع شرکت های طراحی سایت وجود دارند که قیمت های متنوعی را در اختیار افراد قرار می ‌دهند یکی از دلایل این تفاوت قیمت‌ها، روش های طراحی سایت می باشد که آنها با یکدیگر فرق دارند.

انتخاب روش طراحی سایت بستگی به نوع کسب و کار دارد، بعضی از سایت ها هستند که فقط جهت اطلاع رسانی طراحی شده اند و  نیازی به عضویت و ارتباط با آنها لازم نیست اما بعضی دیگر از سایت ها برای ارتباط گرفتن با کاربر و اعضای سایت می باشند و بعضی دیگر در نحوه مدیریت محتوای خود متفاوت اند و ممکن است محتواهای آنها به صورت پویا به صورت دائم به روز رسانی شود به همین علت است که روش طراحی سایت باید بر اساس هدف و استراتژی وب سایت طراحی شود.

طراحی سایت استاتیک

به طو کلی، سایت های استاتیک برای معرفی کردن شرکت، شخصیت و فعالیت خاصی کاربرد دارند. این نوع سایت ها تنها یک حالت دارند و به هیچ عنوان قابلیت اصلاح پذیری ندارند. سایت با روش استاتیک قابلیت تغییر ندارد و معمولا اطلاعات محتوایی آن ها ثابت بوده و در این سایت ها از یک سری کدهای مخصوص استفاده می شود.

برنامه نویسی در سایت استاتیک

این نوع طراحی سایت برنامه نویسی و سرور به پایگاه را ندارد. مواردی هستند که دارای حداکثر ۳ صفحه است. معمولاً تغییراتی که در صفحه ایجاد شود  به صورت دستی انجام می‌گیرد، اما در سایت های بزرگ تر و تعداد صفحات زیاد تر این کار راحت نیست.

طراحی سایت به روش استاتیک نسبت به روش داینامیک سریعتر و راحت تر انجام می شود، چرا که  کدهایی که در یک صفحه وجود دارد را می توان برای بقیه صفحه کپی نمود و همچین تغییراتی را هم در آنها ایجاد کرد. محتوای این سایت ها معمولاً دارای متن تصویر و ویدیو می باشند.

طراحی سایت داینامیک

یکی از روش های دیگر طراحی سایت طراحی داینامیک است که بعد از روی کار آمدن سیستم مدیریت محتوا  این روش به وجود آمده است. طراحی سایت به روش داینامیک باید بر اساس نیاز مشتری طراحی شود این نوع طراحی سایت برخلاف سایت های استاتیک بوده چرا که این نوع سایت به راحتی توسط مدیر قابل تغییر است. مدیران این سایت بدون داشتن نیاز دانش فنی از طریق پنل مدیریت محتوا به طور پی در پی می توانند اطلاعات و محتوای سایت را کنترل کنند و آنها را تغیر دهند. این کار باعث شده است که سایت های داینامیک طرفداران زیادی را داشته باشد. باید گفت که طراحی این سایت ها به دانش بالایی نیاز داشته و شرکت های طراحی سایت که به صورت حرفه‌ای کار خود را انجام می‌دهند، بر این تلاش هستند که این روش طراحی و ایجاد سایت را بهبود ببخشند تا بتوانند با رقبای خود در رقابت باشند.

برنامه نویسی در سایت داینامیک

این نوع سایت ها علاوه بر برنامه نویسی، قسمت سرور و پایگاه داده ها هم دارد.  در برنامه نویسی سرور معمولاً از سیستم جوملا استفاده خواهد شد. این سایت یک نوع ارتباطی است که کاربر می تواند در بخش های مختلف سایت، عملیاتی را انجام دهد و ذخیره اطلاعات، پردازش عملیات در این سایت ها از سمت سرور صورت می گیرد و معمولا  در  قالب یک سری از صفحات مخصوص به کاربران نشان داده خواهد شد.

طراحی سایت با وردپرس

به روز ترین نوع طراحی سایت با کمک وردپرس است. وردپرس در واقع یک نوع  سایت ساز است که  سیستم مدیریت محتوا در جهان می باشد.

زبان برنامه نویسی وردپرس php است، با کمک افزونه هایی که دارد می‌تواند نیاز همه را به نوعی برطرف کند و می توان با کمک وردپرس در کمتر از دو ساعت یک سایت فروشگاهی را برای کار بیزینس راه اندازی کرد.

از امکانات سایت وردپرس به خوبی می توان استفاده نمود. وردپرس یک نرم‌افزار اوپن سورس است که با کمک آن می‌توان سایت وبلاگ یا اپلیکیشن را ساخت.

ویژگی های سایت وردپرس

از ویژگی این سورس اینست که کاربر می‌تواند به راحتی کد ها را بررسی کند و به آنها دسترسی داشته باشد اما باید گفت وردپرس در واقع یک سیستم مدیریت محتوا است که با کمک قالبهای زیادی به وجود می آید.

بدون اینکه کاربر دانش اولیه برنامه نویسی را داشته باشد می تواند به راحتی یک سایت را طراحی کند در سال ۲۰۰۴ اولین نسخه وردپرس در جهان منتشر شده است که در سال ۲۰۰۵ وردپرس از حالت شخصی بیرون آمده و توسعه یافته، در واقع باید گفت با کمک وردپرس این امکان به وجود آمده است که همه برنامه نویسان بتوانند از وردپرس استفاده کنند و بتوانند در توسعه کار خود از وردپرس بهره مند شوند.

ویژگی قالب وردپرس

قالب وردپرس ابزاری است که برای تغییر چیدمان و طراحی و  طرح بندی سایت استفاده می شود.

این ابزار امکان می دهد که بتوان ظاهر سایت را مانند طرح تایپوگرافی رنگ سایر عناصری که در طراحی از آن استفاده می شود به خوبی حفظ کرد.

 مهارت های لازم برای طراحی سایت با وردپرس:

  • آشنایی کافی با فضای سایت.
  • انتخاب نام مناسب برای سایت. خرید دامنه و میزبانی
  • نصب وردپرس و آشنایی با رابط کاربری آنها.
  • انتخاب یک قالب وردپرسی مناسب.

مزایای وردپرس

یک رابطه بصری است و می‌توان به آن صفحه اضافه کرد و متن ها و تصاویر به صورت سریع انجام می‌شود.

مدیریت سایت را می توان با هر کامپیوتری انجام داد. می توان چندین کاربر را برای آن تنظیم کرد.

تعیین سطوح دسترسی با کمک این نوع سایت وجود دارد ‌‌و نیاز به ویرایش نخواهد داشت.

هر پست و تصویر را می توان با کیبورد با کلمات کلیدی خاص بهینه سازی کرد. امکان کنترل به صورت همگانی سایت وجود دارد و می توان آن را به راحتی به روز رسانی کرد.

مقیاس آن نامحدود است و می توان تعداد زیادی وبلاگ برای آن طراحی کرد. امکان دسترسی به پلاگین ها و افزونه های رایگان بسیار وجود دارد.

طراحی سایت با جوملا

جوملا، یکی از سیستم های مدیریت است که می‌توان به راحتی با آن طراحی سایت را انجام داد.

پس از طراحی با وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا جوملا است. طراحی سایت با جوملا معمولاً ارزان است و برای ساخت سایت با جوملا  می توان قالب جوملا را  هم طراحی کرد.

باید این کار توسط شرکت های طراحی انجام شود. همچنین می توان از قالب های آماده رایگان که در اینترنت وجود دارند برای طراحی سایت جوملا استفاده کرد.

هزینه طراحی سایت جوملا

هزینه طراحی سایت جوملا معمولاً قیمتی پایین دارد که شامل هزینه ‌هایی مثل طراحی قالب، راه اندازی و پشتیبانی می باشد و در صورت احتیاج ساخت پلاگین هم انجام می شود.

جوملا یک سیستم مدیریت تولید محتوای رایگان است که از طریق آن به راحتی می توان طراحی سایت را انجام داد. باید گفت در  ابتدا باید دامنه را ثبت و سپس هاست را خریداری کرد.

طراحی به روش جوملا با توجه به  هر گزینه ‌ای که مشتری بخواهد انجام می شود. جوملا تم و پلاگین ها و ماژول هایی را دارد که به افراد کمک می‌کند که سایت بینظیری را داشته باشند و هر چه می خواهند و توانایی انجام آن را دارند در آن قرار دهند. حتی اگر هیچ یک از تم هایی که در جوملا به صورت رایگان وجود دارد سلیقه مشتری نباشد می توان از فروشنده هایی که تم های کیفیت بالا دارند خریداری کرد. جوملا بیشتر از یازده سال است که از طریق پروژه مامبو ساخته شده است و در آن زمان بسیار پیشرفت کرده است و معمولاً در مدرسه ها ‌ و سایت های شرکت های کوچک از جوملا استفاده میکردند‌.

هزینه طراحی سایت

باید گفت در دنیای امروز دیجیتالی تقریباً همه کسب و کارها و مشاغلی که در فضای مجازی در حال فعالیت هستند به یک سایت نیاز دارند. حتی اگر کسب و کار خدمات و محصولات به صورت آنلاین ارائه نمی شود، برای معرفی برند، ساخت سایت نقش بسیار مهمی دارد. امروزه هر کسب و کار برای اینکه تجارت خود را به صورت گسترده و پیشرفته انجام دهند باید حتماً یک سایت را داشته باشد.

این عامل می تواند بسیار بر روی مخاطب اثر بگذارد چرا که در زمان معرفی محصولات و خدمات بدون محدودیت زمانی و مکانی انجام شود و در زمان بسیار، صرفه جویی خواهد شد.

داشتن یک سایت می تواند باعث رونق و رشد تمام کسب و کارها شود. اما برای اینکه طراحی یک سایت صورت گیرد نیازمند هزینه می باشد هزینه طراحی سایت بر اساس معیارهای مشخصی صورت می گیرد.

 اما عواملی که در هزینه طراحی سایت اثر میگذارد عبارت است:

  • دامنه
  • هاست
  • روش طراحی سایت
  • امکانات مورد نیاز
  • پشتیبانی

دامنه

دامنه، همان آدرس سایت است که می تواند پسوندهای متفاوتی مانند؛.com .ir…. را داشته باشد که هزینه هر کدام از این دامنه ها با یکدیگر فرق دارد. پس باید اولین چیزی که به آن توجه نمود دامنه سایت باشد.

هاست

هاست یک کامپیوتری است که در تمام طول شبانه روز اینترنت به آن متصل می باشد زمانی که یک سایت بر روی یک هاست قرار می گیرد این قابلیت را دارد که در همه جا به آن دسترسی داشت. این که سایت روی چه هاستی طراحی می شود می تواند بر روی هزینه طراحی سایت اثر بگذارد.

 روش طراحی سایت

معمولاً طراحی سایت با استفاده از کد نویسی یا با استفاده از سیستم های آماده انجام می شود که هر کدام از این روش ها به کاری که قرار است صورت گیرد بستگی دارد البته برای هر کدام از این روش ها باید هزینه طراحی سایت پرداخت شود.

 امکانات مورد نیاز

ممکن است فردی که در نظر دارد سایت را خریداری کند تمایل داشته باشد قابلیت عضویت در سایت فروش موجود باشد به همین علت است که این قابلیت می تواند بر روی هزینه اثرگذار باشد.

 پشتیبانی

بعد از اینکه سایت تحویل گرفته می شود و فعالیت آغاز خواهد شد ممکن است که در روند طبیعی کارکرد سایت مشکلاتی به وجود بیاید. پس باید یک تیم پشتیبانی طراح سایت وجود داشته باشد که هزینه این پشتیبانی هم باید پرداخت شود.

آموزش

زمانی که سایت از تیم طراحی تحویل گرفته می شود، برای مدیریت آن نیاز به یک دوره آموزشی است که باید آموزش‌های لازم دریافت شود تا بتوان سفارشات سایت را به صورت ویژه کنترل کرد و محصولات جدید را وارد و محصولات قدیمی را هم به روز رسانی نمود.

آموزش طراحی سایت

می توان برای یادگیری طراحی سایت از آموزش هایی که در سایت های مختلف وجود دارد استفاده کرد. اما اگر می خواهید به صورت تخصصی آموزش ببینید لازم است که در دوره های آموزشی که در آموزشگاه ها برگزار می شود ثبت نام نمود چرا که شرکت در این دوره ها می توان به صورت کامل طراحی سایت را آموزش دید و به صورت کامل به آن تسلط پیدا نمود. برای شرکت در دوره های تخصصی طراحی سایت و سئو اندیشه دیجی می توانید با شماره های 09188337286 و 09182994006 تماس بگیرید.

بهتر است قبل از اینکه در کلاس های آموزشی شرکت کنید در مورد طراحی سایت اطلاعات مهمی را کسب و بهترین آموزشگاه را برای این کار انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا