نرم افزار و برنامه ها

ایجاد افکت‌های صوتی با استفاده از هوش مصنوعی Adobe Firefly به همراه ویدیو

ادوبی به تازگی قابلیت‌های نوینی را برای ابزار Firefly خود معرفی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای دقیق‌تری با کمک هوش مصنوعی تولید کنند. با این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند با ضبط صداهای ساده، افکت‌های صوتی شگفت‌انگیزی بسازند و از مدل‌های هوش مصنوعی اضافی نیز استفاده نمایند.

از زمان بازطراحی اپلیکیشن Firefly در ماه آوریل، ادوبی تقریباً به‌طور ماهانه یک به‌روزرسانی کلیدی برای این پلتفرم هوش مصنوعی ارائه داده است. یکی از ویژگی‌های برجسته جدید آن، قابلیت اضافه کردن افکت صوتی به ویدیوهای تولیدشده با استفاده از هوش مصنوعی است؛ ویژگی‌ای که در بسیاری از مدل‌های ویدیویی فعلی وجود ندارد.

روش تولید افکت صوتی با هوش مصنوعی ادوبی Firefly

در این ویژگی جدید، کاربران ابتدا باید نوع صدای موردنظر خود را مشخص کنند و پس از آن نمونه‌ای از آن را با صدای خود ضبط نمایند. این صوت به مدل کمک می‌کند تا شدت و زمان‌بندی افکت را به‌طور دقیق‌تر تشخیص دهد.

هنگام اضافه کردن صدا، ابزاری برای ویرایش زمان تحت پایین رابط کاربری قرار خواهد گرفت تا کاربران بتوانند صدا را با دقت فراوانی با تصویر هماهنگ کنند. همچنین این ابزار به کاربر چهار صدای متفاوت برای هر افکت صوتی نشان می‌دهد تا گزینه مطلوب خود را نماید.

این قابلیت بر اساس پروژه آزمایشی Project Super Sonic توسعه یافته که ادوبی در رویداد Max سال گذشته معرفی کرده بود. همچنین لازم به ذکر است که این ابزار از گفتار پشتیبانی نمی‌کند، اما می‌تواند برای تولید صداهایی مانند صدای شکستن شاخه، قدم‌زدن، باز و بسته شدن زیپ و صداهای محیطی مثل طبیعت و صدای شهری مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این ابزار، ویژگی‌های پیشرفته‌تری نیز به ابزار متن به ویدیو Firefly اضافه شده‌اند. یکی از این قابلیت‌ها با نام Composition Reference شناخته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهد که همراه با دستور متنی، یک ویدیو هم بارگذاری کنند تا ترکیب‌بندی آن در ویدیوی تولیدشده تکرار شود. این ویژگی می‌تواند به نتایج دقیق‌تری نسبت به وارد کردن مداوم توضیحات متنی منجر گردد.

همچنین قابلیت Keyframe Cropping امکانی را فراهم می‌آورد تا تصویر فریم ابتدایی و پایانی بارگذاری شود تا Firefly بتواند ویدیو را بر اساس آن‌ها تولید کند. علاوه بر این موارد، استایل‌های آماده‌ای نیز به مجموعه افزوده شده‌اند که شامل گزینه‌هایی مانند انیمه، طراحی وکتور و موارد دیگر است.

به‌خوبی مشخص است که ادوبی در تلاش است تا به پشتیبانی از مدل‌های هوش مصنوعی رقیب نیز در ابزارهای خود بپردازد. «الکساندرو کاستین»، مدیر ارشد هوش مصنوعی تولیدی در ادوبی، به Verge اعلام کرده که در آینده، کنترل‌ها و استایل‌های مشابه ممکن است برای استفاده در مدل‌های شخص ثالث نیز فراهم شود. این امر نشان‌دهنده این است که ادوبی با وجود عقب‌افتادگی از رقبای بزرگی مانند OpenAI و گوگل در زمینه توسعه مدل‌های تولیدکننده، همچنان مجدداً در صدد حفظ جایگاه پیشگام خود در عرصه نرم‌افزارهای خلاقانه است.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا