نرم افزار و برنامه ها

رفع محدودیت‌های ویندوز با خرید لایسنس اورجینال

امروزه حفظ امنیت کامپیوتر شخصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که بیشتر کاربران اسناد و فایل‌های شخصی خود را بر روی این دستگاه ذخیره می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین روش‌های حفظ امنیت کامپیوتر و لپ تاپ‌ها، خرید لایسنس اورجینال ویندوز است. در این مطلب با ما همراه باشید تا سایر مزایای خرید لایسنس اورجینال ویندوز را خدمتتان شرح دهیم.

لایسنس اورجینال ویندوز
لایسنس اورجینال ویندوز

پیش از معرفی مزایای خرید لایسنس اورجینال ویندوز، بهتر است در ابتدا مفهوم لایسنس ویندوز را شرح دهیم. به طور کلی به کد دیجیتالی که کاربر با فعال‌سازی آن قادر به استفاده قانونی و معتبر از نرم‌افزارها، بازی‌ها و یا ویندوز باشد، لایسنس (License) گفته می‌شود. بنابراین لایسنس ویندوز موجب فعال‌سازی قانونی سیستم عامل نصب شده روی کامپیوتر و یا لپ‌تاپ‌ها خواهد شد. با فعال‌سازی لایسنس ویندوز دیگر نیازی به کرک کردن ویندوز خود نخواهید داشت و می‌توانید از تمام قابلیت‌ها و مزایای ویندوز اورجینال بهره‌مند شوید. در ادامه قصد داریم به معرفی مزیت‌های خرید لایسنس اورجینال ویندوز بپردازیم. برای آشنایی با این مزایا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت ویندوز اورجینال و کرک شده

در بازار نرم افزارهای رایانه‌ای همیشه دو نوع نرم افزار اورجینال و کرک شده وجود دارد که در ساختار یکی هستند، اما تفاوت‌هایی در جزئیات آن‌ها وجود دارد. ویندوز نیز از این نظر مشابه نرم افزارها است و در کنار نسخه اورجینال، نسخه کرک شده آن نیز وجود دارد. ویندوز اورجینال و ویندوز کرک شده هر دو یکی هستند و تنها تفاوت در رایگان بودن نسخه کرک شده می‌باشد.

کرک کردن؛ راهی برای دور زدن لایسنس

در توضیح این مسئله باید گفت که برخی افراد که در حوزه نرم افزار تخصص دارند، برای رایگان کردن نرم افزارها و ویندوز اقدام به دستکاری نسخه اصلی آن می‌کنند؛ طوری که پس از این دستکاری‌ها دیگر لزومی به فعال‌سازی پولی ویندوز وجود نداشته باشد. این افراد نرم افزارهای قفل شکنی تحت عنوان کرک (Crack) می‌سازند که با نصب آن در ویندوز، آن بخش از ویندوز که وظیفه بررسی لایسنس را دارد از کار می‌افتد و پس از آن ویندوز متوجه نمی‌شود که شما از ویندوز اصلی دارای لایسنس استفاده می‌کنید یا خیر.

کرک کردن؛ راهی برای دور زدن لایسنس
کرک کردن؛ راهی برای دور زدن لایسنس

مزایای خرید لایسنس اورجینال ویندوز

معمولا کاربران از نسخه کرک شده نرم‌افزار و ویندوز که رایگان است استفاده می‌کنند و اعتقادی به استفاده از ویندوز اورجینال یا قانونی ندارند. نسخه‌های کرک شده مشکلات بسیاری را به همراه دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به هنگ کردن ناگهانی دستگاه، کاهش سرعت اجرای دستورات، امنیت پایین و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد؛ اما باید بدانید که از طرف دیگر خرید محصولات نرم افزاری اصل یا به اصطلاح اورجینال که ویندوز نیز یکی از آنهاست، مزایای فراوانی دارد که در نسخه های کرک شده وجود ندارد. این مزایا قطعا برای کاربران مفید واقع خواهند شد. اصولا کاربران رایانه به چند دلیل از لایسنس اورجینال ویندوز استفاده می‌کنند:

استفاده از پشتیبانی دائمی مایکروسافت

ادارات و شرکت‌های بزرگ که از ویندوز روی مجموعه ای از سیستم‌های خود استفاده می‌کنند، به این نکته توجه دارند که امنیت دستگاه و اطلاعات آنها حفظ شود و مشکلی متوجه رایانه و کاربران آن نشود. به همین دلیل از در صورت بروز مشکل نیز قطعا از شرکت سازنده پشتیبانی می‌خواهند. بنابراین برای دریافت پشتیبانی مایکروسافت و عدم ایجاد مشکل برای دستگاه های آنها اقدام به خرید نسخه اصلی ویندوز می‌نمایند. البته وضعیت بسیاری از کاربران نیز به همین صورت است و پول پرداخت می‌کنند تا ضمن استفاده از نرم افزار از پشتیبانی آن نیز استفاده نمایند. البته این موضوع در ایران خیلی مطرح نیست چراکه تحریم‌های آمریکا امکان استفاده از پشتیبانی بسیاری از نرم‌افزارها را منتفی کرده است. در عین حال مشکل عدم آشنایی کاربران ایرانی با زبان انگلیسی هم وجود دارد

دریافت آخرین آپدیت‌های ویندوز

قابلیت بروزرسانی ویندوز باعث می‌شود تا علاوه بر ایجاد تغییرات جدید در سیستم عامل و حل مشکلات قبلی، حفره‌های امنیتی آن نیز رفع شده و ویندوز در برابر ویروس و بدافزارهای جدید نیز مقاوم شود. با توجه به این که ویندوز یک مجموعه گسترده است، لازم است بخش های مختلف آن از نظر امنیتی در وضعیت مناسبی قرار گرفته باشد و کوچک‌ترین حفره امنیتی و آسیب‌پذیری در آن وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید ...   اپ‌استور در iOS 17 به کاربران مدت‌زمان مورد‌نیاز برای دانلود یک برنامه را اطلاع می‌دهد

این موضوع در آپدیت ویندوز تحقق می‌یابد و در کنار آن برخی مشکلات موجود در نسخه قبلی رفع شده و ویژگی‌های جدید نیز به سیستم عامل اضافه می‌شوند. با این کار قطعا عملکرد ویندوز بهبود پیدا می‌کند و مشکلات آن کاهش می‌یابد. البته ممکن است با استفاده از نسخه کرک‌شده هم بتوانیدآپدیت ویندوز را دریافت کنید، اما به احتمال زیاد مایکروسافت به زودی از تقلبی‌بودن ویندوز مطلع شده و آن را غیرفعال خواهد کرد

مزایای خرید لایسنس اورجینال ویندوز
مزایای خرید لایسنس اورجینال ویندوز

رعایت قانون کپی رایت و حقوق شرکت سازنده

در بسیاری از کشورها قوانینی تحت عنوان کپی رایت وجود دارد که حق کپی برداری از محصولات دیجیتال را تنها به سازنده آن می‌دهد و در این صورت دیگر کاربران اجازه کپی‌برداری از برنامه‌های رایانه‌ای را بدون اجازه سازنده ندارند. ویندوز نیز چون محصولی دیجیتال است، تحت پوشش این قانون می‌باشد و کاربرانی که در کشور آنها این قانون وجود دارد باید حتما از نسخه اورجینال ویندوز استفاده کنند. این قانون در ایران به طور دقیق وجود ندارد و از جهت دیگر با با توجه به خارجی بودن ویندوز، حساسیتی روی آن وجود ندارد.

در کشور ما تنها مورد اول (آپدیت) قابل استفاده می‌شود و دو مورد پشتیبانی و قانون کپی رایت عملا در ایران مطرح نیست. اما به نظر می‌رسد همین بروزرسانی ویندوز و نصب جدیدترین آپدیت ها اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه بسیاری از کارشناسان رایانه به کاربران توصیه کرده اند که از آپدیت های جدید ویندوز استفاده نمایند تا مشکلی برای سیستم آنها ایجاد نشود.

روش خرید لایسنس اورجینال ویندوز با گیفت کارت

کاربران می‌توانند با استفاده از گیفت کارت‌های معتبر و کد اورجینال و قانونی که پس از خرید گیفت کارت به طور آنی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، لایسنس اورجینال ویندوز را خریداری کنند. این یکی از مطمئن ترین و بهترین روش‌های خرید لایسنس اورجینال ویندوز در سراسر جهان می‌باشد.

برای مثال، لایسنس ویندوز 10 را می‌توانید از سایت‌های معتبر خریداری کنید و پس از دریافت آنی کد لایسنس به‌صورت اتوماتیک، آن را وارد کرده و ویندوز را فعال‌سازی کنید. نکته مهم قبل از خرید این است که بدانید ورژن ویندوز شما دقیقا کدام است. ویندوز 10 مایکروسافت، 4 نسخه متفاوت دارد (نسخه هوم، نسخه پرو، نسخه سازمانی و نسخه آموزشی) که پیش از خرید لایسنس باید نسخه ویندوز خود را بشناسید.

همچنین باید توجه داشته باشید که دو نوع لایسنس برای ویندوز 10 وجود دارد (لایسنس OEM و Retail) که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. نسخه Retail قابلیت انتقال به یک سیستم دیگر را داراست و از لحظه خرید آن می‌توانید آن را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی خود نصب کنید. ولی معمولا به طور همزمان نمی‌توان از این لایسنس روی دو یا چند دستگاه استفاده کرد، مگر آن‌که نسخه خاصی از آن را تهیه کنید. نسخه OEM نسبت به نسخه Retail هزینه کمتری داشته و به‌صرفه‌تر می‌باشد. ولی هزینه کمتر آن دلیل بر قانونی نبودن آن نیست. علت ارزان‌تر بودن این لایسنس این است که مایکروسافت به طور عمده آن ‌را در اختیار شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ مثل لنوو، دل، ایسوس، اچپی و … قرار می‌دهد. بنابراین قیمت لایسنس برای شرکت‌ها به طور عمده محاسبه شده و پایین‌تر خواهد بود.

لایسنس OEM و Retail
لایسنس OEM و Retail

خرید لایسنس اورجینال ویندوز مهم است

خرید کردن یا نخریدن لایسنس اورجینال ویندوز بحثی است که چندین سال فکر کاربران ویندوز را مشغول خود کرده است. با وجود این‌که نصب ویندوز کرک شده رایگان است، خرید لایسنس اورجینال ویندوز شما را به یکی از کاربران حرفه‌ای ویندوز تبدیل کرده و از مزایای بسیاری همچون پشتیبانی 24ساعته مایکروسافت و آپدیت‌های مناسب واقعی بهره‌مند می‌کند. شما می توانید مقالات بیشتری در خصوص لایسنس ها و برنامه های اورجینال درمقاله ی “ چرا باید لایسنس اورجینال خرید ” مطالعه کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا