نرم افزار و برنامه ها

ارتباط با شرکت‌ها و خلاصه‌سازی مقالات

اکنون کاربران در ایالات متحده قادرند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی گوگل، برای به‌دست آوردن اطلاعات مربوط به قیمت‌ها یا زمانبندی خدمات، به تماس مستقیم با کسب‌وکارها بپردازند. در کنار این، به قسمت Discover در اپلیکیشن گوگل کارت‌هایی اضافه شده که حاوی خلاصه خبرهای تولیدشده با کمک هوش مصنوعی هستند.

ویژگی جدید تماس هوش مصنوعی گوگل که پیشتر در حالت آزمایشی ارائه شده بود، حالا به‌طور رسمی برای تمامی کاربران آمریکایی در دسترس قرار گرفته است. از طریق این قابلیت، کاربران می‌توانند هنگام جستجوی خدماتی نظیر آرایش حیوانات خانگی یا تعمیر خودرو، از گزینه «بررسی قیمت با استفاده از هوش مصنوعی» بهره‌مند شوند. پس از آن، گوگل اطلاعات مربوط به نوع حیوان، نژاد، نوع خدمت درخواست شده، زمان مناسب و شیوه دریافت پاسخ را از کاربر می‌پرسد و تماس را به‌نمایندگی از او برقرار می‌کند.

این تماس‌ها از طریق مدل Duplex و با استفاده از هوش مصنوعی جمینای برقرار می‌شوند. گوگل تایید کرده که این تماس‌ها به‌عنوان یک هوش مصنوعی معرفی می‌شوند و پس از دریافت اطلاعات موردنیاز، نتایج به‌صورت پیامک یا ایمیل به کاربر ارسال می‌گردد. این امکان در حال حاضر برای تعدادی از کسب‌وکارهای محلی فعال شده و صاحبان این کسب‌وکارها قادر به غیرفعال کردن دریافت تماس‌های AI در تنظیمات پروفایل خود هستند.

خلاصه مقالات در Discover با هوش مصنوعی گوگل

علاوه بر این، گوگل به‌طور رسمی خلاصه‌های تولیدشده با هوش مصنوعی را به قسمت Discover در اپلیکیشن خود افزوده است. این بخش که به‌طور معمول اخبار و ویدیوهای شخصی‌سازی شده را به کاربران نمایش می‌دهد، اکنون شامل کارت‌هایی است که حاوی خلاصه‌های چند مقاله می‌باشد.

در این کارت‌ها، لوگوی منبع در گوشه‌ای مشخص قرار داده شده و کاربر با کلیک بر روی گزینه «مشاهده بیشتر» می‌تواند تمامی منابع مربوط به آن محتوا را به‌صورت خلاصه مشاهده کند. هر کارت همچنین دارای برچسبی است که نشان می‌دهد این خلاصه به‌واسطه هوش مصنوعی ایجاد شده و ممکن است دچار خطاهایی باشد.

گوگل اعلام کرده که این قابلیت فعلاً بر روی موضوعات داغ در زمینه‌های سبک زندگی، ورزش و سرگرمی متمرکز است. به‌گفته بزرگ‌ترین غول فناوری، هدف از ارائه این خلاصه‌ها، تسهیل در تصمیم‌گیری کاربران برای مواردی برای خواندن است؛ اما ناشران به این نکته اشاره کرده‌اند که این نوع ویژگی‌ها موجب کاهش محسوس نرخ کلیک بر روی لینک‌های آن‌ها شده است.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا