نرم افزار و برنامه ها

افشای جزئیات جدیدی از iOS 17؛ بهبود عملکرد، بهره‌وری و پایداری

اپل در جریان کنفرانس WWDC 2023 در خردادماه، از جدیدترین سیستم‌عامل‌های خود ازجمله iOS 17 رونمایی می‌کند. حالا یکی از منابع دنیای فناوری جزئیات جدیدی را درباره این سیستم‌عامل منتشر کرده است که شامل مواردی مانند ویژگی‌های بیشتر برای جزیره پویا (داینامیک آیلند) و تغییرات سیری و اسپات‌لایت می‌شود.

تا به امروز گزارش‌های متفاوتی درباره سیستم‌عامل بعدی آیفون‌ها منتشر شده است. درحالی‌که در ابتدا گفته شده بود که iOS 17 تغییرات چندانی نخواهد داشت، اما به نظر می‌رسد اپل استراتژی خود را تغییر داده است. درحقیقت کوپرتینویی‌ها در کنار تمرکز روی بهبود عملکرد این سیستم‌عامل، می‌خواهند ویژگی‌های جدیدی را هم به آن اضافه کنند.

ویژگی‌های احتمالی سیستم‌عامل iOS 17

یکی از منابع دنیای فناوری با حساب analyst941 در توییتر، برخی ویژگی‌های سیستم‌عامل جدید اپل را در یک رشته توییت افشا کرده است.

به گفته این منبع، اپل سیستم‌عامل iOS 17 را برای تمام آیفون‌هایی که از iOS 16 پشتیبانی می‌کردند، منتشر می‌کند که این گفته با شایعه‌ای در گذشته متفاوت است. اگر گفته اخیر صحت داشته باشد، صاحبان آیفون 8 و گوشی‌های جدیدتر ازجمله نسل دوم آیفون SE هم به این سیستم‌عامل دسترسی پیدا می‌کنند. بااین‌وجود هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانیم کدام آیپدها iPadOS 17 را دریافت خواهند کرد.

اپل در این به‌روزرسانی تمرکز خود را روی بهبود عملکرد، بهره‌وری و پایداری سیستم‌عامل قرار می‌دهد، اما این موضوع به معنای عدم ارائه قابلیت‌های جدید نخواهد بود. اپل می‌خواهد عملکرد جزیره پویا را افزایش دهد و ظاهراً تیم بازاریابی به تیم نرم‌افزار فشار آورده تا قابلیت‌های جدیدی را به جزیره پویا اضافه کنند تا بتوان از آن‌ها برای افزایش فروش سری آیفون 15 مخصوصاً مدل‌های استاندارد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید ...   برادران وارنر، فاکس و ESPN، در پاییز 2024 مشترکاً یک سرویس استریم ورزشی راه‌اندازی می‌کنند
سیستم‌عامل iOS 17

یکی دیگر از تغییرات iOS 17 مربوط به کنترل سنتر آن می‌شود که ظاهراً باید منتظر تغییرات بزرگی در آن باشیم که شامل تغییرات رابط کاربری و شخصی‌سازی‌های متعدد می‌شود. علاوه‌براین، ظاهراً اسپات‌لایت و سیری هم تغییرات اساسی خواهند داشت و عملکردشان بهبود می‌یابد.

این منبع همچنین مدعی شده که اپل قابلیت «ویجت‌های فعال» را به iOS 17 اضافه می‌کند که به‌معنای واقعی ویجت‌های تعاملی خواهند بود و می‌توان با دکمه‌ها، اسلایدرها و سایر المان‌ها ارتباط برقرار کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل آینده اپل مربوط به قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) می‌شود. ظاهراً اپل به آن ویژگی‌های جدید اضافه می‌کند و همچنین عملکردش را بهبود می‌دهد. کوپرتینویی‌ها همچنین به حالت Focus هم قابلیت‌های جدیدی اضافه می‌کنند و احتمالاً نحوه تعامل با نوتیفیکیشن‌ها هم تغییر می‌کند.

درنهایت این منبع مدعی شده که با تغییراتی در اپ دوربین، منوهای جدید در تنظیمات و تنظیمات اختصاصی دسترسی‌پذیری روبه‌رو می‌شویم.

اپل در کنفرانس WWDC 2023 که از تاریخ 15 خردادماه شروع می‌شود، از iOS 17 رونمایی خواهد کرد.




Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا