نرم افزار و برنامه ها

یوتوب اکنون تبلیغات را پس از لحظه‌های اوج ویدیوها پخش می‌کند

یوتیوب به تازگی از سیاست تبلیغاتی نوینی رونمایی کرده که بر اساس آن، تبلیغات برای بینندگان پس از اوج یک ویدیو و در لحظات خاص آن نمایش داده می‌شوند.

به نقل از تک کرانچ، فرض کنید در حال لذت بردن از یک ویدیوی فوق‌العاده زیبا و جذاب از یکی از تولیدکنندگان محتوای محبوبتان در یوتیوب هستید و ناگهان، در میانه هیجان، یک تبلیغ ناگهانی برای شما نمایش داده می‌شود. این تغییر در سیاست تبلیغاتی یوتیوب و فرمت تازه تبلیغاتی که به آن «نقطه اوج» گفته می‌شود، است.

فرمت تبلیغاتی جدید یوتوب از هوش مصنوعی جمینای بهره می‌برد

این فرمت تبلیغاتی نوین در کنفرانس Upfront یوتوب که در نیویورک برگزار شد، معرفی گردید. روند کار این فرمت به این صورت است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی جمینای، لحظاتی در ویدیو که بیشترین میزان تعامل یا تاثیر عاطفی را در بینندگان ایجاد می‌کنند، شناسایی کرده و بعد از آن یک تبلیغ به کاربر نشان داده می‌شود. جمینای بر روی ویدیوهای یوتیوب کار می‌کند تا این لحظات حساس را بررسی کند.

هدف از این فرمت جدید تبلیغاتی این است که وقتی کاربر بیشترین تمرکز و توجه را به ویدیو معطوف کرده، یک تبلیغ برای او به نمایش درآید تا بدین ترتیب، تبلیغ‌دهندگان در یوتیوب بتوانند بهره‌وری بالاتری را تجربه کنند.

به نظر می‌رسد این رویکرد مشابه یک استراتژی به نام هدف‌گذاری مبتنی بر احساسات است که در آن تبلیغ‌کنندگان معمولاً تبلیغاتی را می‌گذارند که همسو با احساسات ایجاد شده توسط ویدیو باشد. این روش معتقد است که هنگامی که بینندگان احساسات قوی را تجربه می‌کنند، تبلیغات را بهتر به خاطر می‌سپارند.

با این حال، برخی از کاربران ممکن است زمانی که در حال تجربه یک قوس احساسی عمیق از یک ویدیو هستند و می‌خواهند تبلیغ سریعاً تمام شود تا بتوانند ویدیو را دوباره مشاهده کنند، این نوع تبلیغات را نامناسب احساس کنند.

علاوه بر فرمت نقطه اوج، یوتیوب فرمت تبلیغاتی جدید دیگری را نیز معرفی کرده که شاید برای کاربران جذاب‌تر باشد. این فرمت، شامل یک فید محصول با قابلیت خرید است که کاربران می‌توانند در حین مشاهده تبلیغ، اقلام مورد نظر خود را مرور کرده و خریداری نمایند.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا