نرم افزار و برنامه ها

ویژگی WebGPU برای بهبود تجربه بازی‌های آنلاین به کروم اضافه خواهد شد

گوگل به‌زودی ویژگی جدیدی تحت عنوان WebGPU را به مرورگر کروم اضافه خواهد کرد که از کارت گرافیک سیستم برای سرعت بخشیدن به بازی‌ها، گرافیک و هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این ویژگی به‌طور پیش‌فرض در نسخه 113 کروم فعال خواهد شد که تا چند هفته دیگر برای رایانه‌های شخصی ویندوز، MacOS و ChromeOS ارائه می‌شود.

همانطور که گوگل در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد، WebGPU باعث می‌شود تا برنامه‌های وب دسترسی بهتری به کارت گرافیک شما داشته باشند و به توسعه‌دهندگان نیز این اجازه را می‌دهد تا با کد بسیار کمتری به همان سطح گرافیک دست پیدا کنند. بنابراین با وجود این ویژگی می‌توان برنامه‌های سه بعدی مبتنی بر کروم و بازی‌های جدید و بهتری توسعه داد.

بهبود عملکرد مدل‌های یادگیری ماشینی با ویژگی جدید کروم

غول فناوری در ادامه توضیح می‌دهد که این ویژگی در عین حال، باعث بهبود سه برابری استنتاج مدل یادگیری ماشینی می‌شود. با این وجود می‌توان انتظار داشت تا برنامه‌های یادگیری ماشینی که در مرورگر اجرا می‌شوند، مانند ویژگی عجیب «تماس چشمی» NVIDIA Broadcast نیز به مرورگر گوگل راه پیدا کنند.

گوگل از نسخه اولیه این ویژگی به عنوان «یک بلوک برای به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های آینده» یاد کرده است، زیرا توسعه‌دهندگان با شروع کاوش در آن، برنامه‌های جدیدی ایجاد می‌کنند. این API بیش از شش سال است که در دست توسعه قرار دارد و می‌توان انتظار داشت که در آینده برای فایرفاکس و سافاری نیز ارائه شود (اج معمولاً ویژگی‌های جدید را همزمان با کروم دریافت می‌کند) و به سیستم عامل‌های بیشتری مانند اندروید نیز راه پیدا کند.

اگر از آخرین نسخه بتا مرورگر کروم استفاده می‌کنید، هم اکنون می‌توانید این ویژگی را با استفاده از یک دمو به نام Babylon.js که کاملاً از WebGPU پشتیبانی می‌کند، امتحان کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا