نرم افزار و برنامه ها

لانچر گوگل نو (Google Now) برای همیشه تعطیل می‌شود

گوگل سرانجام در این ماه لانچر Google Now را برای همیشه از دسترس خارج خواهد کرد. غول فناوری از سال‌ها قبل این لانچر را از استور گوگل پلی خارج کرده بود و حتی سال 2016 جایگزین آن با نام Pixel Launcher را معرفی کرد، اما اکنون تصمیم گرفته است تا برای همیشه آن را از بین ببرد.

در اوایل دهه 2010، گوگل از لانچر Google Now برای گوشی‌های Nexus خود استفاده می‌کرد و سپس این نرم‌افزار را در دسترس گوشی‌های سایر برندها نیز قرار داد. اکنون 9to5Google در آخرین نسخه بتای این برنامه (نسخه 14.14) متوجه شده است که این لانچر در ماه آوریل از کار خواهد افتاد. تصویر مربوط به این اطلاع‌رسانی در برنامه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

بنابراین اگر همچنان از لانچر Google Now استفاده می‌کنید، باید تا پایان این ماه میلادی از گزینه دیگری استفاده کنید. در غیر این صورت، گوشی شما از لانچر پیش‌فرض خود استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید ...   اندرویدهای قدیمی به‌زودی از دسترسی به اپ گوگل کروم و کلندر محروم می‌شوند

ظهور و سقوط لانچر گوگل

البته این خبر چندان تعجب‌آوری نیست؛ زیرا گوگل قبلاً این لانچر را در سال 2018 از پلی استور خارج کرده بود و اعلام کرد که با تقریباً تمام دستگاه‌های اندرویدی ناسازگار است. همچنین این برنامه برای پشتیبانی از نسخه‌های جدیدتر اندروید به‌روزرسانی نشده است؛ بنابراین تعداد کمی از دستگاه‌ها واقعاً می‌توانند آن را اجرا کنند.

بااین‌وجود، لانچر گوگل در آن زمان به‌دلیل صفحه اصلی اختصاصی خود برای نشان‌دادن کارت‌های اطلاعات Google Now مورد‌توجه قرار گرفته بود. غول فناوری بعداً از این مفهوم در صفحه Google Discover بسیاری از گوشی‌های اندرویدی استفاده کرد. این لانچر همچنین ویژگی‌هایی مانند برنامه‌های پیشنهادی و دسترسی سریع به عملکرد جستجو را به کاربران ارائه می‌کرد.

اما با معرفی Pixel Launcher، ظهور دستیار هوشمند گوگل و همچنین مجموعه‌ای از لانچرهای دیگر، محبوبیت Google Now کمتر شد و اکنون تقریباً هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای ادامه پشتیبانی از آن وجود ندارد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا