بازار خودرو

افزایش قیمت بنزین به 7500 تومان امسال عملیاتی می‌شود؟

طرح افزایش قیمت بنزین به 7500 تومان ممکن است امسال اجرایی شود. نظر کارشناسان اقتصادی و منابع آگاه در این‌خصوص چیست؟

بازهم شایعاتی مبنی‌بر افزایش قیمت بنزین در فضای کشور پیچیده است که برآن شدیم صحت و سقم آنها را بررسی کنیم. براساس این شایعات، افزایش قیمت بنزین به 7500 تومان ممکن است امسال عملیاتی شود. نخست برخی از کارشناسان اقتصادی و منابع آگاه این خبر را به بیرون درز داده‌اند و حال نیز برخی جایگاه‌داران سوخت از افزایش قیمت بنزین سخن می‌گویند که شایعات را پیچیده‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: مدیر سامانه هوشمند از سهمیه سوخت خودروهای وارداتی خبر داد

افزایش قیمت بنزین به 7500 تومان صحت دارد؟

یک پیگیری ساده نشان می‌دهد که برخی شایعه‌های جدید افزایش قیمت بنزین از جایگاه‌های سوخت شروع شده است و بر اساس پیام‌های ارسال شده، برخی از جایگاه‌داران به رانندگان می‌گویند که از هفته آینده بنزین گران می‌شود. اما از سوی دیگر در فضای مجازی برخی کارشناسان هستند که قیمت جدید بنزین و زمان اجرایی شدن این طرح را اعلام می‌کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در صفحه برخی فعالان اقتصادی و کارشناسان مربوطه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ روزی است که دوباره بنزین گران می‌شود و به گفته آن‌ها، این بار بنزین دولتی ۵ هزار تومان و بنزین آزاد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. همچنین قرار است تا افزایش قیمت بنزین طی دو مرحله دیگر هم در سال جاری رخ دهد. در حال حاضر قیمت بنزین دولتی هزار و ۵۰۰ تومان است و بنزین معمولی آزاد با قیمت 3 هزار تومان و بنزین سوپر سه هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید ...   راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه [+آموزش گام به گام]

افزایش قیمت بنزین به 7500 صحت دارد؟

اما در چند وقت اخیر بارها مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند که فعلاً خبری از افزایش قیمت بنزین نیست و مردم نگران گرانی بنزین نباشند. با این حال نباید فراموش کرد که در آبان ۱۳۹۸، هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب می‌شود و تنها کمتر از نیم ساعت به اجرایی شدن این طرح، بسته خبری این رخداد در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و در پی آن، رئیس جمهور وقت هم اعلام کرد که خبری از افزایش قیمت بنزین نداشته است و خودش، صبح شنبه (یک روز بعد از افزایش قیمت بنزین) متوجه خبر شده است.

در شرایط فعلی با اینکه شایعه‌های افزایش قیمت بنزین حواشی را در پی خواهد داشت، اما می‌تواند واکنش مردم نسبت به این خبرها را به مسئولان نشان دهد و از سویی سبب گردد تا هرگونه تصمیم‌گیری مسئولان در شرایط بهتری انجام شود. در تعطیلات نوروز شاهد بودیم که برخی افراد سرشناس و مسئول، نسبت به میزان استفاده بنزین در مسافرت‌ها انتقاد داشتند و این حجم مصرف را به دلیل ارزان بودن بنزین می‌دانستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش قیمت بنزین به 7500 تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا