نرم افزار و برنامه ها

آغاز فصلی تازه برای Winamp؛ احیای موزیک پلیر نسل قدیم با استراتژی جدید

پس از گذشت 25 سال و تغییرات متعدد در مالکیت نرم‌افزار Winamp، این موزیک پلیر کلاسیک حالا با استراتژی تازه‌ای قصد دارد به زندگی برگردد. نسخه جدید این برنامه در قالب یک نرم‌افزار تحت وب عرضه شده و قرار است در دنباله سال جاری میلادی، اپ موبایل و دسکتاپ جدید آن با کارکردهای جذاب منتشر شود.

امروز نسخه جدیدی از موزیک پلیر Winamp منتشر شد که تقریباً هیچ شباهتی به نسخه قدیمی خود ندارد. این نرم‌افزار حالا به‌صورت تحت وب عرضه شده است و راهی برای دسترسی به منابع آنلاین صوتی و ارتباط‌گرفتن با دیگر طرفداران خواهد بود. هدف Llama Group، مالک فعلی این برنامه، جذب مخاطبان جوان‌تری است که احتمالاً با این نرم‌افزار آشنایی ندارند.

بااین‌حال، نسخه قدیمی Winamp از بین نخواهد رفت؛ چرا که هنوز در سراسر دنیا حدود 83 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. ولی این نسخه جدید می‌خواهد به نیاز کاربران امروزی پاسخ دهد. نرم‌افزار تحت وب Winamp می‌تواند افزون بر پخش آنلاین آهنگ‌ها، از ایستگاه‌های رادیویی اینترنتی پخش محتوا داشته باشد و گوش‌دادن به پادکست‌ها را برای کاربران ممکن کند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند با تولیدکنندگان محتوای خود در این پلتفرم ارتباط داشته باشند؛ البته اگر تولیدکنندگان محتوا به این پلتفرم بیایند.

بیشتر بخوانید ...   سرویس ویندوز ابری Shadow با قیمت ماهانه 9.99 دلار معرفی شد + ویدیو

نسخه‌های موبایل و دسکتاپ Winamp جدید در راه است

Winamp در فصل سوم 2023 نسخه اندروید و iOS پلتفرم خود را منتشر می‌کند که امکان پخش موسیقی از فایل‌های محلی گوشی را هم خواهد داشت. در فصل چهارم امسال هم نسخه‌های دسکتاپ برای ویندوز و مک منتشر می‌شود.

هدف بلندمدت Llama Group این است که Winamp را به هابی برای انواع محتواهای صوتی تبدیل کند. آن‌ها در نظر دارند که در فصل چهارم 2023 با اسپاتیفای هم وارد همکاری شوند تا کاربران امکان استریم آهنگ از داخل این نرم‌افزار را داشته باشند. این شرکت حتی به‌دنبال آوردن کتاب‌های صوتی به پلتفرم جدید خود است.

نسخه جدید Winamp قرار است با ارائه قابلیت‌هایی شبیه به Patreon، امکان حمایت از تولیدکنندگان محتوا را فراهم کند. این ویژگی با عنوان Fanzone یکی از ویژگی‌های کلیدی این پلتفرم خواهد بود.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا