هواوی بار دیگر به صدر بازار گوشیهای چین بازگشت؛ اپل با ۴ درصد افزایش در جایگاه پنجم ایستاد
گزارشهای جدید حاکی از آن است که هواوی دوباره توانسته است برترین جایگاه در بازار گوشیهای هوشمند چین را بهدست آورد. علاوه بر این، فروش محصولات اپل در این بازار نیز با روندی صعودی همراه بوده است.
بر طبق آمار منتشر شده از سوی Canalys برای دوره سهماهه دوم سال، هواوی بهطور مجدد موفق به کسب مقام اول در بازار گوشیهای هوشمند چین شده و اپل نیز به روند رو به رشد خود در این اهمیت ادامه میدهد. در سهماهه منتهی به ژوئن، هواوی ۱۲.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در چین عرضه کرده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد را به ارمغان آورده و سهم بازار معادل ۱۸ درصد را نصیب خود کرده است.
هواوی اکنون پیشتاز بازار گوشیهای هوشمند چین است
طبق گفتههای Canalys، این نخستین باری است که از سهماهه اول سال ۲۰۲۴ هواوی بالاترین سهم بازار را در چین به خود اختصاص میدهد.
در همین حال، اپل در این دوره ۱۰.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در چین عرضه کرده که حکایت از رشد ۴ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و این مقام را برای این برند در رده پنجم قرار میدهد. این نخستین بار از سهماهه چهارم سال ۲۰۲۳ است که اپل در چین افزایش فروش را تجربه میکند.
باید توجه داشت که آمار عرضه به معنای تعداد دستگاههایی است که به خردهفروشیها انتقال مییابند. این رقم مستقیماً معادل فروش نیست، اما بهعنوان شاخصی برای ارزیابی سطح تقاضا به شمار میآید.
این آمار در آستانه انتشار گزارش درآمد سهماهه اپل منتشر شده است. سرمایهگذاران با دقت عملکرد این غول فناوری را در بازار چین که یکی از بازارهای کلیدی اپل محسوب میشود، زیر نظر دارند. شرکت کوپرتینویی با چالشهای قابل توجهی نظیر رقابت شدید با هواوی و دیگر شرکتهای داخلی همچون شیائومی روبهرو است.
بازگشت اپل به روند رشد در چین برای سرمایهگذاران خبر خوشایندی به شمار میآید. بر اساس تحلیلهای بازار Canalys، این شرکت آمریکایی با دیدگاه استراتژیک، قیمت آیفون ۱۶ را در چین به نحوی تنظیم کرده تا به فرآیند رشد آن کمک کند. بهعلاوه، در این دوره، شرکتهای تجارت الکترونیک چینی تخفیفهایی را برای مدلهای آیفون ۱۶ اپل ارائه دادهاند که تأثیر چشمگیری در افزایش فروش این برند داشته است.