موبایل

نخستین تماس صوتی ماهواره‌ای جهان با موفقیت انجام شد

نخستین تماس صوتی ماهواره‌ای جهان با موفقیت ثبت شد. این تماس صوتی از تگزاس در آمریکا با ژاپن گرفته شده است.

پرچمدار سال گذشته سامسونگ (Galaxy S22 Ultra) به اولین گوشی تاریخ بدل شد که توانست نخستین تماس صوتی ماهواره‌ای جهان را برقرار کند. این تماس صوتی با گوشی مذکور بین تگزاس و ژاپن ردوبدل شد. البته دو شرکت مطرح در زمینه مخابرات و شبکه ارتباطی پیشرفته AST SpaceMobile و AT&T پشت قضیه ایستاده و توانستند این تماس صوتی را برقرار کنند.

کریپتال گلوبال

ظاهراً با برقراری اولین تماس صوت ماهواره‌ای در دنیا باید منتظر تکنولوژی‌های نوظهوری باشیم که صرفاً از طریق ماهواره و بدون کوچکترین هزینه‌ای می‌توانند ارتباطات منسجم مانند همین تماس صوتی و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک تماس تصویری ماهواره‌ای و غیره را امکانپذیر کنند. گفتنی‌ است برای برقراری این ارتباط از ماهواره BlueWalker 3 استفاده شده و تماس از تگزاس به سمت ژاپن ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: چین در حال ساخت یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن در زمان جنگ

نخستین تماس صوتی ماهواره‌ای جهان برقرار شد

دو شرکت AST SpaceMobile و AT&T برای اولین تماس صوتی ماهواره‌ای تاریخ از گوشی Galaxy S22 Ultra استفاده کرده‌اند. این اتفاق می‌تواند انقلابی در ارتباط ماهواره‌ای تلقی شود.

برای برقراری تماس صوتی ماهواره‌ای از طریق گوشی Galaxy S22 Ultra، تماس ابتدا توسط ماهواره BlueWalker 3 دریافت و به یک گوشی در ژاپن ارسال شده است. برای این کار از اپراتور AT&T به عنوان میانجی استفاده شده تا کل پروسه بدون نیاز به گوشی دارای قابلیت تماس ماهواره‌ای انجام شود. این کار به این روش روی همه گوشی‌های مجهز به فناوری 4G LTE ممکن خواهد بود.

ماهواره BlueWalker 3 با این تست نشان داده می‌تواند بدون مشکل از سرعت انتقال داده در تماس‌های صوتی ماهواره‌ای پشتیبانی نماید. این یعنی امکان استفاده از هر گوشی هوشمندی به جز Galaxy S22 Ultra برای این کار وجود خواهد داشت. انتظار داریم در آینده تست‌هایی مشابه با دیگر گوشی‌ها نیز انجام شوند.

نخستین تماس صوتی ماهواره‌ای جهان برقرار شد

با تحقیقات بیشتر در مورد کاربردهای این فناوری می‌توان مناطق مختلفی را بدون نیاز به آنتن‌های مخابراتی و تنها با استفاده از گوشی هوشمند به یکدیگر متصل کرد. بدیهی است که برخی از نقاط جهان منطقه مرده آنتن‌دهی به شمار می‌آیند و امکان نصب آنتن‌ در آن‌ها وجود ندارد.

با این وجود باید منتظر بمانیم تا ابعاد بیشتری از این فناوری توسط شرکت‌های توسعه‌دهنده بررسی شود. نکته بسیار مثبت این فرایند را باید عدم نیاز به گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت پرچم‌دار برای دسترسی به تماس صوتی ماهواره‌ای دانست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نخستین تماس صوتی ماهواره‌ای جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا