موبایل

فروش بازار موبایل در سال 2023 کاهش و در سال 2024 بهبود پیدا می‌کند

طبق تحقیقات جدید IDC درباره بازار موبایل، در سال جاری حدود 1.17 میلیارد گوشی هوشمند به سراسر جهان عرضه خواهد شد که هرچند این رقم ممکن است قابل‌توجه به‌نظر برسد، اما در مقایسه با سال گذشته 3.2 درصد کاهش پیدا کرده است. از شرایط اقتصادی کنونی جهان به‌عنوان دلیل اصلی این کاهش یاد شده است.

با این وجود، IDC در گزارش خود توضیح داده که تقاضا مصرف‌کنندگان بازار موبایل بسیار کندتر از چیزی که انتظار می‌رفت در حال بهبود است و برای سال آینده پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌های هوشمند 6 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رشد بازار موبایل های تاشو

خبر خوب برای سامسونگ اینکه انتظار می‌رود سهم گوشی‌های تاشو افزایش پیدا کند و متوسط قیمت فروش و حاشیه سود غول مستقر در کره جنوبی را بهبود بخشد. غول کره‌ای، احتمالاً در اواخر ماه جولای امسال از دو گوشی تاشو جدید خود، یعنی گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 رونمایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت گوشی های آیفون امروز 4 خرداد 1402

گوگل هم امسال اولین گوشی تاشو خود، یعنی پیکسل فولد را عرضه کرده است. درباره سایر برندها، آنر، هواوی، موتورولا، اوپو و شیائومی نیز حضور خود در بازار موبایل‌های تاشو را اعلام کرده‌اند، وان پلاس اولین گوشی تاشو خود را در سال جاری عرضه می‌کند و اپل چند سال دیگر برای عرضه آیفون تاشو صبر خواهد کرد.

انتظار می‌رود تا سال 2027، فروش گوشی‌های هوشمند به نزدیک 1.4 میلیارد دستگاه برسد. متوسط قیمت فروش (ASP) این دستگاه‌ها نیز از 421 دلار در سال 2023 به 377 دلار در سال 2027 خواهد رسید. به همین منظور، شرکت‌ها روی محصولات اکوسیستمی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. به‌عنوان مثال، سامسونگ به ارائه سایر محصولات گلکسی، مانند گلکسی بادز، گلکسی بوک، گلکسی واچ و دستگاه‌های خانه هوشمند ادامه خواهد داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا