موبایل

حل مشکل گوشی شیائومی ؛ رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی و راه‌حل‌ آنها

گوشی‌های شیائومی به دلیل کیفیت و قیمت مناسب خود، محبوبیت بالایی در بین کاربران گوشی‌های اندرویدی دارند. اما مانند بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی دیگر، ممکن است مشکلات خاص خود را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی رایج‌ترین مشکلات و حل مشکل گوشی شیائومی بپردازیم.

بعضی از مشکلات متداول در گوشی‌های شیائومی عبارتند از: خالی شدن سریع باتری، گرم شدن و عملکرد کند گوشی، مشکلات اتصال Wi-Fi، مشکلات دوربین، مشکلات حسگر اثر انگشت و عمر باتری که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

برای رفع هر یک از این مشکلات، راه‌حل‌های مختلفی ارائه شده است که شامل قطع یا حذف برنامه‌های مصرف‌کننده باتری، غیرفعال کردن برنامه‌های غیرضروری، پاک کردن حافظه پنهان برنامه‌ها، غیرفعال کردن انیمیشن‌ها، ری‌استارت تنظیمات شبکه و به‌روزرسانی تنظیمات دوربین می‌شود. برخی از مشکلات هم با کد عیب یابی گوشی شیائومی برطرف می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید در صورت بروز مشکلات بیشتر با پشتیبانی خدمات مشتریان شیائومی در ارتباط باشید تا شما را در حل مشکلات راهنمایی کنند. اما رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی کدامند و چه راهکارهایی برای آنها وجود دارد؟ در این مقاله به پاسخ این سوال را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

شما برای حل مشکل گوشی شیائومی خود می‌توانید از کد عیب یابی گوشی شیائومی استفاده کنید. در این بخش از مقاله بعضی از مهم‌ترین کدهای مخفی برای تست سخت‌افزار گوشی شیائومی را بررسی می‌کنیم که این کدهای مخفی می‌توانند به شما در حل رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی کمک کنند.

حل مشکل گوشی شیائومی
حل مشکل گوشی شیائومی

کدهای مخفی به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی و در کمترین زمان ممکن، بتوانید گوشی شیائومی خود را به حالت کارخانه بازگردانید، از داده‌های موجود در حافظه گوشی بکاپ بگیرید و در کل عیب آن را پیدا کنید. علاوه‌بر‌این، به کمک کد عیب یابی گوشی شیائومی می‌توانید ویژگی‌ها و عملکردهای گوشی خود را بررسی کنید. برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین کد‌های مخفی سخت‌افزاری برای گوشی‌های اندرویدی شیائومی عبارتند از:

#06#* نمایش شماره سریال گوشی شیائومی و شماره  IMEI
*#*#۲۶۶۴#*#* تست تاچ اسکرین گوشی شیائومی
#0228#* چک کردن وضعیت باتری گوشی شیائومی
*#*#۲۲۵#*#* بررسی اطلاعات تقویم گوشی
*#*#۴۲۶#*#* سرویس‌های Google Play
#*0 #* تست قطعات سخت‌افزاری مانند نمایشگر بلندگو بلوتوث و غیره
*#*#۲۸۹#*#* تست صدای اسپیکر گوشی شیائومی
*#*#۲۳۲۳۳۸#*#* نمایش آدرس Wi-Fi گوشی
*#*#*663282*255*273283 #*#* پشتیبان‌گیری از تمام داده‌های گوشی
*#*#۶۴۶۶۳#*#* تست QC (تست‌های لازم برای عیب‌یابی گوشی)
07#*337 ### ریست کردن گوشی شیائومی
*#*#۲۳۲۳۳۹#*#* تست LAN بی‌سیم گوشی
*#*#۲۳۲۳۳۱#*#* تست بلوتوث گوشی شیائومی
*#*#۱۴۷۲۳۶۵#*#* تست GPS سریع گوشی شیائومی
*#*#۰#*#* تست نمایشگر LCD گوشی شیائومی
*#*#۰۸۴۲#*#* تست ویبره و نور پس‌زمینه (backlight) گوشی
*#*#۲۸۹#*#* تست میکروفون گوشی شیائومی
*#*#۶۴۶۶۳#*#* تست سنسور گوشی شیائومی
*#*#۰۵۸۸#*#* تست حسگر مجاورت (Proximity)

 رفع مشکلات گوشی شیائومی

طبق آمار و گزارش‌های انجام شده، روز به‌ روز به طرفداران و کاربران گوشی های شیائومی اضافه می‌شود. همچنین مشکلات کاربران هر دستگاه الکترونیکی مانند گوشی‌های شیائومی نیز رو به افزایش است. مشکلات رایج در تمام گوشی‌های شیائومی شامل مشکلات باتری، صفحه نمایش، دوربین، شبکه، نرم‌افزار، میکروفون و GPS هستند. برای این مشکلات، راهکارهای رایجی وجود دارد که به حل مشکل گوشی شیائومی شما کمک می‌کنند. بنابراین، قبل از اینکه هر تنظیم یا تغییری را انجام دهید، مراحل زیر را بررسی کنید:

  1. سیستم‌عامل و رابط کاربری گوشی را به آخرین نسخه موجود برای گوشی به‌روزرسانی کنید.
  2. گوشی شیائومی خود را راه‌اندازی مجدد کنید. برای انجام این کار دکمه پاور گوشی خود را چند ثانیه فشار دهید و سپس گزینه Restart را انتخاب کنید.
  3. گوشی شیائومی خود را هارد ریبوت کنید. برای انجام این کار دکمه‌های ولوم پایین (کاهش صدا) و کلید پاور گوشی را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  4. گوشی شیائومی خود را در حالت ایمن بوت کنید. برای انجام این کار دکمه پاور گوشی را برای چند ثانیه فشار دهید و سپس گزینه Safe Mode را انتخاب کنید.
  5. از اطلاعات گوشی شیائومی خود پشتیبان بگیرید. برای انجام این کار از تنظیمات گوشی وارد بخش حساب‌ها و پشتیبان‌گیری شوید و روی گزینه Back up data کلیک کنید. سپس سوئیچ پشتیبان‌گیری توسط Google One را انتخاب کنید تا فعال شود و اکانت Gmail خود را از بالا سمت راست انتخاب کنید.
  6. گوشی شیائومی خود را به حالت کارخانه برگردانید. برای انجام این کار از تنظیمات گوشی وارد بخش مدیریت عمومی یا همان General Management شوید، روی گزینه Reset کلیک کنید، گزینه Factory Data Reset را انتخاب کرده و در نهایت گزینه Delete all را بزنید.
  7. تنظیمات شبکه را در گوشی شیائومی خود ریست کنید. برای انجام این کار از تنظیمات گوشی وارد بخش مدیریت عمومی یا همان General Management شوید و روی گزینه Reset کلیک کنید. سپس گزینه بازنشانی تنظیمات شبکه را انتخاب کرده و در نهایت گزینه‌های Reset و بعد Confirm را بزنید.
  8. در گوشی شیائومی خود پارتیشن کش را پاک کنید. برای انجام این کار دکمه‌های ولوم پایین (کاهش صدا) و کلید پاور گوشی را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا گوشی شما خاموش شود. سپس کلید ولوم بالا (افزایش صدا) و کلید پاور گوشی را فشار داده و نگه دارید. هنگامی که لوگوی شیائومی ظاهر شد، همه دکمه‌ها را رها کنید. با استفاده از کلیدهای صدا، به بالا و پایین صفحه حرکت کنید و پاک کردن پارتیشن کش را با استفاده از کلید پاور انتخاب کنید. در نهایت گزینه Reboot System Now را انتخاب کنید.

حل مشکل گوشی شیائومی

حل مشکل باتری گوشی شیائومی

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی ، مشکلات مربوط به باتری و خالی شدن سریع آن است. در واقع مشکل باتری یکی از مشکلات رایج در تمام گوشی‌ها مخصوصاً گوشی‌های شیائومی است. باتری این نوع از گوشی‌ها ممکن است یا اصلا شارژ نشود و یا به سرعت خالی شود.

برای شارژ گوشی شیائومی خود، حتما از شارژر اصلی شیائومی استفاده کنید. برای حل مشکل باتری گوشی شیائومی ابتدا باید از سالم بودن کابل شارژ و آداپتور شارژر خود مطمئن شوید. سپس اگر نیاز باشد باتری گوشی خود را عوض کنید. علاوه‌براین، شما می‌توانید از نرم‌افزارهایی که به منظور بهینه‌سازی باتری استفاده می‌شوند، کمک بگیرید تا زمان استفاده از باتری گوشی خود را افزایش دهید.

برای انجام این کار از تنظیمات گوشی خود وارد بخش باتری و عملکرد شوید و گزینه استفاده از باتری را انتخاب کنید. در این صفحه برنامه‌هایی که استفاده بیشتری از باتری دارند، نمایش داده می‌شوند. پس از بررسی هر یک از برنامه‌ها، می‌توانید آن را غیرفعال یا حذف کنید.

راه دیگری که برای صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی وجود دارد، خاموش کردن قابلیت‌هایی است که به آن‌ها نیاز ندارید. این قابلیت‌ها شامل بلوتوث، Wi-Fi، اینترنت همراه، Hotspot و GPS است. همچنین شما می‌توانید از تنظیمات وارد بخش باتری و عملکرد گوشی خود شوید و حالت صرفه‌جویی در باتری را فعال کنید.

حل مشکل باتری گوشی شیائومی
حل مشکل باتری گوشی شیائومی

برای بررسی مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش، از تنظیمات وارد بخش باتری شوید و نمایش استفاده کامل از دستگاه را بزنید. زمان روشن بودن صفحه نمایش را به کمتر از یک دقیقه کاهش دهید و در این صفحه، ویژگی روشنایی خودکار را غیرفعال کنید. علاوه‌براین، از تنظیمات وارد بخش برنامه‌ها شوید و گزینه نمایش اعلان برنامه‌های بی‌فایده را غیرفعال کنید.

در صورتی که گوشی شیائومی شما دیر شارژ می‌شود و یا با کند شدن شارژ گوشی خود مشکل دارید، ممکن است از شارژر اصلی گوشی استفاده نکرده باشید یا مشکل از داغ شدن بیش از حد آداپتور باشد. برای بررسی شارژر، ابتدا آداپتور آن را عوض کنید. اگر مشکل از آداپتور شارژر نبود، کابل اصلی گوشی خود را عوض کنید. همچنین هر از گاهی، داخل درگاه شارژ گوشی خود را تمیز کنید.

باید توجه داشته باشید که شارژ میانگین و طبیعی برای تمام گوشی‌های اندرویدی بین 20 تا 80 درصد است. پس گوشی خود را بیش از حد شارژ نکنید. به محض مشاهده اولین پیغام 16 درصد گوشی خود را شارژ کنید و گوشی را برای طولانی مدت در شارژ نگه ندارید. این راهکارها به حل مشکل باتری گوشی شیائومی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل موزیک استوری اینستاگرام 

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی

حل مشکل تاچ گوشی شیائومی

مشکلات صفحه نمایش از دیگر مواردی هستند که در حل مشکل گوشی شیائومی باید بررسی شوند. کاربران بسیاری از گوشی‌های شیائومی، مشکلاتی با صفحه نمایش گوشی‌های خود داشتند. این مشکلات شامل مشاهده خطوط افقی یا عمودی در صفحه نمایش، خاموش شدن و یا چشمک زدن مداوم صفحه نمایش است. برای حل این مشکلات ابتدا گوشی شیائومی خود را Restart کنید. در صورتی که این مشکل حل نشد، باید صفحه نمایش گوشی خود را عوض کنید. البته قبل از آن مطمئن شوید که مشکلات نرم‌افزاری نیست؛ بنابراین حتما جدیدترین نسخه سیستم‌عامل و رابط کاربری را دریافت و نصب کنید.

حل مشکل گوشی شیائومی
حل مشکل گوشی شیائومی

حل مشکل دوربین گوشی شیائومی

یکی دیگر از مواردی که در عیب‌یابی و حل مشکل گوشی شیائومی مورد بررسی قرار می‌گیرد، مشکلات مربوط به دوربین است. همان‌طور که می‌دانید، یکی از دلایل محبویت گوشی‌‌های شیائومی، قابلیت‌های دوربین است؛ اما بعضی از کاربران مشکلاتی مانند عدم فوکوس دوربین، ثبت تصاویر با روشنایی کم یا تار و عدم وجود گزینه‌های تنظیمات دوربین دارند. برای حل این نوع مشکلات می‌توانید از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی دوربین استفاده کنید یا با راه‌اندازی مجدد و ریست فکتوری گوشی، مشکل را رفع کنید.

در صورتی که دوربین گوشی شما کار نکند یا روی صفحه برنامه دوربین بماند و عکس نگیرد، از تنظیمات گوشی وارد بخش برنامه‌ها شوید. سپس مدیریت برنامه‌ها را انتخاب کرده و از بین برنامه‌ها دوربین را پیدا کنید. روی گزینه Storage بزنید و سپس Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید. همچنین در صفحه برنامه دوربین روی گزینه Force Stop بزنید تا حافظه نهان دوربین گوشی خود را پاک کنید.

حل مشکل گوشی شیائومی

حل مشکل شبکه گوشی شیائومی

از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی می‌توان به مشکلات شبکه اشاره کرد. کاربران گوشی‌های شیائومی نیز مانند کاربران دیگر گوشی‌ها ممکن است با مشکلات شبکه روبرو شوند. این مشکلات شامل وصل نشدن به اینترنت، قطع شدن تماس و ضعیف بودن سیگنال شبکه است. برای حل مشکل گوشی شیائومی باید ابتدا مطمئن شوید که شبکه در منطقه شما فعال است و گوشی اطرافیان شما هم سیگنال قوی داشته باشد. سپس گوشی خود را یک بار Restart کنید و یا حالت پرواز را یک بار فعال و غیرفعال کنید تا مشکل شبکه حل شود.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت گوشی امروز 19 خرداد 1402 ؛ گوشی های سامسونگ، شیائومی، آیفون و پوکو

حل مشکل اینترنت دیتا گوشی شیائومی

در حل مشکل گوشی شیائومی بررسی مشکل شبکه و اینترنت دیتا بسیار ضروری است. معمولاً گوشی‌های شیائومی پیام‌هایی مانند شبکه موجود نیست یا سیم‌کارت ثبت نشده را نشان می‌دهند. برای رفع این مشکل که بسیار رایج است، باید گوشی شیائومی خود را مجدد راه‌اندازی کنید. برای انجام این کار سیم‌کارت خود را دوباره وارد کنید تا شبکه‌ها از اول فعال شوند. به منظور محدود کردن شبکه‌ها برای چند ثانیه حالت پرواز را فعال و غیرفعال کنید و همچنین حالت رومینگ را خاموش کنید.

همچنین می‌توانید تنظیمات اتصال شبکه را ری‌استارت کنید. برای انجام این کار از تنظیمات وارد بخش شبکه و اینترنت شوید. سپس شبکه موبایل را انتخاب کنید. از بخش پیشرفته، به دنبال گزینه انتخاب خودکار شبکه بگردید و در نهایت آن گزینه را فعال کنید.

حل مشکل اینترنت دیتا گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید:

مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s

مشکلات و معایب گوشی پوکو X3 پرو

حل مشکل Wi-Fi گوشی شیائومی

امروزه اینترنت و فضای مجازی به یک بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شده‌اند و بسیاری از افراد حتی نمی‌توانند بیشتر از چند ساعت بدون اینترنت زندگی کنند. علاوه‌براین، اطلاعات مختلف و شگفت‌انگیزی را از طریق اینترنت به دست می‌آورید که بسیار ارزشمند است.

اگر با اتصال به Wi-Fi در گوشی مشکل دارید، چندین راه برای حل مشکل گوشی شیائومی وجود دارد. ابتدا با اطمینان حاصل کردن از صحت شبکه Wi-Fi خود با دستگاه‌های دیگر، مطمئن شوید که مشکل از گوشی شما نیست. اگر مشکل همچنان وجود دارد، شبکه Wi-Fi خود را قطع کرده و سپس به آن مجدداً متصل شوید.

همچنین می‌توانید تنظیمات شبکه خود را از تنظیمات گوشی، بخش پشتیبان‌گیری و بازیابی و بازیابی تنظیمات شبکه، بازنشانی (Reset) کنید. برای جدید کردن تنظیمات اتصال، سیستم را مجدد راه‌اندازی کنید. برای انجام این کار ابتدا باید مطمئن شوید که در محدوده Wi-Fi هستید. اگر مشکلی در روتر یا مودم وجود دارد، آن را تغییر دهید. علاوه بر مواردی که گفته شد، کابل اتصال Wi-Fi را به طور کامل بررسی کنید.

حل مشکل نرم‌افزاری گوشی شیائومی

یکی دیگر از مواردی که در حل مشکل گوشی شیائومی باید بررسی شود، عملکرد کند گوشی‌های شیائومی است. اگر گوشی شیائومی شما کند است، چندین راه حل برای سرعت دادن به عملکرد آن وجود دارد. ابتدا از تنظیمات، به بخش برنامه‌ها رفته و روی گزینه مدیریت برنامه‌ها بزنید. در این صفحه روی گزینه پاک کردن حافظه نهان برنامه‌های خود بزنید تا آن‌ها را پاک کنید.

شما می‌توانید از تنظیمات، تنظیمات اضافی، گزینه‌های توسعه‌دهنده، مقیاس انیمیشن پنجره، مقیاس انتقال انیمیشن و مدت زمان انیمیشن را غیرفعال کنید. راه دیگر برای بهبود عملکرد گوشی شیائومی، حذف هرگونه فایل و برنامه اضافی از گوشی است. همچنین می‌توانید حالت عملکرد را از تنظیمات، باتری و عملکرد، حالت عملکرد فعال کنید.

حل مشکل نرم‌افزاری گوشی شیائومی

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

از رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی مشکلات نرم‌افزاری است. گوشی‌های شیائومی با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری مخصوص شیائومی کار می‌کنند و ممکن است با مشکلات نرم‌افزاری روبرو شوند. این مشکلات شامل کندی گوشی و اختلال در کارکرد برخی از برنامه‌ها است. برای حل این مشکلات، بهتر است گوشی خود را به روزرسانی کنید و از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی استفاده کنید.

برای حل مشکل گوشی شیائومی، ابتدا گوشی خود را Restart کنید. Cache و داده‌های برنامه‌های گوشی خود را پاک کنید. و در نهایت اندروید گوشی خود را به روزرسانی کنید. آخرین مرحله بازگشت به تنظیمات کارخانه خواهد بود.

حل مشکل گرم شدن گوشی شیائومی

گرم شدن گوشی، یک مشکل رایج دیگر در گوشی‌های شیائومی است، به خصوص زمانی که شما از آن‌ها برای مدت زمان طولانی استفاده می‌کنید یا برنامه‌های سنگین را اجرا می‌کنید. برای جلوگیری از گرم شدن گوشی، اطمینان حاصل کنید که دستگاه در معرض گرمای خارجی مثل نور آفتاب نیست. همچنین می‌توانید هر برنامه‌ای را که در حال استفاده نیستید، ببندید و ویژگی‌هایی مانند Wi-Fi و بلوتوث را زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، غیرفعال کنید. علاوه بر موارد گفته شده، از استفاده طولانی مدت از گوشی خودداری کنید.

در شرایطی که محیط گرم است یا رطوبت زیادی دارد از گوشی استفاده نکنید. از شارژ طولانی مدت گوشی خودداری کنید و از شارژر اصلی شیائومی استفاده کنید. مشکلات گرمای بیش از حد ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. اما، رایج‌ترین آن‌ها این است که شما دستگاه را بیش از حد شارژ کرده‌اید یا برای چند ساعت مشغول بازی هستید. جدای از این، برخی از کاربران متوجه گرما در قاب پشتی گوشی خود می‌شوند که به‌دلیل فقدان سیستم خنک‌کننده یا خنک‌کننده ضعیف است.

حل مشکل گوشی شیائومی
حل مشکل گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید:

حل مشکل باتری پوکو X3 پرو

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی

در مرحله اول برای حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی خود باید میکروفون را به طور کامل تست کنید تا مطمئن شوید که این مشکل فقط در یک برنامه خاص از گوشی شما وجود نداشته باشد. برای انجام این کار، ابتدا گوشی خود را Restart کنید. معمولاً این کار باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات جزئی شما هم برطرف شوند.

سپس بررسی کنید که گوشی شما روی حالت بی صدا (سایلنت) یا ویبره نباشد. همچنین صدای گوشی را روی بالاترین حالت ممکن تنظیم کنید. به این نکته باید توجه داشته باشید که گاهی اوقات حالت پرواز نیز می‌تواند برخی از صداها را در گوشی قطع کند. به همین دلیل از طریق نوار وضعیت گوشی از خاموش بودن حالت Airplane mode مطمئن شوید.

دقت کنید که بلوتوث گوشی شیائومی شما حتماً خاموش باشد. زیرا، ممکن است گوشی به اسپیکر یا هندزفری بلوتوثی متصل شده باشد و به همین دلیل از بلندگوی خود صدایی پخش نکند. علاوه بر مواردی که گفته شد، تمیز کردن اسپیکر گوشی نیز می‌‌تواند در رفع این مشکل تأثیر داشته باشد؛ چرا که تجمع گرد و خاک نیز می‌تواند مانع از انتقال صدا شود.

حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی

ریشه‌یابی و حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی از طریق CIT

اگر بعد از بررسی موارد قبل مشکل میکروفون شما همچنان وجود داشت، سعی کنید بعد از ریشه‌یابی این مشکل نسبت به حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی خود اقدام نمایید. برای انجام این کار ابتدا باید میکروفون را در حالت‌های مختلف امتحان کنید. پس در برنامه‌های گوناگون صدای خود را ضبط کنید و از طریق گوشی دیگری با تلفن خود تماس بگیرید. بعد از این کار اگر متوجه شدید که فقط هنگام استفاده از یک برنامه خاص امکان استفاده از میکروفون برای شما وجود ندارد، قطعاً مشکل از آن نرم‌افزار است و این مشکل از گوشی شما نیست. همچنین اگر هنگام برقراری تماس با دیگران امکان انتقال صدا وجود نداشت، احتمالاً این مشکل مربوط به آنتن‌دهی و شبکه گوشی خواهد بود. در این حالت پیشنهاد می‌شود گوشی را خاموش کرده، سیم‌کارت را خارج و دوباره وارد کنید. بعد از روشن کردن گوشی مجدداً میکروفون را چک کنید.

شما می‌توانید از منوی پنهان CIT نیز برای حل این مشکل کمک بگیرید. برای انجام این کار وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شوید و سپس روی گزینه درباره گوشی یا همان About phone بزنید. در این صفحه روی گزینه All specs بزنید. سپس ۵ بار پشت سر هم روی گزینه Kernel version بزنید تا منوی CIT به شما نمایش داده شود. در نهایت برای اینکه عملکرد میکروفون گوشی خود را چک کنید، گزینه Speaker را انتخاب کنید.

ریشه‌یابی و حل مشکل میکروفون گوشی شیائومی از طریق CIT

همچنین علاوه بر روش قبل، امکان دسترسی به این منو از طریق شماره‌گیری کد *#*#۶۴۸۴#*#* نیز وجود دارد. با این کار صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد صدایی را پخش کنید یا در میکروفون فوت نمایید. از این طریق می‌توانید به سادگی عملکرد میکروفون گوشی شیائومی خود را تست کنید.

حل مشکل GPS گوشی شیائومی

GPS یکی دیگر از مواردی است که گاهی در گوشی‌های شیائومی کار نمی‌کند و بررسی آن به حل مشکل گوشی شیائومی کمک می‌کند. برای انجام این کار ابتدا دکمه موقعیت مکانی GPS را خاموش و روشن کنید.

حالت پرواز را یک بار روشن و خاموش کنید. حالت ذخیره باتری را غیرفعال کنید. از تنظیمات وارد بخش موقعیت مکانی شده و از بخش حالت‌ها، حالت دقت بالا را انتخاب کنید. در این صفحه داده‌ها و حافظه پنهان نقشه‌های گوگل را پاک کنید.

سؤالات متداول

شارژ میانگین و طبیعی برای تمام گوشی‌های اندرویدی چقدر است؟

شارژ طبیعی برای تمام گوشی‌های اندرویدی بین 20 تا 80 درصد است؛ پس گوشی خود را بیش از حد شارژ نکنید. به محض مشاهده اولین پیغام 16 درصد گوشی خود را شارژ کنید و گوشی را برای طولانی مدت در شارژ نگه ندارید.

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی کدامند؟

چند مشکل رایج وجود دارد که کاربران شیائومی با آن مواجه هستند، مانند مشکلات اتصال Wi-Fi، باتری و گرمای گوشی. با این حال، چند راه حل ساده وجود دارد که می‌تواند به رفع این مشکلات از جمله خالی شدن سریع باتری، گرم شدن و عملکرد کند گوشی، مشکلات اتصال Wi-Fi، مشکلات دوربین، مشکلات حسگر اثر انگشت، عمر باتری و در حل مشکل گوشی شیائومی کمک کنند که در این مقاله به آنها اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: evolvearenas ،cashify ،rootingsteps

نظر شما درباره راهکارهای رفع مشکلات گوشی شیائومی چیست؟ آیا کد عیب یابی گوشی شیائومی برای شما موثر بود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا