جوانان آمریکایی تمایل کمتری به صرف هزینه برای بازیهای ویدیویی دارند
بر اساس اطلاعات منتشر شده، جوانان آمریکایی در هزینههای خود برای بازیهای ویدیویی، شاهد کاهش قابل توجهی به میزان ۲۵ درصد بودهاند.
نتایج تازهترین بررسیها نشان میدهد که میانگین هزینه هفتگی گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال در ایالات متحده برای بازیهای ویدیویی به طرز چشمگیری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این آمارها توسط شرکت Circana در گزارشی تازه بهاشتراک گذاشته شده است. به نقل از وال استریت ژورنال، هزینههای صرف شده برای بازیهای ویدیویی در این رده سنی بهطور تقریبی ۲۵٪ کاهش یافته است. در مقایسه با این گروه سنی، میزان کاهش در سایر ردههای سنی بهمراتب کمتر مشاهده میشود. این وضعیت حاکی از فشارهای مالی است که جوانان آمریکایی در زمینه مخارج شخصی خود حس میکنند.
بهطور کلی، اطلاعات Circana نشان میدهد که هزینههای خرید این گروه سنی در فروشگاههای آنلاین و فیزیکی در ماههای ابتدایی سال ۲۰۲۵ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۳٪ کاهش یافته است. در عین حال، هزینههای سایر گروههای سنی همچنان روند افزایشی دارند، هرچند سرعت این رشد نیز به تدریج کمتر شده است.
این گزارش تأکید میکند که عواملی نظیر چالشهای مربوط به بازار کار، بازپرداخت وامهای دانشجویی و بدهیهای ناشی از کارتهای اعتباری، فشار اقتصادی بیشتری بر دوش جوانان آمریکایی گذاشته است. همچنین گزارش بانک آمریکا نیز این کاهش هزینه را تأیید نموده است. نکته حائز اهمیت این است که این روند کاهشی نه تنها در حوزه بازیهای ویدیویی، بلکه در تمام زمینههای مربوط به تکنولوژی دیده میشود، اما در مقایسه با سایر حوزهها، روند کاهشی در صنعت بازیهای ویدیویی به مراتب سریعتر است.
افزایش قیمتهای مربوط به سختافزار و نرمافزار در صنعت بازیهای ویدیویی نیز مشهود است. به عنوان مثال، شرکت مایکروسافت به تازگی قیمت کنسولهای خود را افزایش داده و بازیهای جدید پلتفرم ایکس باکس به قیمت ۸۰ دلار عرضه خواهند شد. بازی The Outer Worlds 2 اولین عنوان در این فهرست خواهد بود. همچنین نینتندو نیز بازی Mario Kart World را با برچسب قیمت ۸۰ دلار معرفی کرده است. به نظر میرسد که بازار این صنعت در آینده، بسته به تغییرات شرایط اقتصادی، دستخوش نوسانات بیشتری خواهد شد.