بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | گزارش جلسه معارفه رشته Game Design با همکاری مدرسه «اینورس» و شرکت «فن افزار»

معارفه رشته Game Design پنج‌شنبه 24 آبان با حضور «امیرحسین فصیحی»، «حمیدرضا سعیدی» و «علیرضا اردوبادی» برگزار شد.

این معارفه به دلیل استقبال زیاد علاقه‌مندان طراحی بازی ویدیویی در مدرسه فشن اینورس برگزار شد و امیرحسین فصیحی و حمیدرضا سعیدی از مدرسین دوره‌های این رشته به توضیح دروس این رشته و آنچه در این رشته اتفاق می‌افتد پرداختند.

رشته Game Design حاصل همکاری مدرسه هنر و دیزاین اینورس با شرکت فن‌افزار برای آموزش علاقه‌مندان فعالیت در بازی‌سازی و طراحی بازی ویدیویی است؛ اتفاقی کم‌نظیر برای شناسایی و آموزش ذهن‌های خلاق برای طراحی بازی ویدیویی.

امیرحسین فصیحی مدیر شرکت فن‌افزار در ابتدای معارفه تعریفی از Game Design ارائه داد. با این توضیح که طراحی بازی نه به داشتن دانش برنامه‌نویسی حرفه‌ای احتیاج دارد و نه لزوما نیازی به داشتن یک ذهن هنرمند است، بلکه یک گیم دیزاینر توانمندی‌های خود را در هر دو زمینه باید افزایش دهد تا بتواند بازی پر مخاطبی را طراحی کند.

رشته Game Design این فرصت را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا با به دست آوردن مهارت اولیه در زمینه برنامه ‌نویسی و پرورش خلاقیت خود همراه با ایجاد نگاهی نو در روایت‌گری و پرداخت به روایت یک بازی در انتهای رشته بتوانند پروژه‌ی مورد نظر خود را طراحی کنند و بتوانند ارائه درستی از بازی تولیدی خود داشته باشند. حمیدرضا سعیدی منتور و مدرس بعضی دروس رشتهGame Design  در ادامه جلسه به توضیح دروس این رشته پرداخت.

دوره آموزشی رشته Game Design در شش ترم سه ماهه برگزار خواهد شد که در هر دوره سه الی چهار عنوان درسی، هر کدام در طی دوازده جلسه تدریس خواهد شد. مدت زمان آموزش هر ترم به طور میانگین 108 ساعت است که در مجموع کل دوره این زمان به 552 ساعت می‌رسد. دروس این رشته به تفکیک ترم در ادامه ذکر شده است.

ترم اول

·       مبانی بازی‌سازی

·       نگارش و روش ارائه

·       کارگاه طراحی و ساخت بازی‌های دوبعدی

بیشتر بخوانید ...   گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | گفتگوی اختصاصی گیمولوژی با تروی بیکر، صداپیشه The Last of Us

ترم دوم

·       مبانی هنرها

·       طراحی مرحله 1

·       کارگاه طراحی بازی‌های غیر دیجیتال

·       بررسی و تحلیل ژانرهای بازی‌های ویدیویی

ترم سوم

·       کار با موتور بازی‌سازی 1

·       اسطوره‌ها و کهن الگوها

·       کارگاه مکانیک و داینامیک

ترم چهارم

·       Scripting

·       طراحی روایت

·       طراحی مرحله 2

·       کار با موتور بازی‌سازی 2

ترم پنجم

·       طراحی سیستمی

·       اقتصاد و توازن در بازی

·       زیباشناسی بازی‌های ویدیویی

ترم ششم

·       کسب و کار بازی

·       پروژه نهایی

به جز کلاس‌های معمول، در هر ترم ورکشاپ‌های مخصوصی برای دانشجویان برگزار می‌شود و در ترم آخر به طور مخصوص دانشجویان به پروژه‌های خود می‌پردازند.

مدرسین رشته‌های مختلف این دوره

علیرضا اردوبادی، موسس مدرسه اینورس رشته Game Design را اتفاق مهمی دانست؛ از این نظر که حالا بستر متفاوتی برای تربیت ذهن و علاقه افراد در راستای تولید بازی‌ها در فضای آموزشی فراهم شده است. اتفاقی که در دور اول رشته Game Design رخ داد.

جلسه با پرسش و پاسخ حضار ادامه پیدا کرد. دغدغه بیشتر علاقه‌مندان حاضر در معارفه ورود به بازار کار در ایران بود. با توجه به اینکه در ایران صنعت بازی‌سازی صنعتی کمتر دیده شده است، مدرسان این رشته تاکید کردند که هدف یک نفر از شرکت در این رشته نباید صرف تولید یک بازی در ایران باشد چرا یک بازی زمانی موفق خواهد بود که مخاطبین بیشتر از سراسر دنیا جذب کند.

لازم به ذکر است که ظرفیت کلاس‌های این دوره دوازده نفر است و برای انتخاب نفرات برگزیده، مصاحبه حضوری صورت خواهد گرفت که این مصاحبه‌ها از ششم آذر آغاز خواهد شد. در صورت تمایل به شرکت در مصاحبه و رزرو وقت می‌توانید از طریق این صفحه به شماره تماس مدرسه اینورس دسترسی داشته باشید.

میزان شهریه برای هر ترم به طور میانگین 2,430,000 تومان است که با چک نیز قابل پرداخت خواهد بود. کلاس‌های رشته Game Design از بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا