بازی و سرگرمی

مجلس بریتانیا در رابطه با جعبه‌های غنیمت در بازی‌های کامپیوتری تصمیم می‌گیرد

اکنون مدتی است که استفاده از جعبه‌های غنیمت یا Loot Box ها در بازی‌های کامپیوتر بسیار رواج یافته و بسیاری از بازی‌سازان به حد افراط از این مکانیزم در آثار خود استفاده می‌کنند. موضوع قابل بحث این جا است که استفاده از جعبه‌های غنیمت یا Loot Box ها در بازی‌های کامپیوتری جدید اکنون از حالت عادی و سرگرم کننده‌ی مرسوم خارج شده و بیشتر شکل یک معامله جدی و داد و ستد واقعی را به خود گرفته است. کاسبی پر رونقی که سود فراوانی برای بسیاری از بازی‌سازان به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل آن‌ها نمی‌توانند به همین راحتی قید استفاده کردن افراطی از آن را در بازی‌های خود بزنند. موضوعی که برخی از بازی‌دوستان را وادار کرده تا چاره‌ای جدی برای مقابله با آن بیاندیشند.

الگوی رایجی که این روزها در بسیاری از بازی‌های کامپیوتری در رابطه با استفاده از جعبه‌های غنیمت یا Loot Box ها وجود دارد به این ترتیب است که گیمرها می‌توانند در صورت تمایل با پرداخت مقداری پول واقعی تعدادی از جعبه‌های غنیمت مربوط به بازی مورد نظر خود را در اختیار بگیرند و از این طریق تعدادی آیتم مشخص را در آن بازی به دست آورند. با این حال فرآیند مذکور نوعی حالت عدم تعادل را در بازی‌های رقابتی به وجود آورده است. به این معنی که بسیاری از گیمرهای غیر حرفه‌ای بدون آن که از مهارت ویژه‌ای در یک بازی خاص برخوردار باشند، قادرند تنها با پرداخت پول بیشتر و دریافت آیتم‌های ویژه و اضافه بر گیمرهای حرفه‌ای که بدون پرداخت پول تنها بر تلاش خود به منظور ادامه‌ی بازی تکیه دارند، از جهاتی برتری یابند.

از سوی دیگر استفاده‌ی افراطی از جعبه‌های غنیمت یا Loot Box های پولی موجب شده تا انجام بازی‌های کامپیوتری حالتی از قمار به خود بگیرد. به گونه‌ای که گاه برای به دست آوردن آیتم‌های کمیاب در بازی‌های خاص شرط بندی‌های کلانی صورت می‌گیرد و داد و ستدهای سرسام آوری در این زمینه انجام می‌شود.

گرچه استفاده‌ی افراطی از این مکانیزم سر و صدای بسیاری از گیمرها را در آورده است، اما شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی معمولا توجه چندانی به این نارضایتی‌ها ندارند و هر روز بیش از روز قبل از وجود جعبه‌های غنیمت یا Loot Box های پولی در بازی‌های خود بهره می‌گیرند. به این دلیل که به کارگیری این مکانیزم ناخوشایند در بازی‌های کامپیوتری جدید سود سرشاری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد و این سود سرشار چیزی نیست که آن‌ها بتوانند به همین راحتی از آن بگذرند. با این حال گیمرهای ناراضی بی کار ننشسته‌اند و به تازگی فعالیت‌های تازه‌ای را برای مقابله با ماهیت ناخوشایند جعبه‌های غنیمت یا Loot Box ها در بازی‌های کامپیوتری آغاز کرده‌اند.

جنگ ستارگان

بازی Star Wars Battlefront 2 از جمله تازه‌ترین عناوینی به شمار می‌رود که قرار است از وجود جعبه‌های غنیمت به شکل کاملا گسترده استفاده کند.

مبارزه با جعبه‌های غنیمت از طریق مجلس بریتانیا

در راستای مقابله با ماهیت فعلی جعبه‌های غنیمت در بازی‌های کامپیوتری یکی از گیمرهای ناراضی بریتانیایی مذاکراتی را با یکی از نمایندگان مجلس بریتانیا انجام داده تا بلکه بتواند از طریق قانون جلوی استفاده‌ی افراطی بازی‌سازان از این عنصر نوظهور و ناخوشایند را بگیرد. در واقع او موفق شده پس از برقراری ارتباط با نماینده حزب کارگر مجلس بریتانیا از منطقه‌ی کمریج یعنی دیوید زیشنر، نظر مثبت او را برای تنظیم یک طرح پرسش در مجلس جلب کند.

بیشتر بخوانید ...   Gameology | Game Development Analytical Media | Conversation with Linnea Harrison (World-Builder)

به موجب انجام این فعل و انفعال دیوید زیشنر از مقامات مسئول دولتی خواسته است تا در درجه‌ی نخست برنامه‌ها و راهکارهایی برای حمایت و محافظت از کودکان و بزرگسالان علاقه‌مند به انجام بازی‌های کامپیوتری در برابر مواردی نظیر قمارهای غیرقانونی، قمارهای درون بازی و وجود جعبه‌های غنیمت یا همان Loot Box ها در بازی‌های کامپیوتری ارائه دهند و در درجه‌ی دوم نقش خود را برای مجزا ساختن ارزش آیتم‌های موجود در بازی‌های کامپیوتری با ارزش پول واقعی تعیین نمایند.

به نظر می‌رسد که هدف اصلی از انجام این کار مترادف ساختن ماهیت جعبه‌های غنیمت در بازی‌های کامپیوتری با مفهوم قمار و استفاده از قوانین و مقررات مربوط به قمار برای مدیریت آن است. البته پیش از انجام این کار باید ماهیت جعبه‌های غنیمت در بازی‌های کامپیوتری به طور دقیق مشخص شود و تعیین گردد که مکانیزم مربوط به استفاده از آن‌ها در بازی‌های کامپیوتری این روزها چه نوعی از قمار (اعم از قانوانی یا غیرقانونی) را در بر می‌گیرد. در هر صورت مبارزه با وجود جعبه‌های غنیمت در بازی‌های کامپیوتری از راه قانون و مجلس قانون‌گذاری کار چندان راحتی نیست و حتی در صورت مساعد بودن تمام شرایط موجود، روند تکمیل این فرآیند احتمالا مدت درازی به طول خواهد انجامید.

با این حال هم اکنون گیمرهای فراوانی در گوشه و کنار جهان وجود دارند که از حذف تدریجی موارد اعصاب خردکنی نظیر پرداخت‌های درون برنامه‌ای، جعبه‌های غنیمت مخل اعصاب، سیزن پس‌های بی‌محتوا و استثمارگر، پک‌های پولی بی‌مورد و بسیاری از موارد مشابه با آن‌ها از ساختار بازی‌های کامپیوتری روز به شدت استقبال خواهند کرد. بازی‌هایی که هر سال بیش از سال قبل از این جزئیات پوچ در ساختار خود استفاده می‌کنند و کام بازی‌دوستان و گیمرهای واقعی را به شدت تلخ می‌سازند.

منبع: ردیت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا