بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | پنج بازی کژوال برای تقویت مهارت طراحان

تصور نادرستی از بازی‌های ویدیویی وجود دارد؛ این که باعث اتلاف وقت و از بین بردن خلاقیت می‌شوند و همچنین تخریب‌کننده‌ی روح و ذهن هستند. اما همه‌ی این‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که شما بازی‌های نادرستی را برای بازی کردن انتخاب کنید. در این مطلب به معرفی مجموعه ای از پنج بازی کژوال (Casual) می‌پردازیم که همزمان با افزایش مهارت طراحی، شما را سرگرم می‌کنند. تمام این بازی‌ها تحت وب هستند.

 

1- Pixactly

خیال می‌کنید که استاد کار کردن با پیکسل‌ها هستید؟ اگر کسی به شما بگوید: «برای من یک چهارضلعی 54 در 35 پیکسل بکش.» می‌توانید؟

عنوان Pixactly حس بصری شما را در زمینه پیکسل‌ها و ابعاد روی صفحه نمایش، با آزمون و خطا در ایجاد چهارضلعی‌های مختلف به کار می‌گیرد. در واقع چالش اصلی شما در این بازی تولید چهارضلعی هایی با ابعاد مشخص است. این کار در ابتدا ساده به نظر می‌رسد، اما وقتی بازی را تجربه کنید خواهید دید که دقت‌تان در ترسیم این چهارضلعی‌ها چقدر باید بالا باشد. (لینک)

 

2- Kern Type

عنوان Kern Type یک بازی نفس‌گیر است که مهارت شما را در تعیین و تنظیم فواصل بین حروف محک می‌زند. نحوه‌ی انجام بازی ساده است، کافی‌ست فواصل و انحنای بین حروف کلمه‌ای که در اختیارتان هست را به شکل مطلوب تنظیم کنید. در نتیجه باید حروف را آن قدر جابجا کنید تا به فاصله‌ی صحیح دست یابید. برای موفقیت در این بازی به کمک چشمان تیزبین و دستان استوارتان نیاز دارید. در هر مرحله شما با یک متن با ظاهر متفاوت روبرو می‌شوید که این موضوع، هم به عنوان یک تمرین خوب به کارتان می‌آید و هم شما را برای مدتی سرگرم می‌کند. (لینک)

بیشتر بخوانید ...   حقایقی جذاب از زندگی لیونل مسی ؛ اعجوبه فوتبال آرژانتین

 

3- Hex Invader

بازی خاطره‌انگیز Space Invaders را به خاطر دارید؟ عنوان Hex Invader یک نسخه‌ی تغییر‌یافته از این بازی‌ست؛ موجودات فضایی در راه‌اند و این وظیفه‌ی شماست که دنیا را نجات دهید. در طی بازی رنگ‌ها در قالب کد های شانزده بیتی خود ظاهر می شوند و شما باید بیگانه‌ای که رنگ آن با کد مربوطه هم‌خوانی دارد را هدف قرار دهید. این بازی می‌تواند بسیار اعتیادآور باشد. (لینک)

 

4- The Bezier Game

در این بازی با چالش‌های کم‌تر و در عین حال آموزش‌های بیشتر روبرو هستید که به شما کمک می‌کند توانایی خود را در استفاده از ابزار Pen فوتوشاپ افزایش دهید. روند بازی به این صورت است که شما باید اشکالی که به نمایش در می‌آید را تنها با تعداد معینی از کلیک‌ها یا نقطه‌ها مجددا طراحی کنید و هر مرحله را که پشت سر می‌گذارید، با اشکال پیچیده‌تری مواجه خواهید شد. در حین بازی شما با کلید‌های میان‌بر ابزار (pen) نیز آشنا می‌شوید که این موضوع روند تسلط شما را بر این ابزار سرعت می‌بخشد. (لینک)

 

5- I Shot the Serif

برای پیروزی در این بازی شما باید حروف گوشه‌دار را هدف قرار داده و حروف بدون گوشه را همان‌طور که هستند رها کنید. به نظر ساده می‌رسد، اما انجام این کار در مدت زمانی که بازی برای شما تعیین می کند بسیار سخت خواهد بود. هر مرحله را که با موفقیت پشت سر بگذارید به مرحله بالاتر صعود خواهید کرد و با اتمام زمان، امتیاز شما ثبت و نمایش داده خواهد شد. (لینک)

منبع: CreativeBloq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا