بازی و سرگرمی

تحلیل: نرخ‌ها به کاهش هزینه‌های بازی‌های ویدیویی برای مصرف‌کنندگان آمریکایی منجر خواهد شد

افزایش هزینه‌های الزامی و تحمیل تعرفه‌ها سبب شده تا آمریکایی‌ها به‌طور قابل توجهی میزان هزینه‌های خود در زمینه بازی‌های ویدیویی و اشتراک‌های سرگرمی را کاهش دهند.

مت پیسکاتلا، تحلیل‌گر و مدیر اجرایی Circana، در گزارشی توضیح داده است که چگونه مصرف‌کنندگان در ایالات متحده به واسطه افزایش هزینه‌های ضروری از جمله غذا و مسکن و همچنین اثرات احتمالی تعرفه‌ها بر قیمت بازی‌ها و دیگر کالاها، در حال کاهش هزینه‌های خود در زمینه سرگرمی، به ویژه بازی‌های ویدیویی هستند.

به‌عنوان یک تحلیل‌گر در سازمان آماری Circana، که اطلاعات متنوعی را از صنایع مختلف جمع‌آوری می‌کند، پیسکاتلا قادر است تا جزئیات رفتار هزینه‌ای مصرف‌کنندگان آمریکایی را درک کند. ارقام به وضوح نشان‌دهنده نگرانی مصرف‌کنندگان ایالات متحده از اثرات تعرفه‌ها بر قیمت‌ها در تمامی بخش‌ها، از محصولات اساسی مانند مواد خوراکی تا پوشاک و بازی‌های ویدیویی هستند.

صرف نظر از اینکه مردم در مورد تعرفه‌ها چه نظری دارند، اکثریت قاطع (۶۹ درصد) معتقدند که تعرفه‌ها منجر به افزایش هزینه‌ها خواهند شد. بر اساس داده‌های Circana، به‌منظور جبران هزینه‌های رو به افزایش، ۳۰ درصد از مصرف‌کنندگان تصمیم دارند که هزینه کمتری را به بازی‌های ویدیویی و اشتراک‌های سرگرمی اختصاص دهند و بخش بیشتری از درآمد خود را صرف کالاهای ضروری کنند. علاوه بر این، Circana گزارش کرده است که متوسط هزینه غذا نسبت به سال ۲۰۲۴ حدود ۲.۳ درصد، خدمات عمومی ۱۵.۷ درصد، بیمه خودرو ۵.۴ درصد و هزینه مسکن ۴ درصد افزایش یافته است.

از زمان اعلام نخستین تعرفه‌های دولت ترامپ در آوریل گذشته، واکنش گیمرها در آمریکا ابراز نگرانی از افزایش قیمت‌ها بوده است. نینتندو عرضه پیش‌خرید کنسول سوییچ ۲ را در آمریکا متوقف کرده تا تأثیرات احتمالی تعرفه‌ها را ارزیابی کند. همچنین، ESA اظهار داشته است که تعرفه‌ها می‌توانند تأثیر منفی بر صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشند و در گزارشی که اخیراً در The Game Business منتشر شده، تأکید شده که ESA در تلاش است تا اهمیت صنعت بازی در ایالات متحده را به دولت ترامپ اطلاع‌رسانی کند و اثرات منفی این تعرفه‌ها بر صنعتی که به تنهایی ارزشی برابر با ۵۹ میلیارد دلار دارد را تشریح کند.

هنگامی که پیش‌خرید Switch 2 در نهایت اعلام شد، قیمت خود کنسول ثابت باقی ماند اما هزینه لوازم جانبی به طور قابل توجهی افزایش یافت. همچنین این احتمال وجود دارد که به سبب تعرفه‌ها، قیمت خود کنسول نیز افزایش یابد. با این حال، این موضوع تنها محدود به محصولات نینتندو نمی‌شود. با افزایش هزینه‌های ضروری و تهدیدات مداوم تعرفه‌ها که ممکن است منجر به افزایش بیشتر هزینه‌ها شوند، رکودی که صنعت بازی با آن روبرو است به زودی به پایان نمی‌رسد. زمانی که GTA 6 منتشر شود، به عنوان یک نیروی محرک بسیار ضروری برای این صنعت عمل خواهد کرد، اما هنوز مشخص نیست که تأثیر آن چقدر پایداری خواهد داشت.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا