بازار خودرو

ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران؛ معرفی 7 شاسی بلند خوش‌قیمت

شاسی بلندهای چینی امکانات و آپشن‌های جذابی دارند. با توجه به شرایط اقتصادی امروز، تمایل افراد برای خرید خودروهای مقرون‌به‌صرفه، مخصوصا شاسی‌بلندها بیشتر شده و بسیاری از خریداران می‌خواهند بدانند ارزانترین شاسی بلند چینی کدام است؟

خوشبختانه یا شوربختانه، خودروهای چینی در حال حاضر سهم عمده‌ای از بازار ما را در اختیار دارند و عامل موفقیت خودروسازان چینی در کشورمان، ممنوعیت واردات خودرو از خارج است. چینی‌ها به سرعت خود را در بازار خودروی کشورمان جا کرده‌اند و روز به روز قلمرو خود را گسترش می‌دهند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

محصولات چینی در بازار امروز به خاطر قیمت مناسب و ارزان و در عین حال داشتن امکانات رفاهی و مشخصات فنی خوب، گزینه‌های جذابی برای خرید به حساب می‌آیند. شاسی بلندها در کشورمان محبوبیت زیادی دارند و خودروسازان چینی هم به‌خوبی از این محبوبیت بالا آگاه هستند. به همین خاطر سعی کرده‌اند ماشین‌های ارزان قیمت شاسی بلند تولید کنند.

عرضه شاسی بلندهای چینی در ایران باعث شده تا افراد بیشتری به مدل‌های شاسی بلند دسترسی داشته باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم چند مدل از ارزانترین شاسی بلندهای چینی در ایران را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای 2023

بهترین خودروهای ایرانی ؛ کدام خودروهای تولید داخل ارزش خرید دارند؟

ارزانترین شاسی بلند چینی

امروزه در بازارهای جهانی، کراس اوورها یا همان شاسی بلندهای خودمانی، به محبوبیت بالایی دست یافته‌اند و طرفداران زیادی دارند. اگر قصد دارید خودرو چینی شاسی بلند بخرید و نمی‌دانید که ارزان ترین آنها کدام هستند، در ادامه با ما همراه شوید. همچنین می‌توانید نگاهی به فهرست بهترین خودروهای چینی شاسی بلند و بهترین خودروهای چینی در ایران داشته باشید.

لیفان X60 مدل 97

ارزان ترین شاسی بلندهای چینی
ارزانترین شاسی بلند چینی

ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران ، لیفان ایکس 60 مدل 97 است که سال‌هاست توسط بم خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود. شکل و شمایل این شاسی بلند چندان مدرن و امروزی نیست؛ ولی می‌توان به فرمان‌پذیری خوب آن امتیاز بالایی داد. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های اصلی این کراس اوور، وفور قطعات یدکی آن در بازار است.

اصولا خودروهای لیفان در بازار کشورمان کیفیت ساخت چندان بالایی ندارند و لیفان X60 نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال، در نسخه دنده‌ای این خودرو، نمایشگر در نظر گرفته نشده و برای اینکه مشتری صاحب این آپشن شود، باید به صورت مجزا اقدام به خریداری نمایشگر کند. (نسخه اتومات به نمایشگر مجهز است)

زیر کاپوت شاسی بلند لیفان ایکس 60 یک پیشرانه 1.8 لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 126 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین مصرف سوخت این کراس اوور چینی بالا و حدود 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش است.

هایما S5 مدل 98

ارزان ترین شاسی بلندهای چینی

خودروی بعدی که در فهرست ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران قرار می‌گیرد، هایما اس 5 مدل 98 است. می‌توان گفت که این خودرو، بهترین شاسی بلند ارزان قیمت در ایران محسوب می‌شود. زیر کاپوت این کراس اوور چینی یک پیشرانه توربوی 1.5 لیتری تعبیه شده که می‌تواند نهایتا 148 اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شد؛ ولی به علت عملکرد بدی که این جعبه دنده داشت، ایران خودرو تصمیم به تغییر آن گرفت.

در هر صد کیلومتر مسافتی که با هایما S5 طی کنید، به طور ترکیبی 7.8 لیتر سوخت مصرف می‌شود و شتاب صفر تا صد نیز تنها در عرض 9 ثانیه رخ خواهد داد. از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2023

بهترین خودروهای بنز 2023

جک S5 مدل 1400

ارزان ترین شاسی بلندهای چینی
ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران

جک اس 5 گر چه خودروی ارزان قیمتی به حساب می‌آید، ولی به علت محروم بودن از بعضی امکانات نظیر کروز کنترل و ظاهر تنبلی که دارد، نمی‌توان برای طولانی مدت از آن استفاده کرد. البته علی‌رغم فقدان آپشن‌هایی مثل کروز کنترل، امکاناتی نظیر صندلی برقی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله و سنسورهای مختلف برای این کراس اوور در نظر گرفته شده است.

زیر کاپوت شاسی بلند چینی ارزان قیمت جک اس 5، یک پیشرانه 2 لیتری توربو قرار گرفته که می‌تواند حداکثر 174 اسب بخار قدرت تولید کند. به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر مسافتی که با جک S5 طی می‌کنید، 9 لیتر بنزین مصرف خواهد شد. توصیه ما این است که برای استفاده طولانی مدت، سراغ این کراس اوور نروید؛ چرا که گزینه‌های بهتری وجود دارند.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات مدیران خودرو 9 بهمن 1402 [قیمت روز خودروهای ام وی ام، چری و فونیکس]

هاوال H2 مدل 98

ارزان ترین شاسی بلندهای چینی

از بخت بد کراس اوور هاوال H2، بازار ایران موفقیت زیادی برای این خودرو به ارمغان نیاورد؛ ولی قیمت آن طوری است که می‌توان روی آن به عنوان ارزانترین شاسی بلند چینی بازار حساب باز کرد. از نقاط ضعف هاوال اچ 2 می‌توان به صندلی‌های نامناسب آن اشاره کرد. خوشبختانه امکانات معقولی برای این شاسی بلند در نظر گرفته شده که عامل تمایز آن با رقبا است.

از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به آینه عقب الکتروکرومیک، دوربین جانبی، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، اتوهلد، ترمز پارک برقی، فرمان برقی و نورپردازی داخلی اشاره کرد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ای قرار گرفته که می‌تواند 141 اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی ساندرو استپ وی

بهترین خودروهای برقی 2023

چانگان CS35 مدل 98

ارزان ترین شاسی بلندهای چینی
ارزانترین خودرو شاسی بلند چینی در ایران

چانگان CS35 نیز ارزانترین خودرو شاسی بلند چینی در ایران به حساب می‌آید و در عین حال، زیباترین آنها محسوب می‌شود. چانگان CS35 فروش خوبی هم طی سال‌های اخیر داشته و نه تنها در بازار ایران، بلکه در بازار چین هم محبوب بوده است. امکانات این کراس اوور، مطلوب و کیفیت ساخت آن مناسب ارزیابی می‌شود. سواری نرمی نیز می‌توان از آن انتظار داشت.

امکانات چانگان سی اس 35 شامل سیستم‌های HBA و TCS، چهار ایربگ، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی، کروز کنترل و سانروف می‌شود. زیر کاپوت شاسی بلند جذاب بازار یک پیشرانه 1.6 لیتری قرار گرفته که می‌تواند 123 اسب بخار قدرت تولید کند.

MVM X22 دنده ای مدل 1400

ارزان ترین شاسی بلندهای چینی

ام وی ام یکی از نخستین چینی‌هایی بود که بعد از ممنوعیت واردات به کشور آمد و مدل‌های 97 به ماقبل آن آپشن‌های بسیار محدودی داشتند. نسخه‌های جدیدتر ام وی ام ایکس 22 در حال حاضر مجهز به امکانات بیشتری هستند. کابین اسپرتی برای این شاسی بلند طراحی شده، ولی در داخل آن از پلاستیک بی‌کیفیت استفاده شده که چیز عجیبی برای ارزان قیمت‌های چینی نیست.

برخی از آپشن‌های رفاهی ام وی ام X22 شامل کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری و کنترل کشش می‌شود. زیر کاپوت آن نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری قرار گرفته که می‌تواند حداکثر 105 اسب بخار قدرت تولید کند. در هر صد کیلومتر مسافتی که با این کراس اوور طی کنید، حدود 6.1 لیتر سوخت مصرف می‌شود.

MVM X33 مدل 99

ارزان ترین شاسی بلندهای چینی
شاسی بلند ارزان دست دوم

ام وی ام ایکس 33 ارزانترین خودرو شاسی بلند چینی در ایران و بهترین شاسی بلند ارزان دست دوم در بازار محسوب می‌شود که فروش خوبی را تجربه کرده است. این کراس اوور نسبت به نسل قبل تغییر خاصی نداشته و تقریبا بدنه همان است که قبلا بوده. به احتمال زیاد عامل موفقیت این کراس اوور در بازار، پیشرانه 2 لیتری است، چرا که می‌تواند 139 اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس 5 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود.

در هر صد کیلومتر مسافتی که با ام وی ام ایکس 33 طی کنید، به طور ترکیبی 8.4 لیتر سوخت مصرف خواهد شد. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به گرم کن صندلی جلو، کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور باد تایر، کنترل پایداری، کنترل کشش، فرمان برقی و کنترل سرعت در سرازیری اشاره کرد.

سوالات متداول

ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران کدام است؟

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد، شاید بتوان گفت ارزانترین شاسی بلند چینی در بازار داخلی لیفان ایکس 60 باشد. ام وی ام ایکس 22 در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. این خودروها مدل‌های پایین‌تری دارند و می‌توان آنها را با قیمت‌های مناسب‌تر خریداری کرد.

بهترین شاسی بلند ارزان قیمت در ایران کدام است؟

اگر بخواهیم چند خودروی استخوان دار و قرص را به عنوان بهترین شاسی بلند ارزان قیمت در ایران معرفی کنیم، ام وی ام ایکس 22 و 33، هایما اس 5 و چانگان سی اس 35 گزینه‌های مناسبی خواهند بود. این خودروهای چینی را می‌توانید با قیمتی اقتصادی و ارزان در بازار دست دوم پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارزانترین خودرو شاسی بلند چینی در ایران چیست؟ آیا خودروی دیگری هم هست که باید به آن اشاره می‌کردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا